Herfst discussietopic 2013

Topic gezien door 128584 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 30 aug 2013 - 10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry de Hond

Citaat van: Weatherman op ma 21 okt 2013 - 18:48
Ik verwacht niks maar lees zo veel verschillende dingen dat ik graag raad vraag aan de mensen hier  :) is positief bedoeld.

Ik herken wel wat je zegt. Ik zoek dan het midden in alle verwachtingen. Daarnaast bedenk ik mij dan altijd dat ik mijzelf gek maak door op allerlei sites te kijken naar de verwachtingen.  :P
Juist.

Weatherman

Citaat van: Harry de Hond op ma 21 okt 2013 - 20:05
Ik herken wel wat je zegt. Ik zoek dan het midden in alle verwachtingen. Daarnaast bedenk ik mij dan altijd dat ik mijzelf gek maak door op allerlei sites te kijken naar de verwachtingen.  :P
Ja dat klopt, alleen zit er ergens onweer in de verwachting maar hoop niet op de terug reis met het vliegtuig.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Romigo

Volgende week dinsdag waarschijnlijk de eerste herfststorm?

jorentje1997

Citaat van: Romigo op ma 21 okt 2013 - 20:49
Volgende week dinsdag waarschijnlijk de eerste herfststorm?





Koen-IJM

Zin in! Is alweer een tijdje geleden dat het hier echt goed gewaaid heeft ;-)

SniperEye

Is dat de depressie die nu rond de Kaapverdische regio aan het ontstaan is/ inmiddels is ontstaan? Te zien op www.nhc.noaa.gov.

EDIT: lijkt er wel op. Volgens mij is de zee tot zuidelijk onze regio nog tamelijk warm dus kan de depressie nog redelijk gevoed blijven. Ik ben erg benieuwd.

Jan van Ooijen

Monsterdepressie op de kaarten!

Zo nu en dan komt het Amerikaans weermodel met een monsterdepressie op 28 oktober. De depressie heeft een kerndruk van 959/961 hPa!!! Momenteel koerst hij ten noorden van ons, maar dit neemt niet weg dat er bizarre windstoten worden weergegeven in deze recente run. Max windstoten liggen nu op 130 km/u!!! Eindelijk weer een echte storm in de herfst of zal het weer een storm in een glas water zijn?? We gaan het volgen, het zou niet verkeerd zijn als de atmosfeer een keer goed op de schop gaat! Er zou een dikke 10 BFT en mogelijk een 11 BFT langs de westkust kunnen komen te staan.





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Jan, is dat die depressie waarin ik in de voorlaatste post naar refereerde?

Weatherman

Als het maar niet gaat Stormen op Maandag de 28ste want dan zit ik in het vliegtuig naar Nederland.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op di 22 okt 2013 - 12:50
Jan, is dat die depressie waarin ik in de voorlaatste post naar refereerde?

Zoals ik kan zien en beoordelen niet, deze depressie ontstaat zondag de 27ste thv Ierland en ontwikkeld zich in een rap tempo
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: Weatherman op di 22 okt 2013 - 12:57
Als het maar niet gaat Stormen op Maandag de 28ste want dan zit ik in het vliegtuig naar Nederland.

Helaas... flinke knoeperd op de kaarten...

Weatherman

Citaat van: Koen-IJM op di 22 okt 2013 - 13:15
Helaas... flinke knoeperd op de kaarten...
Oei, wat is de verwachte tijd voor de storm ? Wij vliegen vanaf Malaga om 10.45 naar Nederland.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ramon Oost

Het is op uitgebreide schaal meer dan 20 graden. Eindhoven is momenteel het warmst met 22,2 graden! En dat op 22 oktober...


matroesjka-world

Citaat van: Weatherman op di 22 okt 2013 - 13:21
Oei, wat is de verwachte tijd voor de storm ? Wij vliegen vanaf Malaga om 10.45 naar Nederland.


Ik denk dat het hoogtepunt zo rond 13:00 uur zit  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weatherman

Citaat van: matroesjka-world op di 22 okt 2013 - 13:55

Ik denk dat het hoogtepunt zo rond 13:00 uur zit  :P
Haha, lol hoop het niet  :P Maar als het echt heftig wordt hoop ik op de grond te zijn.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

glenn

Benieuwd of de stormdepressie aanwezig blijft in de nieuwe run ! , mocht dit uitkomen levert dit ongetwijfeld enorme schade en overlast op !

ron12

Ik denk dat Denemarken maandag de volle laag krijg http://www.niederschlagsradar.de/niederschlagsprognose.aspx?type=2 effe 144 uur aanklikken,Alleen jammer dat het  nog ver weg is in de tijd  ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

glenn

ik wacht even af wat de andere leden van gfs zeggen

Tyshane

Ja interessante setting met dat lagedrukgebied, zou zomaar eens kunnen resulteren in een echte herfststorm. Ik hoop er wel op en uiteraard even de disclaimer dat ik hoop dat er geen mens of dier gewond zal raken, sta ik nu al te trappelen voor het bewaarheid worden van deze stormprognoses. Een echte herfststorm, da's lang geleden. Anyway, even volgen maar weer en hopen dat het uit gaat komen en tegelijk daarmee het forum weer wat drukker zal worden! :)

glenn

Even een vraagje , stel het komt hier in Belgie en Nederland uiteraard tot zo een zware storm worden er dan maatregelen genomen zoals vliegtuigen die niet mogen opstijgen en niet mogen vliegen richting België en Nederland ??
Mocht hij er meer inkomen de volgende dagen nog snel een stukje schrijven dan voor ik naar het warme turkije vertrek ;-)

Powered by EzPortal