Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209551 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

MamaAs

Ja hier is het inmiddels betrokken en wachten op de eerste regen.

DoeEensGek

Door het zonnetje gelooft niemand het weer bericht... Nouja dat idee krijg ik nu als ik om me heen hoor. Dat maakt het nog onverwachter als er sneeuw gaat vallen. Verwacht daarom een drukkere spits... Nederland op z'n kop ;).

Erik V

Dat wordt regenpak aan vannacht met werken....

Jenkie

Citaat van: DoeEensGek op wo 20 nov 2013 - 11:24
Door het zonnetje gelooft niemand het weer bericht... Nouja dat idee krijg ik nu als ik om me heen hoor. Dat maakt het nog onverwachter als er sneeuw gaat vallen. Verwacht daarom een drukkere spits... Nederland op z'n kop ;).

Of verwachten wij er veel te veel van?  :)

Johann

Citaat van: Jenkie op wo 20 nov 2013 - 11:36
Of verwachten wij er veel te veel van?  :)

Hebben de treinen al een aangepaste dienstregeling ? (of misschien nu al eerste uitvallen)  ;D

Bacci

Dit is verassend interessant zeg, opeens zijn de kansen op sneeuw sterk toegenomen. Wat een spanning. Hopelijk kom ik vanavond wel thuis, ha!

Grootste kansen lijken wel weggelegd voor het zuidwesten, aangezien daar het zwaartepunt komt te liggen. Het weer blijft fascinerend.

Weerfreak 1337

Rustig afwachten, en vooral geduld hebben. Overal zal het eerst gaan regenen en geleidelijk gaat het over in natte sneeuw. ;)
In ieder geval, de wind begint ook langzaam te draaien naar het zuiden, gelijk merkbaar, want de temperatuur begint daarom nu al te dalen. (landwind) :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op wo 20 nov 2013 - 11:46
Hebben de treinen al een aangepaste dienstregeling ? (of misschien nu al eerste uitvallen)  ;D

Ja er waren alweer vertragingen, altijd hetzelfde daar ;) Maar goed.... GFS niet zo slecht nog wat betreft de verwachte neerslagsoort

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997



Van 20/11 20u tot 21/11 08u :  Een neerslagzone met sneeuw of regen trekt volgende nacht over onze streken. Ten zuiden van Samber en Maas boven 300 m valt er sneeuw (5 tot 10 cm). In de andere streken kunnen er ook enkele winterse buien vallen (0 tot 2 cm). Plaatselijk kunnen er ook ijsplekken voorkomen, vooral in de streken ten zuiden van Samber en Maas.

Jan van Ooijen

De recente berekeningen laten het voor 15.15 uur niet sneeuwen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 20 nov 2013 - 13:09
De recente berekeningen laten het voor 15.15 uur niet sneeuwen


Klopt het dat de kust deze nacht/avond kans maakt op hevige onweerachtige winterse buien?

Jan van Ooijen

Citaat van: jorentje1997 op wo 20 nov 2013 - 13:10
Klopt het dat de kust deze nacht/avond kans maakt op hevige onweerachtige winterse buien?

Nee dat verwacht ik niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 20 nov 2013 - 13:09
De recente berekeningen laten het voor 15.15 uur niet sneeuwen

De zone beweegt langzamer dan de verwachtingen lieten zien. Misschien geeft het wel een gunstig effect op de neerslagvorm. Lucht heeft met de winddraaing nu langer om af te gaan koelen en straks als de neerslag er eenmaal is blijft deze mogelijk langer hangen met meer afkoeling tot gevolg. We wachten het weer af....

DoeEensGek

Eens kijken wat de temperatuur doet  :).

jorentje1997

Citaat van: DoeEensGek op wo 20 nov 2013 - 13:34
Eens kijken wat de temperatuur doet  :).

Hier nog amper 4°c, snelle afkoeling na regen.

jonkheer

Temperatuur in Leeuwarden iets van 5.3 graden.

DSDLimburg

Niet alleen kijken naar de tempratuur maar ook naar het dauwpunt :D
seizoen 2018/2019

jonkheer

Dauwpunt is hier in Ljouwert 2.7 graden en dalend...nu ook de temperatuur.

jorentje1997


Powered by EzPortal