Herfst discussietopic 2013

Topic gezien door 128582 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 30 aug 2013 - 10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Arend

Details verschillen nogal in de 00z runs van de modellen vanmorgen. GEM blaast in deze run ook een flink partijtje mee (vraag me af wat voor windstoten dit model berekent  :) ).

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Isabelle

Ze maken daar de vergelijking met de 'Great Storm' van 1987. Ik weet dat mijn vrienden daar in Engeland nu nog altijd over praten, ik heb de foto's gezien en het was echt de hel op aarde.
Hopelijk komt het niet zo ver. ??? :o

Jur

In 1987 hadden de Engelsen windstoten van bijna 200km/u...

MamaAs

Holy crap! Ik hoop dat het meevalt, maar ik ga van het weekend het e.e.a. om huis alvast opbergen.

jonkheer

Citaat van: MamaAs op vr 25 okt 2013 - 10:44
Holy crap! Ik hoop dat het meevalt, maar ik ga van het weekend het e.e.a. om huis alvast opbergen.

Ik denk dat dat zeer verstandig is. Tja en dan maandag naar het werk ......maar eens even zien op welke manier.

MamaAs

Gelukkig ben ik thuis, dus kan ik de boel mooi in de gaten houden.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Romigo

Vannacht wordt het geleidelijk ook in het zuidoosten droog en komen er meer opklaringen. De zuidwestenwind is matig, aan zee (vrij) krachtig. De temperatuur daalt naar 13 of 14 graden. Zaterdag overdag zijn er naast wolkenvelden ook perioden met zon. Vooral in het noorden kan ook nog af en toe een bui vallen. De wind blijft zuidwest en is boven land matig, aan zee (vrij)krachtig en in het noordelijk kustgebied mogelijk af en toe hard. De temperatuur loopt meer landinwaarts op naar 16 of 17 graden.(Bron: KNMI)

KNMI houdt het voorlopig nog op een windkracht 5 boven land??   :o

Vooruitzichten
Wisselvallig herfstweer. Vooral zondag en maandag is het onstuimig met kans op erg veel wind. De temperatuur gaat in de nieuwe week terug naar normale waarden, met maxima van ongeveer 12 graden.
                                                        Za    Zo   Ma    Di   Wo   Do
Zonneschijn (%)                           40   10   20   40   40   30
Neerslagkans (%)                           30   90   90   60   30   60
Neerslaghoeveelheid (mm)           0/1   5/9   5/10   1/3   0/1   0/3
Minimumtemperatuur (°C)        13/14   13/1412/13 9/105/74/7
Middagtemperatuur (°C)    17/18   14/1614/1712/1311/1110/12
Windrichting                                   ZW   ZW   ZW   W   ZW   Z
Windkracht (bft)                            4   5   5   4   3   3

Bron: KNMI

Weatherman

Citaat van: Romigo op vr 25 okt 2013 - 11:20
KNMI houdt het voorlopig nog op een windkracht 5 boven land??   :o
Ik hoop niet dat Transavia hun aan houd maandag.  ???
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Dikke windkracht 10 mogelijk 11 verwacht (zware tot zeer zware storm)  maandag aan de kust,BRON WEERPRIMEUR
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Citaat van: ron12 op vr 25 okt 2013 - 11:33
Dikke windkracht 10 mogelijk 11 verwacht (zware tot zeer zware storm)  maandag aan de kust,BRON WEERPRIMEUR

Toelichting?

Citaat van: Weatherman op vr 25 okt 2013 - 11:26
Ik hoop niet dat Transavia hun aan houd maandag.  ???

Zij zullen heus niet even kijken op internet wat het knmi te zeggen heeft hoor ;) zij worden echt wel goed van informatie voorzien en doen niks wat onverantwoord is.
Never Stop Exploring

Edwin

Gelukkig wordt het morgen, tenminste 1 dag van het weekend, nog wel aardig weer en laat de zon zich iig zien. Wel al meer wind maar zolang het droog is :)
Never Stop Exploring

ron12

Citaat van: Edwin op vr 25 okt 2013 - 11:41
Toelichting?

Zij zullen heus niet even kijken op internet wat het knmi te zeggen heeft hoor ;) zij worden echt wel goed van informatie voorzien en doen niks wat onverantwoord is.
link http://www.weerprimeur.nl/ sorry had vergeten link te plaatsen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: Edwin op vr 25 okt 2013 - 11:43
Gelukkig wordt het morgen, tenminste 1 dag van het weekend, nog wel aardig weer en laat de zon zich iig zien. Wel al meer wind maar zolang het droog is :)

Belooft inderdaad een aardige dag te worden. Geeft iedereen mooi de gelegenheid om alles rond het huis wat mogelijk als projectiel kan dienen op te ruimen.

Citaat van: ron12 op vr 25 okt 2013 - 11:59
link http://www.weerprimeur.nl/ sorry had vergeten link te plaatsen

Jammer, topic was net zo leuk.  :P

EC doet er voor maandag een schepje bovenop:

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Er komen zelfs voor waarschuwingen voor een orkaan voor grote delen van West Europa,vanaf zondag http://www.wettergefahren-fruehwarnung.de/Artikel/20131025.html We zullen zien ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: Edwin op vr 25 okt 2013 - 11:43
Gelukkig wordt het morgen, tenminste 1 dag van het weekend, nog wel aardig weer en laat de zon zich iig zien. Wel al meer wind maar zolang het droog is :)
haha stilte voor de storm
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Gerard1995

Jammer dat dit altijd 2 kanten heeft...

Het heeft iets geweldigs als het zo hard waait maar aan de andere kant.. mochten deze windstoten wordt de schade in mijn ogen toch ook wel erg serieus  :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Isabelle

Ja en meestal bij grote schade is het weer een reden voor de verzekering om de prijzen hiervan weer de hoogte in te jagen.  >:(

Jenkie

Hoe zal het aan de oostgrens (Twente) zijn? Of zullen we daar niet veel merken?

Weerfreak 1337

Citaat van: Jenkie op vr 25 okt 2013 - 12:59
Hoe zal het aan de oostgrens (Twente) zijn? Of zullen we daar niet veel merken?

Het zou voor jullie "doen", behoorlijk kunnen gaan waaien ja. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal