Herfst discussietopic 2013

Topic gezien door 128660 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 30 aug 2013 - 10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: Reutel op do 24 okt 2013 - 08:51
Ik denk dat hij tijdens de vlucht niet veel van de storm gaat merken omdat de storm waarschijnlijk boven de Noordzee het heftigst is. Misschien , als de landig is ingezet, wat turbulentie en inderdaad een mooie dwarslanding...  :o
Hoop het niet, vind het zo ie zo al dood eng.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Citaat van: Weatherman op do 24 okt 2013 - 08:48
Hahaha nee echt, heb er geen mesjogge van hoe het allemaal zit, automatisch maak je jezelf druk want wij zijn met 4e en een hondje.
ik vind het wel leuk om met ruig weer te landen,hier een filmpje om erin in komen
  :-X :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op do 24 okt 2013 - 08:59
Hoop het niet, vind het zo ie zo al dood eng.

Ik wens je heel veel succes met vliegen! Hieronder zie je een kaart op 1500 meter hoogte, deze geeft 75 knopen aan en dat houdt in dat er windstoten bij zitten van 138 kilometer per uur bij een Bft van 12. Op de tweede kaart zie je de wind op 5km hoogte, deze geeft 115 knopen aan en dat houd in dat er windstoten op zitten van 213 km/u!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

213 kilometer per uur op 5 kilometer hoogte,dat wordt dan landen in Duitsland  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Stukje uit de KNMI Guidance

De neerslagkansen zijn vooral zondag, maandag en dinsdag erg hoog, 80-90% met op zondag en maandag ook een 20-30% kans op 10-30 mm neerslag in De Bilt. Belangrijk aandachtspunt is de wind zondag tot en met dinsdag, de kans op zware windstoten is 60-70%, op zeer zware is slechts 10-20% en dan op maandag. De wind kan dus vooral van zondag tot en met dinsdag flink uithalen. De temperatuur zal overdag niet veel afwijken van het langjarig gemiddelde.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: alfons op wo 23 okt 2013 - 22:42
Maar Marsel

Hoe denk jij zelf dan over aankomende zondag/maandag?
Gezien de onzekerheid welke op deze termijn altijd gekoppeld is aan deze systemen onthoud ik mij op dit moment even van enige uitspraken. Stormen zijn nogal lastminute werk, temeer omdat een iets andere koers of veranderende kerndruk enorme uitwerking kan hebben voor ons kleine land.
Even afwachten is het bovendien op wat meer consistentie tussen de verschillende modellen. EPS data laat de grote onzekerheid overigens ook mooi zien.
Even afwachten dus. :)

jonkheer

Citaat van: Weatherman op do 24 okt 2013 - 08:59
Hoop het niet, vind het zo ie zo al dood eng.

Ik wens je in ieder geval veel succes. Hou het maar in de gaten net als evt. aangepaste vliegtijden.

Weatherman

Bedankt allemaal, zou transavia het ook al in de gaten hebben ? en vliegen ze dan naar een andere plek ? want ik vlieg zo ie zo vanuit malaga want hier is het weer erg rustig.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Scully

Weatherman, het heeft geen zin om je nu al op te vreten. Het is nog maar donderdag! Maandag is er weer een dag! En ik denk niet dat ze risico's nemen. Komt wel goed Jochie  :D

Weatherman

Citaat van: Scully op do 24 okt 2013 - 10:11
Weatherman, het heeft geen zin om je nu al op te vreten. Het is nog maar donderdag! Maandag is er weer een dag! En ik denk niet dat ze risico's nemen. Komt wel goed Jochie  :D
Hehe Sorry, ik maak me altijd druk om onverwachte situatie's.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jur


Reutel

Citaat van: ron12 op do 24 okt 2013 - 09:31
213 kilometer per uur op 5 kilometer hoogte,dat wordt dan landen in Duitsland  :P

Gelukkig gaat het vliegtuig van Weatherman niet landen op 5 km hoogte.  ;D

Overigens zijn die windsnelheden niets bijzonders op die hoogte. Gewoon kotszakje meenemen...  ::)

alfons

Citaat van: Marsel op do 24 okt 2013 - 09:36
Gezien de onzekerheid welke op deze termijn altijd gekoppeld is aan deze systemen onthoud ik mij op dit moment even van enige uitspraken. Stormen zijn nogal lastminute werk, temeer omdat een iets andere koers of veranderende kerndruk enorme uitwerking kan hebben voor ons kleine land.
Even afwachten is het bovendien op wat meer consistentie tussen de verschillende modellen. EPS data laat de grote onzekerheid overigens ook mooi zien.
Even afwachten dus. :)

ok bedankt ik wacht het af , maar blijf het spannend vinden om te volgen

Edwin

Nog niet bekeken/opgezocht, maar zit de kans op een zware storm -net als gisteravond- nog steeds in de kaarten of is de positie inmiddels weer dusdanig anders dat de kansen kleiner zijn geworden? Of juist groter :)?
Never Stop Exploring

NitroGenetics

Citaat van: Edwin op do 24 okt 2013 - 11:04
Nog niet bekeken/opgezocht, maar zit de kans op een zware storm -net als gisteravond- nog steeds in de kaarten of is de positie inmiddels weer dusdanig anders dat de kansen kleiner zijn geworden? Of juist groter :)?

zit er nog in zie kaart dat jan kort geleden heeft geplaatst ;)

Edwin

Citaat van: NitroGenetics op do 24 okt 2013 - 11:06
zit er nog in zie kaart dat jan kort geleden heeft geplaatst ;)

Dat zijn de kaarten op 850hpa, niet de wind ( stoten ) aan de grond...
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op do 24 okt 2013 - 11:09
Dat zijn de kaarten op 850hpa, niet de wind ( stoten ) aan de grond...

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 okt 2013 - 07:50
Positie laagje is nu wat beter voor de stormliefhebbers. Wat mij betreft mag hij wel wat zuidelijker komen te liggen want is lange tijd geleden dat we te maken hebben gehad met een echte storm. Zoals het er nu voorstaat zal er veel schade zijn aan bomen doordat ze nog in blad staan en door de verzadigde grond zullen ze eerder omwaaien. Hieronder de windstoten

Wadden/Noordwesten: 125-130 km/u
Noorden: 115-120 km/u
Midden 90-110 k/u
Zuiden 70-90 km/u


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Oja, sorry :P

Had inmiddels deze ook al gezien maar daar neem ik nog maar een korrel zout bij gezien het nog maar donderdag is.

Never Stop Exploring

Edwin

Weer eens een 10 of 11bft voor de verandering lijkt mij wel "leuk". De schade die ontstaat dan niet....andere kant doe je er ook niks aan
Never Stop Exploring

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal