Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209511 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.


Joep

http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/

Gebied in zuid westen lijkt noordelijke uit te breiden/te koersen?

Marcel

Had ik toch gelijk, ik dacht al dat vandaag precies zou verlopen zoals het gebeurd is....
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Bacci

Citaat van: Joep op wo 20 nov 2013 - 21:52
http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/

Gebied in zuid westen lijkt noordelijke uit te breiden/te koersen?

Ja hij trekt wel iets naar het noordoosten, vrees dat die niet zo ver zal komen.

gilleeesss

In zeeland daar is dat daar allemaal regen of ook sneeuw? want dat gebied blijft toch het langst bij zeeland te draaien

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wimbaens

Zoals zo vaak in het begin van het winterse weer komen de verwachtingen niet uit voor Limburg en gaat midden België met de sneeuw lopen.

studio dewolf


daankempeneers


gilleeesss

Kreeg deze foto van een vriendin in ellezelle ofzo (henegouwen) ze zijn niet zo duidelijk maar wel mooi, sneeuw (a) zou en 3-5cm liggen

Sven

Citaat van: winter op wo 20 nov 2013 - 21:43
HIER Gene vlok gezien jammer tegen de verwachting in. Was mijn gevoelt toch goed over dat er GEEN natte sneeuw ging vallen in een groot gedeelte van Ned.



Je gevoel dus fout :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

studio dewolf


winter

Citaat van: Sven op wo 20 nov 2013 - 22:01
Je gevoel dus fout :)
Wordt dit bevestigt, want de kwaliteit van de radars is niet al te top bij sneeuwval. Dus geen zekerheidje  ;)

gilleeesss


Bacci

Neerslag blijft beperkt tot het zuidwesten, daar valt natte sneeuw. Laten we het maar weer over de lange termijn hebben  ;D

Jeetje die spreiding in die pluim is niet normaal meer, hebben we dus niets aan! Positieve is wel, dat er nog genoeg leden voor koud weer gaan.

arjanbruggink

Citaat van: winter op wo 20 nov 2013 - 22:07
Wordt dit bevestigt, want de kwaliteit van de radars is niet al te top bij sneeuwval. Dus geen zekerheidje  ;)
Gevoel laat je vaak ook in de steek. Dus geen zekerheidje ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

gilleeesss

Citaat van: Bacci op wo 20 nov 2013 - 22:08
Neerslag blijft beperkt tot het zuidwesten, daar valt natte sneeuw. Laten we het maar weer over de lange termijn hebben  ;D

Jeetje die spreiding in die pluim is niet normaal meer, hebben we dus niets aan! Positieve is wel, dat er nog genoeg leden voor koud weer gaan.

Ja vind ik ook, meer en meer spreiding.. Ik weet niet wat ik er moet van denken. Oper is weer wat kouder bij het amerikaanse model op LT en bij europese is het op middel termijn weer een duikje naar beneden..

Korte termijn is alles gelijkg ebleven

jorentje1997

Citaat van: winter op wo 20 nov 2013 - 22:07
Wordt dit bevestigt, want de kwaliteit van de radars is niet al te top bij sneeuwval. Dus geen zekerheidje  ;)

Een radar werkt met waarnemingen en dat is volgens mij toch redelijk wat zekerheid...


++Edit:

Kustweerbericht België:

Vannacht zijn fikse winterse buien mogelijk, bij temperaturen die richting 2 graden dalen. De wind waait eerst matig uit noordwest, wordt in de loop van de nacht zwak en veranderlijk en draait naar de ochtend toe naar het oosten.

Bacci

Zolang we geen herfstachtig weer krijgen, ben ik tevreden! lichte vorst in de nacht/ochtend en zon overdag is ook mooi toch?

gilleeesss

ik weet niet in hoevere dit ongeveer juist is. Maar vorig jaar als het toen in gans belgie had gesneeuwt zaten ze goed :)

Sneeuw 20 november 21:45

Powered by EzPortal