Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209708 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost


Ramon Oost

Natte sneeuw in Zeeuws-Vlaanderen.


pietjelol

regen met een vlok sneeuw er tussen door

Tyshane

En jawel; het lantaarnpaalstaren is weer begonnen!  8)

Edit; Maar nog geen vlokken hier hoor! ;)

jorentje1997

Temperatuur hier 3.2°c en behoorlijk wat regen met af en toe een vlokje. Gevoelstemperatuur dik onder 0 naar mijn gevoel  ???

Remy

Citaat van: Tyshane op wo 20 nov 2013 - 16:54
En jawel; het lantaarnpaalstaren is weer begonnen!  8)
Moet je een betere lamp kopen,als ik denk dat er sneeuw valt doe ik hier gewoon het daglicht aan :)
Of niet natuurlijk als het overduidelijk al op de straten ligt ;)
Momenteel nog droog hier,wel heel mooi gezien vanmiddag hoe de bewolking van het front over ons heen kwam schuiven.
Echt gaaf om dan de satelliet beelden er naast te zien en die luchten te zien veranderen.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Ramon Oost

GFS berekent in de laatste run aardig wat (natte) sneeuw voor het zuidelijk deel van het land.


winter

Ik weet niet, ik verwacht het eerlijk gezegd opeens niet meer zo positief het is vooral lichte neerslag en de grondtemperaturen liggen hoger dan verwacht. Dus ik zie het niet meer zo positief in als gisteren en vanmorgen. Maar hoop dat ik het mis heb!
Alleen activeert het neerslaggebied nog boven NED (zuiden) ?

jorentje1997

Citaat van: winter op wo 20 nov 2013 - 17:12
Ik weet niet, ik verwacht het eerlijk gezegd opeens niet meer zo positief het is vooral lichte neerslag en de grondtemperaturen liggen hoger dan verwacht. Dus ik zie het niet meer zo positief in als gisteren en vanmorgen. Maar hoop dat ik het mis heb!
Alleen activeert het neerslaggebied nog boven NED (zuiden) ?

Je had toch niet verwacht dat je morgen zou opstaan met een dik pak sneeuw en met de slee naar school/werk te kunnen gaan? Winterse buien, smeltende sneeuw en als je geluk hebt droge sneeuw die eventjes blijft liggen. Voor het echte werk moet je naar de Ardennen  ;)

arjanbruggink

Citaat van: jorentje1997 op wo 20 nov 2013 - 17:19
Je had toch niet verwacht dat je morgen zou opstaan met een dik pak sneeuw en met de slee naar school/werk te kunnen gaan? Winterse buien, smeltende sneeuw en als je geluk hebt droge sneeuw die eventjes blijft liggen. Voor het echte werk moet je naar de Ardennen  ;)
Sommige mensen rekenen zich een beetje te rijk.......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Energizer85

Citaat van: winter op wo 20 nov 2013 - 17:12
Ik weet niet, ik verwacht het eerlijk gezegd opeens niet meer zo positief het is vooral lichte neerslag en de grondtemperaturen liggen hoger dan verwacht. Dus ik zie het niet meer zo positief in als gisteren en vanmorgen. Maar hoop dat ik het mis heb!
Alleen activeert het neerslaggebied nog boven NED (zuiden) ?

Wat verwachte je dan? Er wordt op het forum gesproken over natte sneeuw... Met een geringe kans dat het heel eventjes blijft liggen op sommige grasvelden... Dat gaat ook wel gebeuren, zoals de situatie er nu voor staat. Maar meer zal er ook niet gebeuren dan dat verwacht ik..

DSDLimburg

Zoals Jan zegt alles wat we nu hebben is mooi mee genomen. Het is nog helemaal geen winter dus niet treuren. Er komt nog sneeuw genoeg maar liever over een maandje met kerst.
seizoen 2018/2019

glenn

vind het gek de 2m temperatuur daalt hier nu tot waardes van om en bij de 3°c en is nog dalend maar het daupunt stijgt verder gaat dit ook terug zakken of hoe zit het hiermee ? komt dit door de neerslagband die op komst is ?

jens

hier in mechelen sneeuwregen,het zijn nog geen echte vlokken maar je ziet dat het geen gewone regen is
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Joep

Gebied begint nu in te draaien en is vrij actief sta nu langs voetbalveld brrrrrrrrrrr lijkt wel ijsregen

gilleeesss

11mm regen (en wat natte sneeuw) gevallen. Ik denk dat het meeste erop zit hier :)

winter

Nee, ten eerste heb ik nooit gezegd dat er een dikke pak sneeuw valt dus begrijp alle bovenstaande reacties niet. Ik verwacht zelf op dit moment dat de kans op natte sneeuw in mijn regio niet zo groot is. Dit, want de modellen hadden vanmorgen veel beter verwacht.

Ramon Oost

Gevoelstemperatuur daalt aan de kust tot -3,6


jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op wo 20 nov 2013 - 18:13
11mm regen (en wat natte sneeuw) gevallen. Ik denk dat het meeste erop zit hier :)

Vannacht nog kans op stevige (onweers)buien  ;)

Joep

Het waait hier stevig door de staande doelen waaien om verder stevige regen

Powered by EzPortal