Winterverwachting 2013/2014

Topic gezien door 253082 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 23 aug 2013 - 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Webcams alpen,kun je het zelf live in de gaten houden of er sneeuw ligt.klik op het landen vlaggetje daarna op foto,je kunt ook time laps zien.http://www.panomax.at/index.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 sep 2013 - 10:18
En zijn voorgaande winters? Maar alles wat je plaatst wordt hier gelijk de grond ingeboord helaas

Jan, kom op hé.
Volgens mij had en heeft niemand de intentie om een topic als dit finaal de grond in te trappen. De voordelen van dit topic zijn al meerdere malen naar voor gekomen. Ik onderschrijf die ook allemaal.

In principe zou je dit meer als een verzameltopic kunnen zien met daarin alle long term verwachtingen. Inderdaad leuk ter discussie, verificatie en vermaak, maar niet meer dan dat. De datum waarop dit topic geopend is kan dan ook eigenlijk niet als 'te vroeg' bestempeld worden.

Wat wel te vroeg is en was, is het feit dat sommige enthousiastelingen meteen naar de kaarten grepen (dus binnen 360h) en daar dan ook nog eens winterse settings en dergelijke op zouden zien. Tja, dan ga je wat mij betreft over de 'schreef'. Dát was dan ook de rede dat ik mijn reactie met  onder andere ''kom op mensen het is pas augustus'' schreef.

Want laten we wel wezen, de kou liefhebbers onder ons moeten gewoon nog even wachten. Het wordt vanzelf winter. Maar als we nu al verzanden in het tot in den treuren zoeken naar kou zonder rekening te houden met het seizoen dan wordt het komende winterhalfjaar een héle lange....

Overigens, @ Tyshane.
Begrijp me niet verkeerd, maar ook ik houd van winterweer hoor ;).
Maar dan wel van écht winterweer. Dus bijvoorbeeld dagenlang met rijp bedekte landschappen, uitsneeuwende mistvelden, een dik pak sneeuw of het staan op zwart schaatsijs terwijl de oostelijke wind het snijdend koud maakt.
Ja, daar kan ik zelfs van genieten.
Het is juist de frequentie waarmee dergelijke koude periodes voorkomen die maakt dat ik het winterhalfjaar als geheel maar een trieste boel vind.
Want als we heel realistisch naar de zaken kijken blijkt toch echt dat we het vaker met 5 graden boven nul, veel wind en regen moeten doen dan dat we een periode sneeuwballen kunnen gooien en/of massaal schaatsplezier mee mogen maken.

theowl999999

Citaat van: arjanbruggink op wo 11 sep 2013 - 11:25
Nog 2 maandjes.....

So long? :-)

nothing scientific, just my feeling, we'll get a very cold and snowy winter  ;D. I can not wait for it, let it come!!!!!!

arjanbruggink

Citaat van: theowl999999 op vr 13 sep 2013 - 11:32
So long? :-)

nothing scientific, just my feeling, we'll get a very cold and snowy winter  ;D. I can not wait for it, let it come!!!!!!
Welcome back from your summer sleep ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Rianca

Ik kan niet wachten tot ik weer kan lantarenpaal staren. Vind het helemaal niet zo erg zo'n vroegtijdig wintertopic, dan heb je tenminste wat om naar uit te kijken. :) De voorpret is ook leuk toch?!

jorentje1997

Super super super, de winter komt er zo stilletjesaan weer aan. Ik heb er persoonlijk alweer helemaal zin in om de eerste vlokjes te verwelkomen, maar eerst Jan zijn voorspelling maar eens afwachten.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

drukverdelingen zien er goed uit :) zitten toch kansen in op goeie winter :)

Snowfreak

we zullen zien! ik hoop dat het uikomt!  :D

Jan van Ooijen

Steeds meer winterliefhebbers worden waargenomen op het forum :D
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marc.S

Citaat van: Rianca op za 14 sep 2013 - 16:02
Ik kan niet wachten tot ik weer kan lantarenpaal staren. Vind het helemaal niet zo erg zo'n vroegtijdig wintertopic, dan heb je tenminste wat om naar uit te kijken. :) De voorpret is ook leuk toch?!
Ben ik helemaal met je eens!   :)::) stiekem eraan denken dat we eind november al het eerste witte goud zien. ;D

hoffies

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 15 sep 2013 - 16:51
Steeds meer winterliefhebbers worden waargenomen op het forum :D

Hier is de weer een.. *winterliefhebber*

BTW de discussie is geweldig, het leuke van de winter is de discussie en de hoop vooraf en daarna het heerlijke lantarenpaal staren..

Johann, Jan en de andere, ik heb er zin an..

Groeten Antoin
Twitter: @hoffnar2911

frankyman

hier ook weer een winter liefhebber :) vind die hitte maar niks... en onweer hebben we amper gehad >:(

ben benieuwd hoe het gaat lopen!

ron12

Dit kwam ik vandaag op internet tegen,goed nieuws???? voor de winter liefhebber,denk ik dan http://cassandraclub.wordpress.com/2013/9/15/sneeuwval-op-noordelijk-halfrond-in-september-al-boven-normaal/ ik dacht ik zet het maar hier neer ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 15 sep 2013 - 16:51
Steeds meer winterliefhebbers worden waargenomen op het forum :D

Ik ben al naar Oostenrijk gegaan om daar live de eerste sneeuw te zien vallen.  ;)

MamaAs

Ik schud mij ook weer uit mijn zomerslaap.
Hier is het not the place to be voor onweer, dus zijn de zomers minder spannend helaas.
Ik wil wel weer schaatsen! Haha, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

xzaz

Zomer overleeft, op naar de winter  ;D
De winter is nog niet eens begonnen!

Invicta

Ik kom ook even om het hoekje gluren vanuit mijn iglo.

Jan van Ooijen

Hier even Jamstec (Japan) wat betreft lange termijnverwachting



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal