Stormkansen maandag 28 oktober 2013

Topic gezien door 102944 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 25 okt 2013 - 14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Citaat van: Arend op za 26 okt 2013 - 23:43
Je kunt het ook als een natuurlijke "snoeibeurt" beschouwen. Zieke en zwakke exemplaren zullen mogelijk sneuvelen, dood hout wordt verwijderd uit de kroon. Alles heeft zijn functie  ;).

Als het maar niet op mijn hoofd gebeurt ;-)

Arend

Vanmorgen in de 00z run van EC leek er voor maandag weer ruimte voor wat gematigder oplossingen, die zijn er in de 12z van vandaag helemaal uit:

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

alfons

een bericht uit zuidwest Engeland uurtje geleden

Peter Antony
Wow! Stormy old night out there, rain and debris from trees all over the country roads, Just splished splashed my way back home after catching Wilko Johnson at The Forum Tunbridge Wells. The place was packed!

Giso84

Ik keek net op de "collega" website van noodweercent. en de windvoorspelling daar is ook niet misselijk.
misschien een stomme vraag maar als knmi code rood geeft, raden ze je dan eigenlijk aan om echt binnen te blijven tenzij het noodzakelijk is?
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

ron12

Zware schade verwacht in Engeland door de aanstormende (storm/orkaan) http://news.sky.com/story/1160250/britain-braced-for-severe=80mph-storm  :(  :'(

Ook kans op tornado,s, het zou zo maar kunnen,en  wind snelheden van 30 meter per seconden worden er verwacht  :ohttp://www.estofex.org/ moet echt niet gekker worden, toch  ;) wel storm forecast aanklikken

Posts samenvoegen volgende keer svp
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

daankempeneers

Vraagje :)
Weet iemand vanaf welke windkracht de bruggen afgesloten worden?(Met name Haringvlietbrug) Want als ik morgen naar school moet, wil ik ook nog terug kunnen vanuit R'dam naar Zeeland ;-)

ron12

Citaat van: daankempeneers op zo 27 okt 2013 - 07:17
Vraagje :)
Weet iemand vanaf welke windkracht de bruggen afgesloten worden?(Met name Haringvlietbrug) Want als ik morgen naar school moet, wil ik ook nog terug kunnen vanuit R'dam naar Zeeland ;-)
simpel gewoon bij storm bruggen mijden ;) http://www.zeelandveilig.nl/welkom/weerdreiging/wat-te-doen/windstoten.htm
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Nol de Ruiter

HIRLAM gaat nog wel voor een zware storm (windkracht 10) aan de kust, in het noordwestelijk kustgebied mogelijk windkracht 11.


daankempeneers


Jan van Ooijen

Storm lijkt eerder te komen en op de Wadden wordt nu 149-162 kilometer per uur weergegeven door ECMWF



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

windkracht 14 dus op de wadden.Komt zeker een uurtje eerder  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Isabelle

Code Violet voor de zuidkust van Engeland :O

Nol de Ruiter

GEM komt ook met een zware storm (mogelijk zeer zwaar windkracht 11 bij de Wadden)








Schaatsliefhebber

GFS is niet al te best, of wel?

jorentje1997

Citaat van: Schaatsliefhebber op zo 27 okt 2013 - 09:16
GFS is niet al te best, of wel?
Dacht ik ook, de echte ''storm'' lijkt er grotendeels uit te zijn.

ron12

woow,mogelijk tot 140 kilometer die windstoten morgen in noordwest nederland http://nos.nl/teletekst/#713_01  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997


Jelte

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 27 okt 2013 - 07:41
Storm lijkt eerder te komen en op de Wadden wordt nu 149-162 kilometer per uur weergegeven door ECMWF


Ja, ik zit goed hier op Terschelling! Het is nu trouwens al bar weer met windstoten tussen 65-75 km/h en een werkelijk constante stortbui. Volgens de radar is het over een half uurtje zonnig. Moeilijk voor te stellen zo donker als het hier is.

Ik hou me nog een beetje op de vlakte wat betreft de komende storm omdat het gaat om de ontwikkeling van een zeer klein en fel lagedrukgebiedje, wat feitelijk amper te voorspellen is. Beetje naar boven en we hebben niets, beetje naar onder en alles vliegt hier weg, beetje verder nog naar onderen en we gaan door het oog waarbij heel Nederland zware storm heeft en wij vrijwel niets.

De laatste GFS (windfinder) geeft dat ook aan. Nu staat daar de storm tot 12 uur 's ochtends en 's middags hoogstens nog een briesje (22kts), terwijl een paar uur geleden de storm nog 's avonds aan zou komen. De stromingsfilm van Noodweercentrale geeft aan dat de boel wel eens wat te noordelijk langs zou kunnen gaan en met zo'n klein gebiedje betekent dat meteen dat je er vrijwel niets van merkt.

Echter, er zijn ook berekeningen zoals Jan al aangaf die voluit de jackpot schetsen. Dan wordt het heftig hier.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Voorlopig ga ik nog van de sisser uit.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal