Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298169 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Danny op wo 14 aug 2013 - 15:41
Vrijdag staat de temperatuur goed op de kaart maar het weer?? Zeker voor de westelijke helft van het land voorziet GFS weinig zon, een stevige wind aan de kust vanuit het Zuid-Westen en in de middag al kans op enkele buien met in de avond meer regen.
De temperatuur is goed te noemen met 22 tot 27 graden maar als je het mij vraagt bevalt het weer van vandaag met dan toch echt beter.

Ja aparte setting, was mij ook al opgevallen. Ben benieuwd hoe het evolueert. Ook omdat we een party hebben buiten.  ;D Op zich vandaag heerlijk weer ja, goede temperatuur en vaak zon, prima te doen. Zon is ook erg warm als het doorkomt.  ::)

enrico1972

Citaat van: Danny op wo 14 aug 2013 - 15:41
Vrijdag staat de temperatuur goed op de kaart maar het weer?? Zeker voor de westelijke helft van het land voorziet GFS weinig zon, een stevige wind aan de kust vanuit het Zuid-Westen en in de middag al kans op enkele buien met in de avond meer regen.
De temperatuur is goed te noemen met 22 tot 27 graden maar als je het mij vraagt bevalt het weer van vandaag met dan toch echt beter.

Hoop dat het allemaal mee gaat vallen of ergens anders gaat regenen en waaien.
Vrijdag en zaterdag is het 1e van 2 weekenden van het jaarlijkse Vuurwerkfestival op Scheveningen en moet met grote groep werken daar.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Romigo

Ik vind dit wel aangenaam zomerweer. Bovenste is Europees weermodel en daaronder de Amerikaanse

Danny

Vanaf begin komende week krijgen we te maken met een prima periode van rustig (na)zomer weer. Een Hoge druk systeem boven het Europese vasteland met de kern vaak in onze omgeving geeft veelal rustig, zonnig en droog weer. De stroming is meest zwak dit is ook de reden dat echte hitte ons land niet zal gaan aandoen maar we heerlijke, gematigde temperaturen krijgen die tussen de 23 - 27 graden uit zullen komen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: Danny op do 15 aug 2013 - 06:33
Vanaf begin komende week krijgen we te maken met een prima periode van rustig (na)zomer weer. Een Hoge druk systeem boven het Europese vasteland met de kern vaak in onze omgeving geeft veelal rustig, zonnig en droog weer. De stroming is meest zwak dit is ook de reden dat echte hitte ons land niet zal gaan aandoen maar we heerlijke, gematigde temperaturen krijgen die tussen de 23 - 27 graden uit zullen komen.

Begin volgende week temperaturen van 23 tot 27 graden? Als dat al zo zal zijn, zijn dat geen gematigde temperaturen vind ik, maar zomerse waarden.

Danny

Citaat van: Tyshane op do 15 aug 2013 - 12:22
Begin volgende week temperaturen van 23 tot 27 graden? Als dat al zo zal zijn, zijn dat geen gematigde temperaturen vind ik, maar zomerse waarden.

Dat is inderdaad net hoe je het bekijkt en interpreteert. 23 is iets boven normaal en 27 is zomers.

Jan van Ooijen

Morgen alvast genieten van een heerlijke zomerse dag met temperaturen oplopend tot 27 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Danny op do 15 aug 2013 - 06:33
Vanaf begin komende week krijgen we te maken met een prima periode van rustig (na)zomer weer. Een Hoge druk systeem boven het Europese vasteland met de kern vaak in onze omgeving geeft veelal rustig, zonnig en droog weer. De stroming is meest zwak dit is ook de reden dat echte hitte ons land niet zal gaan aandoen maar we heerlijke, gematigde temperaturen krijgen die tussen de 23 - 27 graden uit zullen komen.

Dat het hogedrukgebied zich vanaf begin volgende week in onze omgeving gaat nestelen is ook mooi te zien in de neerslag pluim van ECMWF. Vanaf maandag vrijwel geen neerslag meer berekend.


Dennis


jones

Nou mocht dit uitkomen is dat wel de kers op de taart voor deze al prachtige zomer :) we hebben dan maar een tweetal weken van dat typische Benelux zomerweer gehad in augustus en dat was zelfs niet slecht te noemen, op die ene verregende dag na. Van mij mogen er nog zo'n zomers volgen de komende jaren!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 15 aug 2013 - 12:38
Morgen alvast genieten van een heerlijke zomerse dag met temperaturen...
Eendagsvlieg jammer genoeg. Immers daarna weer afvlakking richting de 20. Maar genieten van morgen absoluut! Wie het kleine niet eerd...

Gelukkig volgende week gunstige vooruitzichten. De vraag zal even zijn waar het zwaartepunt van het blokkerende hoog komt te liggen. Mits gunstig gepositioneerd (kern overhead of liever nog oostelijk van ons) kan het volgende week lokaal zomaar uitlopen op een aantal zomerse dagen.
Hoe het ook zij, tegen die tijd wederom een rustige en aangename periode voor boeg onder vleugels van het hoog. :)

jones

Weekverwachtingen qua temperatuur volgens NCEP CFS. De laatste week van augustus warm

Tyshane

Citaat van: Danny op do 15 aug 2013 - 12:36
Dat is inderdaad net hoe je het bekijkt en interpreteert. 23 is iets boven normaal en 27 is zomers.

Daar heb je gelijk in! :)

Citaat van: jones op do 15 aug 2013 - 15:21
Nou mocht dit uitkomen is dat wel de kers op de taart voor deze al prachtige zomer :) we hebben dan maar een tweetal weken van dat typische Benelux zomerweer gehad in augustus en dat was zelfs niet slecht te noemen, op die ene verregende dag na. Van mij mogen er nog zo'n zomers volgen de komende jaren!

Mee eens, dit soort zomers mogen vaker voorkomen inderdaad. Maar het is nog niet gedaan, hopelijk komende weken nog gewoon lekker zomerweer en daarna in september nog een nazomer, dan kan het echt niet meer stuk...

Jan van Ooijen

Toch heerlijk waar ECMWF Oper mee aan komt zetten?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 16 aug 2013 - 09:53
Toch heerlijk waar ECMWF Oper mee aan komt zetten?

Zeker, zo mag het nog wel even voortgaan!

ron12

Net als afgelopen winter,weet de zomer ook van geen wijken.volgende week meest tussen 25 a 29 graden en geen drup regen.Zondag is de minst mooie dag.daarna  word als maar beter,bron omroep gelderland  :)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mirandavdg

Vanuit mijn tuinstoel prachtige wolken te zien, beetje harde wind, zonnetje verdwijnt steeds vaker, maar heerlijk hier!

Stephanie

Kan iemand mij vertellen waar ik een betrouwbare weersverwachting (voor zover dat kan) van volgende week van Berlijn zou kunnen vinden?
Thanks in advance! :D

jones

Zowaar een tropische dag in Nederlands Limburg :)

Powered by EzPortal