Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209550 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Romigo

Citaat van: Ramon Oost op do 21 nov 2013 - 10:02


Gezien de grote spreiding na dinsdag is nog van alles mogelijk, dat het komende weekend wat warmer wordt is wel duidelijk. Nu maar afwachten of het gaat winteren of dat we toch wat mildere temperaturen gaan krijgen? Ik zie wel in de kaarten (voor zover die betrouwbaar zijn) dat hoge druk in onze regionen aanwezig is, maar de ligging is (vooralsnog) verkeerd om kou naar ons toe te transporteren.

DSDLimburg

Rusland lijkt ook eens wat kouder te worden op de lange termijn,
seizoen 2018/2019

Ramon Oost

Flink koud in Scandinavië. Lapland lokaal -23 graden!


zorba

Citaat van: dondertje127 op do 21 nov 2013 - 13:03
Ben toch enigzins teleurgesteld aangezien de eerdere verwachtingen.

Volgende me toch maar even niet blij maken met een dooie mus.

Wat bedoel je eerdere verwachtingen? Is nooit gezegd dat er een bak sneeuw zou vallen? Er was kans op wat natte sneeuw en dat is in een deel van het land uitgekomen.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

GHkstra


Jan van Ooijen

Citaat van: dondertje127 op do 21 nov 2013 - 13:03
Niks geen vlokje natte sneeuw gezien. Maar het is ook pas november. De neerslag viel sowieso erg mee. Ben toch enigzins teleurgesteld aangezien de eerdere verwachtingen. Het begon al dat de sneeuwverwachting een dag opschoof van dinsdag op woensdag naar woensdag op donderdag.

Volgende me toch maar even niet blij maken met een dooie mus.

Topic klopte precies, het zijn alleen de mensen die er helaas meer bij voorstellen dan het in werkelijkheid is. Hieronder citaat uit topic

Een bijbehorend occlusie front trekt woensdag in de loop van de middag en avond van west naar oost over het land. Het front blijft over het midden van het land slepen om vervolgens in de loop van de nacht ons land via het zuiden weer te verlaten.  Achter het occlusie front bevindt zich een hoogtetrog die vooral langs de Belgische kust voor enkele stevige buien kan zorgen (zonder winterse neerslag).

Kijken we naar de kans op sneeuw op het occlusiefront moeten we er niet al te veel van verwachten. De temperatuur aan het aardoppervlak bedraagt 1 tot 3 graden. Belangrijker is de temperatuur op enige hoogte. Op 850hpa (1,5km) ligt de temperatuur tijdens de passage van het front rond de -4 a -5 graden. De sneeuwvalgrens daalt dan ook naar 600-400 meter, in het binnenland bij intensievere neerslag tot lokaal 200 meter. Volgens de recente berekeningen van het ECMWF blijft het front over het land slepen met in de avond de meest intensieve neerslag over het midden, zuiden en zuidwesten van het land.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss


Weerfreak 1337

In Groningen is de temperatuur onder nul gedoken. :)
Aan de grond vriest het al op meer plaatsen.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html
Toch redelijke kans op sneeuw aan de oostgrens van nederland. Hopelijk ook hier!

Bacci

Hoop vanavond echt op een overtuigende pluim, want zo veel geduld heb ik niet!  ;D
Misschien is het al langsgekomen, maar wat zorgt precies voor de (nog) grote onzekerheid voor volgende week? ???

Hansle

Is wel de pluim voor London 850hpa. Begin December flinke daling.

Bacci

Nouja, nieuwe pluim wordt je ook niet vrolijk van. Meerderheid gaat toch voor zachter weer, maar hier trek ik eigenlijk verder niets van aan, aangezien die pluim maar blijft zwabberen.

Dennis


Bacci

Inderdaad komt wel wat aan. Akelig stil hier, iemand aan de oostgrens die (natte) sneeuw kan bevestigen?

Ramon Oost

Vanuit het oosten meer bewolking en af en toe regen of natte sneeuw.


VitaAnubis

Citaat van: Bacci op do 21 nov 2013 - 23:12
Inderdaad komt wel wat aan. Akelig stil hier, iemand aan de oostgrens die (natte) sneeuw kan bevestigen?


http://www.webcamsinnederland.nl/webcam/?l=151

ron12

Nijmegen niets, wel bewolkt, plus 2 graden hier.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Even here the first time snow these new season.

Tallrunner

Citaat van: Ramon Oost op do 21 nov 2013 - 15:31
Flink koud in Scandinavië. Lapland lokaal -23 graden!

*prachtplaatje*



En dan te bedenken dat ik een kans heb om daar naar toe te gaan voor een sledetocht van 300 km! Ik heb alleen een heleboel stemmen nodig, dus als iedereen zo vriendelijk wil zijn.....stem  dan op mij via deze link:

http://www.fjallravenpolar.com/polar-2014/show-all-contributions/?uid=111802

Sorry voor de "spam" maar als dank zal ik een fotoverslag van de tocht plaatsen.


Powered by EzPortal