Herfst discussietopic 2013

Topic gezien door 128616 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 30 aug 2013 - 10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

Zondag mag die van mij gestolen worden. Ik vlieg dan richting Florida :)

jorentje1997

De eene storm is nog maar vertrokken en de volgende staat al klaar? (Wel nog LT)


Romigo

Volgende week misschien wel opnieuw storm?

ron12

Zit net te kijken op de 16 daagse voorspelling van gfs op 13 nov 18.00 van 500 hpa kijken,lijken me een intersante kaart, doet me aan de winter 1978/1979 denken,die luchtdruk verdeling krijg link niet geplaats  :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jonkheer

Ik heb voorlopig wel genoeg storm gehad.....Ik hoop dat deze aankomende storm van de kaarten verdwijnt.

Romigo

Citaat van: ron12 op di 29 okt 2013 - 00:30
Zit net te kijken op de 16 daagse voorspelling van gfs op 13 nov 18.00 van 500 hpa kijken,lijken me een intersante kaart, doet me aan de winter 1978/1979 denken,die luchtdruk verdeling krijg link niet geplaats  :(

Dit is wel een mooie kaart, maar veel te ver weg om nu al serieus te nemen.  :-\

Edwin

Het wordt richting en in het weekend wel weer natter en winderiger zo te zien...
Never Stop Exploring

ron12

Storm van afgelopen maandag was ten noorden van Amsterdam een orkaan van 1 ste categorie tegen 2 aan, http://bijzonhederheden.plazilla.com/ Daar staan 2 artikelen, Is jammer dat die topic over die storm al dicht is, ook zeer veel schade in Zweden,zelfs in Rusland ,link werkt niet dan maar effe googlen op route orkaan st jude
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op wo 30 okt 2013 - 13:41
Storm van afgelopen maandag was ten noorden van Amsterdam een orkaan van 1 ste categorie tegen 2 aan, http://bijzonhederheden.plazilla.com/ Daar staan 2 artikelen, Is jammer dat die topic over die storm al dicht is, ook zeer veel schade in Zweden,zelfs in Rusland ,link werkt niet dan maar effe googlen op route orkaan st jude
Sorry, maar waar jij naar refereert.... Wat een onzin stuk.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Citaat van: ron12 op wo 30 okt 2013 - 13:41
Storm van afgelopen maandag was ten noorden van Amsterdam een orkaan van 1 ste categorie tegen 2 aan, http://bijzonhederheden.plazilla.com/ Daar staan 2 artikelen, Is jammer dat die topic over die storm al dicht is, ook zeer veel schade in Zweden,zelfs in Rusland ,link werkt niet dan maar effe googlen op route orkaan st jude

Nee, dit is gewoonweg niet waar, er worden verschillende zaken door elkaar gehaald, dit stuk tekst bewijst waarom 1 naam voor twee verschillende zaken niet handig is. Maar goed, de orkaan-discussie is geweest, ik laat het nu maar waaien... ;)

Marcellang

Citaat van: Tyshane op wo 30 okt 2013 - 18:52
Nee, dit is gewoonweg niet waar, er worden verschillende zaken door elkaar gehaald, dit stuk tekst bewijst waarom 1 naam voor twee verschillende zaken niet handig is. Maar goed, de orkaan-discussie is geweest, ik laat het nu maar waaien... ;)
Zo is het  ;) ;D op naar de nieuwe stormkans as. maandag ?
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Ijsbloem

O.T   maar was zonet nog even de oude berichten aan het lezen van dit forum.
Wat een verschil van de weersituatie met die van nu.
De eerste sneeeuw, matige vorst op sommige plaatsen en boeiende plaatjes
en uiteenzettingen door Jan en Johann.
Deze herfst volgt braaf zijn broertjes van voor 2008 na.
Niks bijzonders jammer genoeg.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Marsel

Citaat van: Ijsbloem op wo 30 okt 2013 - 19:55
O.T   maar was zonet nog even de oude berichten aan het lezen van dit forum.
Wat een verschil van de weersituatie met die van nu.
De eerste sneeeuw, matige vorst op sommige plaatsen en boeiende plaatjes
en uiteenzettingen door Jan en Johann.
Deze herfst volgt braaf zijn broertjes van voor 2008 na.
Niks bijzonders jammer genoeg.

WC zit er voorlopig goed in inderdaad. Dat hebben we een hele tijd niet gezien.
Maar er is nog geen man overboord natuurlijk. Kou is sowieso nog vrij 'nutteloos' in deze tijd van het jaar.
Laat die WC dan ook nog maar even doorstaan. Levert in ieder geval een afwisselend weerbeeld op. In principe zoals de herfst hoort te zijn :).

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

MamaAs

Citaat van: TaL op wo 30 okt 2013 - 18:27
Zondag

Oh nee! Niet nog één  :o
Gaan alle kaartjes hier in mee??

Weerfreak 1337

Citaat van: MamaAs op wo 30 okt 2013 - 20:25
Oh nee! Niet nog één  :o
Gaan alle kaartjes hier in mee??

ECMWF komt in de recente run niet verder dan hoogstens 8 beaufort, een stormachtige wind, die het natuurlijk wel onstuimig maakt.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

MamaAs

8 is een zacht briesje vergeleken met afgelopen maandag.
Nog een keer zo'n storm en dan begeeft mijn halve tuin het ben ik bang.

Weerfreak 1337

Citaat van: MamaAs op wo 30 okt 2013 - 20:32
8 is een zacht briesje vergeleken met afgelopen maandag.
Nog een keer zo'n storm en dan begeeft mijn halve tuin het ben ik bang.

Windkracht 8 komt wel vaker voor, maar dit lagedrukgebied heeft wel potentie voor een nieuwe storm, ECMWF berekend hem alleen iets minder krachtig. Positie is vrij goed. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Diem

Ziet er goed uit, heb wel zin in (weer) een storm.
Laten we afspreken dat dit keer het zuiden het zwaartepunt krijgt :P
Dat vinden de noordelingen vast niet erg en kunnen we hier ook eens genieten van een storm :)

Powered by EzPortal