Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209775 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Hehe pluim geeft eindelijk duidelijkheid, winter laat nog even op zich wachten. Zo nu kan ik weer slapen  ;)

Jan van Ooijen

Daling in de pluim wordt gestaag ingezet

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 22 nov 2013 - 10:27
Daling in de pluim wordt gestaag ingezet

Vreemd, ik zie een stijging. Maar in het ultieme sprookjesdeel van de pluim mogelijk kans op een witte Sint.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ramon Oost

Citaat van: Tallrunner op vr 22 nov 2013 - 01:39

En dan te bedenken dat ik een kans heb om daar naar toe te gaan voor een sledetocht van 300 km! Ik heb alleen een heleboel stemmen nodig, dus als iedereen zo vriendelijk wil zijn.....stem  dan op mij via deze link:

http://www.fjallravenpolar.com/polar-2014/show-all-contributions/?uid=111802

Sorry voor de "spam" maar als dank zal ik een fotoverslag van de tocht plaatsen.

Afgelopen zomer onder andere in dat gebied geweest. Is absoluut de moeite waard, zeker in de winter!

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op vr 22 nov 2013 - 11:28
Vreemd, ik zie een stijging. Maar in het ultieme sprookjesdeel van de pluim mogelijk kans op een witte Sint.

Daarom staat er ook dat de daling gestaag ingezet wordt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Zaterdag op zondag even goed in de gaten houden voor het oostelijk deel van het land. De temperaturen onder het vriespunt icm neerslag....





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Lage gevoelstemperaturen door een matige tot vrij krachtige Noordnoordoosten wind.


theowl999999

i know it is LT but most of the models are showing an event around dec 5-6-7 already for some time. I believe if that output comes, we'll have a really winter  ;D

Tallrunner

Citaat van: Ramon Oost op vr 22 nov 2013 - 11:32
Afgelopen zomer onder andere in dat gebied geweest. Is absoluut de moeite waard, zeker in de winter!

Ik ben daar nog nooit geweest maar wel in/op de hardangervidda. Dat vond ik al waanzinnig! Als het me lukt met die sledetocht ga ik helemaal uit mijn knetter! Dat de winter maar hard en bruut mag toeslaan!

Jan van Ooijen

Winterse neerslag op pakjesavond? Het zou zo maar kunnen!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Rond 5-6-7 december mag de eerst winterprik wel komen :)

TimK21

Een witte sint. Is dat niet racistisch?  ;D

ON:
Achja, het is nog niet eens eind november, waar hebben we het over. Die winter komt heus wel, pas vanaf ongeveer 15 december ga ik er serieus weer voor zitten. Alles wat nu komt is mooi meegenomen, maar moeten we écht niet veel van verwachten.
Challenge accepted!

grizzrh

Hebben we op het moment te maken met toch "warmere" lucht instroom door die overblijfsellen van de tropische storm wat op dit moment over de noord atlantische oceaan trekt?
Zit ik hier goed of fout met die gedachten ?
Doenrade, Limburg

ron12

Citaat van: grizzrh op vr 22 nov 2013 - 14:46
Hebben we op het moment te maken met toch "warmere" lucht instroom door die overblijfsellen van de tropische storm wat op dit moment over de noord atlantische oceaan trekt?
Zit ik hier goed of fout met die gedachten ?
volgende week een stuk warmer?http://www.myweather2.com/rh850temp/player.aspx?fc=3
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

Citaat van: ron12 op vr 22 nov 2013 - 15:05
volgende week een stuk warmer?http://www.myweather2.com/rh850temp/player.aspx?fc=3

Je ziet daar toch duidelijk tussen Ijsland en Ierland warmere lucht naar het noorden trekken rond het einde van de loop...
Maar volgens mij wordt hij wel ook weer naar het zuiden gepushed.

BTW ik zeg nergens een 'stuk' warmer...
Doenrade, Limburg

Hansle

Duidelijke uiteenzetting over het weer voor de volgende periode tot eind december. (wel in het Engels).

theowl999999

Citaat van: Hansle op vr 22 nov 2013 - 16:18
Duidelijke uiteenzetting over het weer voor de volgende periode tot eind december. (wel in het Engels).

Very interesting. Bedankt

tonnixx


jens

er is iets wat ik niet begrijp,als je zondagavond naar 850 hpa kijkt zie je-8 a -9 staan en toch is het op 2 m hoogte 7 tot 4 graden,hoe kan dit want dat lijkt me toch wel heel zacht er word trouwens ook sneeuw verwacht zondagavond,ook logisch met die 850 hpa temps
de dagen erna is dit ook zo met hoge 2 m temps en lage 850 hpa temps,
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Remy

Ik lees hier heel het jaar door mee en daar heb ik nog geen spijt van gehad.Als het weer interessant wordt post ik hier foto's en verder lul ik een beetje mee.Het weer voorspellen dat duurt nog heel veel computerkracht en veel satellieten verder...denk dat we minimaal honderd jaar en een uitvinding die raketjes goedkoop maakt verder moeten zijn al is het maar om detectie scherpte en rekenkracht.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal