Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 209797 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

In Engeland (natte) sneeuw, ijzel en regen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Nog steeds geen nachtvorst gehad hier in Nijmegen deze herfst wel de koudste nacht tot nu toe, 0.8 graden geweest af gelopen nacht.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Zynex

Vreemd hier aan de kust heeft hel wel gevroren. ik zie in elk geval ijs liggen op de dakkapel ;p

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op wo 20 nov 2013 - 09:12
Nog steeds geen nachtvorst gehad hier in Nijmegen deze herfst wel de koudste nacht tot nu toe, 0.8 graden geweest af gelopen nacht.

Dat is wel heel erg vreemd dat jij geen nachtvorst hebt gehad terwijl het bijna 3 graden gevroren heeft. Staat je meter niet tegen het huis aan?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: martijn op wo 20 nov 2013 - 08:21
Hoe moet ik die tijden lezen?

Nu moet je bij UTC 1 uur erbij tellen. Het plaatje gaat zoals je ziet over de periode 19-22uur. Met de zomertijd tel je er 2 uur bij.

ron12

Gewoon in de tuin hier nog een station in Nijmegen ook geen vorsthttp://www.hetweeractueel.nl/weer/nijmegen/actueel Nijmegen is gewoon een warme stad  ;) Zou het hoge grondwater stand er iets mee te maken hebben?
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mike25

Nou moest van morgen ook krabben brr ff wennen weer 8) maar toch heeft het ook wel weer wat. Ik ben benieuwd wat er vanavond eventueel komt,zal het de eerste natte/sneeuw worden :)

Remy

Hier was alles wit vanmorgen zelfs mijn dakramen zat een dikke laag ijs op :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 20 nov 2013 - 07:39
Ik zeg.... Niets meer aan doen


Laat maar komen...de Veluwe is er klaar voor.  :P

Mike25

Citaat van: Romigo op wo 20 nov 2013 - 10:03
Laat maar komen...de Veluwe is er klaar voor.  :P
Inderdaad :D maar als ik buienradar zie (ik weet dat je daar niet alles van op aan kunt  :-X) maar dan de 24uurs radar zegt die voor de avond alleen zuid westen wat of zal die nog bij draaien?

pascal

Nieuwe pluim alles behalve winter. :( :(
Herfst trein op volle toeren

Danny

Citaat van: pascal op wo 20 nov 2013 - 10:17
Nieuwe pluim alles behalve winter. :( :(
Herfst trein op volle toeren

Ik noem het liever onduidelijkheid. Na het weekend is alles gewoon nog open.

Jan van Ooijen

Vandaag 80% kans op sneeuwval volgens de nieuwe berekeningen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zynex

woow haha pluim is wel erg slecht geworden... achja het is Nov.

Danny

Citaat van: Zynex op wo 20 nov 2013 - 10:30
woow haha pluim is wel erg slecht geworden... achja het is Nov.

We hebben het al een aantal maal voorbij zien komen in de diverse topics. Er trekt een orkaan systeem, of iets wat er van over gaat blijven over de Oceaan. Dit kan grote gevolgen hebben voor ons weer en daarbij geeft het vaak onzekerheid. Weermodellen hebben hier heel vaak moeite mee. Lange termijn is momenteel erg lastig. Zelfs korte termijn (sneeuwval of niet) blijft nog onzeker. Alles is nog open!

Scully

Zo slecht is die pluim toch niet? Beetje onzeker dat wel!

MamaAs

Oeh, als het nu even íets noordelijker zou trekken....  ;D

lans

Ik vind de pluim niet slecht hoor het is november en het gemiddelde komt niet echt boven de 5 graden. Er is idd ook een grote spreiding dus kan alle kanten nog op. 
achterhoek

Rayonhoofd

Pluim is helemaal niet "slecht", hij is zelfs redelijk koel voor de tijd van het jaar, echter wel met redelijk grote onzekerheid. Alleen de oper is volledig de weg kwijt, zal de volgende run wel weer gezelschap zoeken van het gemiddelde van de ensembles.

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Powered by EzPortal