Stormkansen maandag 28 oktober 2013

Topic gezien door 102946 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 25 okt 2013 - 14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Schaatsliefhebber

Citaat van: MamaAs op za 26 okt 2013 - 19:03
Nou dit lijkt een flinke terrorstorm te worden....
Ik hoop dat mijn plantenbakken blijven staan.

Ik hoop dat ze zwaar genoeg zijn  :P

In Enschede dus windstoten tussen de 90km/h en 100km/h. Dat is best veel voor het oosten!

vnauta


jorentje1997

Update 20.00uur Kustweerbericht.be: (alleen Belgische kust)

Morgen is het eerst betrokken met regen, later komen er opklaringen maar vallen er af en toe buien waarbij ook onweer kan voorkomen. Matig zicht, later goed zicht behalve in de buien. Maxima rond 15 à 16 °C. Harde wind (7) uit ZW, ruimend naar WZW en toenemend tot stormachtig (8) 's avonds. Rukwinden langs de kust tot 80 km/u.

Maandag start opnieuw betrokken met regen. Later zijn er opklaringen en geregeld felle buien, waarbij ook onweer kan voorkomen. Matig zicht, later goed zicht behalve in de buien. Maxima rond 16 °C. Stormachtige wind 8 uit ZZW, ruimend naar WZW en tijdelijk toenemend tot zware storm (10). Rukwinden langs de kust tot 110 km/u.

Dinsdag is het zwaarbewolkt met in eerste instantie nog kans op een bui, later komen er zonnige perioden. Goed zicht. Maxima rond 13 °C. Krachtige wind (6) uit W.

Bron: Kustweerbericht.be


Ben benieuwd als we de storm van 2002 kunnen tippen.



Mellie

Kan iemand zich de storm van januari 1990 nog herrineren? Dit was vrij heftig, volgens mij nog heftiger dan 2007.  Krijgen we nu weer zoiets? Dan zal het land weer ontwricht zijn, OV dat niet meer rijd ect. http://www.knmi.nl/cms/content/3622/zwaarste_storm_in_decennia_van_25_januari_1990  http://www.knmi.nl/cms/content/75142/zwaarste_storm_in_decennia

Jan van Ooijen

Nog steeds tot 140 km/u aan windstoten!



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

alfons

Met minder dan 48 uur te gaan worden de kaarten betrouwbaarder ook wat betreft de windsnelheden. Of zie ik dat verkeerd?

peter 76

Dat klopt als een bus, ik denk omdat het nog oktober is er een WEERALARM komt voor de kuststreken als de kaarten blijven zoals ze nu zijn, en code oranje voor noord en oost nederland :P

Jenkie

Bomen staan nog vol in het blad, ik vind het doodeng op die mooie Twentse weggetjes  :)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


alfons

Citaat van: Jenkie op za 26 okt 2013 - 22:54
Bomen staan nog vol in het blad, ik vind het doodeng op die mooie Twentse weggetjes  :)

ik ben ook bang dat er heel wat schade aan de natuur wordt aangericht. Vooral bij ons in het oosten waar de natuur dit geweld nu niet bepaald gewend is.

jorentje1997

Citaat van: ron12 op za 26 okt 2013 - 23:04
Storm???? vergeet het maar het is een Orkaan!!!!wat deze kant op komt http://news.sky.com/story/1159525/weather-storm-alerts-as-uk-set-fot-hurricane  ;)


Orkaan of windkracht 12 met een gemiddelde windsnelheid van meer dan 117 km/u, is de zwaarste storm die in ons land mogelijk is. Een orkaan is levensgevaarlijk en levert enorme risico's op. Rondvliegende dakpannen, schoorstenen, puin, schuttingen die omwaaien, takken die afbreken of ontwortelde bomen leiden tot zeer gevaarlijke situaties. Wegen raken geblokkeerd en spoorlijnen versperd. Openbaar vervoer en luchtvaart komen bij zulke zware stormen vrijwel stil te liggen als de wind orkaankracht bereikt. De schade en het gevaar worden vooral veroorzaakt door zeer zware windstoten, die auto's van de weg blazen en fietsen omver drukken.

In verschillende modellen worden rukwinden van meer dan 117km/uur voorspeld maar of de gemiddelden zo hoog zullen liggen dat betwijfel ik. Afwachten  ;)

Arend

Citaat van: Jenkie op za 26 okt 2013 - 22:54
Bomen staan nog vol in het blad, ik vind het doodeng op die mooie Twentse weggetjes  :)

Hier in de stad staat niet alles meer vol in het blad. Beetje afhankelijk van de soort: zie je hier nu (bijna) volledig kale bomen (bijv. linde) tot  (zo goed als) volledig in het blad (bijv. eik).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jenkie

Citaat van: Arend op za 26 okt 2013 - 23:24
Hier in de stad staat niet alles meer vol in het blad. Beetje afhankelijk van de soort: zie je hier nu (bijna) volledig kale bomen (bijv. linde) tot  (zo goed als) volledig in het blad (bijv. eik).


ik ben ook bang dat er heel wat schade aan de natuur wordt aangericht. Vooral bij ons in het oosten waar de natuur dit geweld nu niet bepaald gewend is.
[/quote]

Er zal inderdaad veel schade zijn als het uitkomt......

Jenkie

Citaat van: Arend op za 26 okt 2013 - 23:24
Hier in de stad staat niet alles meer vol in het blad. Beetje afhankelijk van de soort: zie je hier nu (bijna) volledig kale bomen (bijv. linde) tot  (zo goed als) volledig in het blad (bijv. eik).

Citeren ging niet helemaal goed ;-) Maar hier veel eiken, dus volop blad. Dat wordt geheid veel schade als het uitkomt. Ik zoek alvast een alternatieve route om m'n hond uit te laten.....

Jelte

Citaat van: Jan van Ooijen op za 26 okt 2013 - 22:32
Navgem blijft bij 180 km/u

Toch maar niet kitesurfen dan maandag...  ;)
En de terrasstoeltjes maar even naar binnen. 180 km/h is wel veel.  :D

Stephanie

KNMI heeft wederom de tijdsduur uitgebreid, van 9 uur, naar 13 uur. (vanaf maandag 5 uur)

Arend

Citaat van: Jenkie op za 26 okt 2013 - 23:31
Er zal inderdaad veel schade zijn als het uitkomt......

Je kunt het ook als een natuurlijke "snoeibeurt" beschouwen. Zieke en zwakke exemplaren zullen mogelijk sneuvelen, dood hout wordt verwijderd uit de kroon. Alles heeft zijn functie  ;).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Wind met orkaan kracht van een 1 uur is maar drie keer voorgekomen,verdorie krijg link niet geplaats  :-X,dan maar zo, 4 juni 1912 ,7 september 1944 en 3 januari 1976
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal