Herfst discussietopic 2013

Topic gezien door 128600 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 30 aug 2013 - 10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marc.S

Die keiharde wind versnelt het bladval behoorlijk! en bijna overal waar je loopt wordt je bekogeld door eikeltjes en kastanjes hahahaha  ;D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Redelijk dichte mist vanmorgen:


Romigo

Komende week houden we een zuidelijke stroming, waardoor de temperaturen boven normaal blijft.  :-\

Sven

Citaat van: Romigo op vr 18 okt 2013 - 18:04
Komende week houden we een zuidelijke stroming, waardoor de temperaturen boven normaal blijft.  :-\

Zo blijft de winter lekker ver weg zoals het hoort  ;D ;D ;D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Diem

Haha inderdaad.
Wat wil je dan Romigo? 8 graden? Daar heb je toch ook niks aan?
Zolang het toch nog niet echt winter wordt (het is nog maar oktober), heb ik liever 15-20 graden dan 5-10 graden.
-----
De komende dagen lekkere temperaturen.
Als de zon af en toe weet door te breken zal het meteen aangenaam zijn.
Nog even genieten voordat de temperatuur écht gaat dalen :)

Weerfreak 1337

Citaat van: Diem op vr 18 okt 2013 - 22:13
Haha inderdaad.
Wat wil je dan Romigo? 8 graden? Daar heb je toch ook niks aan?
Zolang het toch nog niet echt winter wordt (het is nog maar oktober), heb ik liever 15-20 graden dan 5-10 graden.
-----
De komende dagen lekkere temperaturen.
Als de zon af en toe weet door te breken zal het meteen aangenaam zijn.
Nog even genieten voordat de temperatuur écht gaat dalen :)

Niet vergeten dat de onstabiliteit de komende dagen ook toeneemt :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Vorige jaar oktober(2012) was het rond deze tijd ook warm weer  ;) en toen had je rond 26 ste oktober de eerste nachtvorst al te pakken,misschien gebeurd nu wel het zelfde  ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Diem

Citaat van: Weerfreak op za 19 okt 2013 - 01:39
Niet vergeten dat de onstabiliteit de komende dagen ook toeneemt :)
Inderdaad, naast de hoge temperaturen neemt ook de onstabiliteit toe met kans op onweer, altijd leuk :)
Van mij mag dit weertype nog wel een paar weken/maanden aanhouden.
Een keertje nachtvorst is naar mijn mening vrij nutteloos in oktober, dan veel liever dit weer.

Marc.S

Citaat van: ron12 op za 19 okt 2013 - 13:50
Vorige jaar oktober(2012) was het rond deze tijd ook warm weer  ;) en toen had je rond 26 ste oktober de eerste nachtvorst al te pakken,misschien gebeurd nu wel het zelfde  ::)
De kans dat het dit jaar weer zo gebeurt is klein.. ik zelf denk dat het betere werk in november gaat beginnen, dan bedoel ik in eerste instantie de nachtvorsten ::)

Weatherman

Wie kan mij helpen met het weer te vertellen voor de volgende dagen in Fuengirola ? En dan in het bijzonder 28 oktober.
Ik heb vernomen dat het dan die dag slecht weer is.

Bvd  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Romigo

Citaat van: Diem op vr 18 okt 2013 - 22:13
Haha inderdaad.
Wat wil je dan Romigo? 8 graden? Daar heb je toch ook niks aan?
Zolang het toch nog niet echt winter wordt (het is nog maar oktober), heb ik liever 15-20 graden dan 5-10 graden.
-----
De komende dagen lekkere temperaturen.
Als de zon af en toe weet door te breken zal het meteen aangenaam zijn.
Nog even genieten voordat de temperatuur écht gaat dalen :)

Ik laat volgende week maandag mijn winterbanden monteren, maar twijfel of ik dat niet beter kan uitstellen. Bij deze hogere temperaturen slijten die banden veel sneller. Ik zou inderdaad liever kouder weer willen hebben, maar neem het weer zoals het is.  ;) ;)

NitroGenetics

Citaat van: Romigo op zo 20 okt 2013 - 18:14
Ik laat volgende week maandag mijn winterbanden monteren, maar twijfel of ik dat niet beter kan uitstellen. Bij deze hogere temperaturen slijten die banden veel sneller. Ik zou inderdaad liever kouder weer willen hebben, maar neem het weer zoals het is.  ;) ;)

nu al? winterbanden is met name bedoelt voor sneeuw enzevoort dus voorlopig kan je daar nog wel mee wachten haha

arjanbruggink

Citaat van: NitroGenetics op zo 20 okt 2013 - 18:22
nu al? winterbanden is met name bedoelt voor sneeuw enzevoort dus voorlopig kan je daar nog wel mee wachten haha
Nee, winterbanden zijn bedoeld voor gebruik bij temperaturen beneden 7graden. Dan hebben de banden betere eigenschappen dan zomerbanden, die verliezen juist grip e.d. beneden de 7 graden door de andere samenstelling van het rubber.
Enne Romigo, zo hard slijt het nou ook weer niet hoor in aanloop naar de winter dus zou ze er nu maar gewoon onder laten zitten.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

dondertje127

Heb zondagavond weerlicht gezien.

arjanbruggink

Citaat van: Weatherman op zo 20 okt 2013 - 17:33
Wie kan mij helpen met het weer te vertellen voor de volgende dagen in Fuengirola ? En dan in het bijzonder 28 oktober.
Ik heb vernomen dat het dan die dag slecht weer is.

Bvd  :D
Zie hem nu al voor de 3e keer voorbij komen deze vraag, maar hierbij een antwoord op je vraag:
http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/34X10140/fuengirola.html?tx_mgcityweatherstatic_pi4%5Bp%5D=1
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Ramon Oost

Morgen op uitgebreide schaal 20 graden. In het zuiden zelfs lokaal 22 graden.


Weatherman

Citaat van: arjanbruggink op ma 21 okt 2013 - 11:07
Zie hem nu al voor de 3e keer voorbij komen deze vraag, maar hierbij een antwoord op je vraag:
http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/34X10140/fuengirola.html?tx_mgcityweatherstatic_pi4%5Bp%5D=1
Dat komt omdat ik telkens het verkeerde topic kies ;) Maar ik heb zelf al zoveel sites gevonden en allemaal zeggen ze wat anders.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Harry de Hond

Citaat van: Weatherman op ma 21 okt 2013 - 18:15
Dat komt omdat ik telkens het verkeerde topic kies ;) Maar ik heb zelf al zoveel sites gevonden en allemaal zeggen ze wat anders.

Natuurlijk zeggen ze allemaal wat anders. Wat verwacht je zelf? De 28e is nog ver weg, er is toch helemaal niemand die je antwoord kan geven op die vraag. En voor de komende dagen.... gewoon het weerbericht even lezen.
Juist.

Weatherman

Citaat van: Harry de Hond op ma 21 okt 2013 - 18:39
Natuurlijk zeggen ze allemaal wat anders. Wat verwacht je zelf? De 28e is nog ver weg, er is toch helemaal niemand die je antwoord kan geven op die vraag. En voor de komende dagen.... gewoon het weerbericht even lezen.
Ik verwacht niks maar lees zo veel verschillende dingen dat ik graag raad vraag aan de mensen hier  :) is positief bedoeld.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal