Herfst discussietopic 2013

Topic gezien door 128750 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 30 aug 2013 - 10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Lekker rustig fris weertje zo! Al is er een behoorlijke kans op regen vandaag, momenteel is het prima weer hier, haast geen wind en een fragiel zonnetje. Lekker om met de fiets naar het werk te gaan. ;)

Citaat van: Marsel op wo 30 okt 2013 - 20:06
WC zit er voorlopig goed in inderdaad. Dat hebben we een hele tijd niet gezien.
Maar er is nog geen man overboord natuurlijk. Kou is sowieso nog vrij 'nutteloos' in deze tijd van het jaar.
Laat die WC dan ook nog maar even doorstaan. Levert in ieder geval een afwisselend weerbeeld op. In principe zoals de herfst hoort te zijn :).

Inderdaad, prima nu zo'n stroming, dat levert precies dat weerbeeld op dat hoort bij de herfst ja. De winter komt vanzelf wel binnenglijden en dan voelt dat ook wat beter. Die dagen met regen en harde wind (of storm) vind ik juist heerlijk nu!

Romigo

Zo te zien krijgt het zuid-westen van het land met een storm te maken. Ik schat zo in dat het een windkracht 9 wordt. Uiteraard niet te vergelijken met de storm van afgelopen maandag.

JPP78

Citaat van: Diem op wo 30 okt 2013 - 21:51
Ziet er goed uit, heb wel zin in (weer) een storm.
Laten we afspreken dat dit keer het zuiden het zwaartepunt krijgt :P
Dat vinden de noordelingen vast niet erg en kunnen we hier ook eens genieten van een storm :)

nou ja genieten... ik denk dat er weinig mensen genoten hebben op het hoogte punt van de storm. Want je weet gewoon niet wat er komen gaat, die onzekerheid op dat moment, vind ik in ieder geval niet fijn!

gr Jan Pieter

Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Tyshane

Citaat van: JPP78 op do 31 okt 2013 - 10:42
nou ja genieten... ik denk dat er weinig mensen genoten hebben op het hoogte punt van de storm. Want je weet gewoon niet wat er komen gaat, die onzekerheid op dat moment, vind ik in ieder geval niet fijn!

gr Jan Pieter

Ja het blijft altijd een beetje dubbel ja, deels is het prachtig en genieten maar het kan ook zo gevaarlijk zijn. Persoonlijk verheug ik me wel weer op een storm, maar hoop dat altijd dat er geen schade of gewonden vallen, helaas is dat vaak een utopie.


Citaat van: albalinda op wo 30 okt 2013 - 19:43
Zo is het  ;) ;D op naar de nieuwe stormkans as. maandag ?

Hoi Alba, leuk dat je ook weer op het forum bent, ach ja als de dagen gaan korten en de temps gaan dalen dan is dat vaste (winter)prik natuurlijk. ;) Ja op naar hopelijk weer een spannende weerdag (nacht) voor de zondag!

Diem

Citaat van: JPP78 op do 31 okt 2013 - 10:42
nou ja genieten... ik denk dat er weinig mensen genoten hebben op het hoogte punt van de storm. Want je weet gewoon niet wat er komen gaat, die onzekerheid op dat moment, vind ik in ieder geval niet fijn!

gr Jan Pieter

Citaat van: Tyshane op do 31 okt 2013 - 12:15
Ja het blijft altijd een beetje dubbel ja, deels is het prachtig en genieten maar het kan ook zo gevaarlijk zijn. Persoonlijk verheug ik me wel weer op een storm, maar hoop dat altijd dat er geen schade of gewonden vallen, helaas is dat vaak een utopie.


Inderdaad, wel een beetje dubbel.
Veel mensen op dit forum (waaronder ik) houden van extreem weer.
Bij extreem weer hoort nou eenmaal schade, daar is helaas niks aan te veranderen.
En aangezien je het weer ook niet kan veranderen, moet je het nemen zoals het komt :)

dondertje127

Citaat van: Diem op do 31 okt 2013 - 12:33
Inderdaad, wel een beetje dubbel.
Veel mensen op dit forum (waaronder ik) houden van extreem weer.
Bij extreem weer hoort nou eenmaal schade, daar is helaas niks aan te veranderen.
En aangezien je het weer ook niet kan veranderen, moet je het nemen zoals het komt :)

Ik vind de lachende smiley een beetje ongepast, met het oog op dat er mensen bij zijn omgekomen. Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest voor de slachtoffers die pijnlijke en angstige momenten :(
Ik vind het heel erg en leef ook met de nabestaanden mee.

Ik vind storm prima op plaatsen waar mensen op eigen keus naartoe gaan (zoals het strand) maar niet waar mensen nietsvermoedend slachtoffer kunnen worden. Helaas kunnen we er inderdaad niets aan veranderen, ik weet het wel. Konden we maar een keuze maken wáár de storm plaatsvond, dan konden de liefhebbers ernaartoe, en de mensen die er niks van moeten hebben veilig over straat gaan.

ron12

Oktober loopt ten einde,het was wel een super maand,en we echt van alles gehad in Nederland.Mooie warme dagen,windhoos,zeer zware storm,en veel regen,en onweer ook nog :P Smaakt naar meer,toch ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Edit: Verwijderd (laat maar).

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op wo 30 okt 2013 - 20:06
WC zit er voorlopig goed in inderdaad. Dat hebben we een hele tijd niet gezien.
Maar er is nog geen man overboord natuurlijk. Kou is sowieso nog vrij 'nutteloos' in deze tijd van het jaar.
Laat die WC dan ook nog maar even doorstaan. Levert in ieder geval een afwisselend weerbeeld op. In principe zoals de herfst hoort te zijn :).

Weetje wat we ook al een hele tijd niet meer hebben gehad? Een weekje zon met lekker frisse ochtenden vol met berijpte planten en zwoele herfstmiddagen :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Diem

Citaat van: dondertje127 op do 31 okt 2013 - 18:55
Ik vind de lachende smiley een beetje ongepast, met het oog op dat er mensen bij zijn omgekomen. Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest voor de slachtoffers die pijnlijke en angstige momenten :(
Ik vind het heel erg en leef ook met de nabestaanden mee.

Ik vind storm prima op plaatsen waar mensen op eigen keus naartoe gaan (zoals het strand) maar niet waar mensen nietsvermoedend slachtoffer kunnen worden. Helaas kunnen we er inderdaad niets aan veranderen, ik weet het wel. Konden we maar een keuze maken wáár de storm plaatsvond, dan konden de liefhebbers ernaartoe, en de mensen die er niks van moeten hebben veilig over straat gaan.
Die smiley staat er natuurlijk niet omdat er mensen zijn omgekomen, laat dat duidelijk zijn. Ik refereerde naar de schade die extreem weer veroorzaakt. Schade is te herstellen, een mensenleven niet... Het is natuurlijk verschrikkelijk dat er mensen omkomen tijdens extreem weer, maar daar is helaas niks aan te veranderen.
-----
On topic: Nog geen eens zo'n slechte dag vandaag, vooral in het zuiden en oosten best mooi weer.
Gisteren zelfs nog even buiten gezeten, de zon is echt nog warm.
Van mij mag het nog wel een paar weken mooi blijven, in de zon met niet te veel wind is het gewoon heerlijk :)

Edwin

Gelukkig kunnen we die keus juist niet maken ;) dat levert nog meer geruzie op in de wereld als je ook nog eens invloed zou hebben op het weer. We nemen het maar zoals het is. Spijtig dat er slachtoffers zijn gevallen maar relatief gezien komen wij er hier in Nederland qua natuurgeweld altijd heel erg goed vanaf.
Never Stop Exploring

Jeroen22

iemand al kaarten voor dit weekend kwa wind/storm.??.

hoorde al dat het alweer zou gaan stormen. misschien erger dan afgelopen maandag?

ron12

Er zijn nog geen waarschuwingen van pas voor het weekend http://www.wettergefahren-fruehwarnung.de/Artikel/aktuell.html Tip,daar staat ook een mooie analyse van de de storm van afgelopen maandag. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

riddler

Citaat van: Diem op do 31 okt 2013 - 20:06
Die smiley staat er niet omdat er mensen zijn omgekomen, laat dat duidelijk zijn. Ik refereerde naar de schade die extreem weer veroorzaakt. Schade is te herstellen, een mensenleven niet... Het is natuurlijk verschrikkelijk dat er mensen omkomen tijdens extreem weer, maar daar is helaas niks aan te veranderen.
-----
On topic: Nog geen eens zo'n slechte dag vandaag, vooral in het zuiden en oosten best mooi weer.
Gisteren zelfs nog even buiten gezeten, de zon is echt nog warm.
Van mij mag het nog wel een paar weken mooi blijven, in de zon met niet te veel wind is het gewoon heerlijk :)

Het wel of niet plaatsen van een smiley zal echt niks veranderen aan gebeurtenissen, kenmerk is dat ze nou eenmaal gebeuren.
Ik vind persoonlijk (!!! ) de manier hoe er soms mee omgegaan wordt hier nogal vergezocht.
Ook ik vind een goede storm prachtig, maar ken ook de keerzijde maar al te goed, ben uiteindelijk 1 van de mensen die slachtoffers moeten redden. Bovendien lagen ondertussen bij mij thuis de dakpannen eraf.....
Hier zijn we gewoon enthousiast over bijzondere weersomstandigheden en ik kan er echt geen moeite mee hebben als iemand smileys plaatst, het is gewoon mooi en spannend !

ron12

De komende dagen 2 stormen te verwachten????zou goed kunnen http://www.wetteronline.de/wetternews/2013-11-02-st vooral maandag op dinsdag mogelijk(zware)storm  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TaL

Het is helaas nog een week ver, maar ik vind deze toch de moeite om te posten.

Het zou zo goed zijn als deze eens uitkomt, een noordwester ipv zuidwester, levert zeer mooie beelden op aan de kust ivm hoogwater :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

NitroGenetics

Citeer
knipknip
Het is helaas nog een week ver, maar ik vind deze toch de moeite om te posten.

Het zou zo goed zijn als deze eens uitkomt, een noordwester ipv zuidwester, levert zeer mooie beelden op aan de kust ivm hoogwater :)

Idd Tal ik keek er ook al naar , gister en eergister had ik hem al in het oog op de kaarten hoewel toen dr druk even hoger lag maar als deze kaartjes mooi uitkomen kan het een leuke storm worden hopelijk gaat de druk  nog wat omlaag en de kern 50km meer noordelijk dan zit je op een perfecte positie, doe mij maar kern druk 965/970 ofzo :p net genoeg voor een windkracht 12 aan de kust gebieden , heerlijk stormend het jaar uit haha :)

ook hier dan even een neerslag plaatje

wat ik merk dat er een mooie golf van regen in zit waarbij juist veel windstoten in voorkomen, ipv een storm die we laaste week hadden zal dit een erg natte kunnen worden maargoed het is nog een week vooruit en niet alle modellen lijken ermee eens te zijn nog. wordt dus afwachten :)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: TaL op za 02 nov 2013 - 13:01
Het is helaas nog een week ver, maar ik vind deze toch de moeite om te posten.

Het zou zo goed zijn als deze eens uitkomt, een noordwester ipv zuidwester, levert zeer mooie beelden op aan de kust ivm hoogwater :)

Klopt, en kijk ook eens naar die bovenluchttemperaturen!  :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ijsbloem

Onweersbuien  ::)
En de Winter (? :'( ) groeten van Pruiksma.  ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Powered by EzPortal