Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298254 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Marsel op do 08 aug 2013 - 21:58
We moeten eens stoppen met dat panisch reageren op warmte (ook vanuit de overheid).

Dat kan je wel zeggen, maar dat is een persoonlijke kwestie. Er zijn mensen die heel slecht tegen warmte kunnen, mede vanwege gezondheidsredenen. Als die een aantal dagen 30 graden hebben, dan kunnen ze behoorlijk onwel worden.  ;)


Citaat van: Jan van Ooijen op do 08 aug 2013 - 16:46
Ha! Die heb je nu wel nodig met die zon! Maar goed, we hebben en we mogen echt niet klagen... Ik kan me de afgelopen 3 jaar niet herinneren dat we een lekkere periode met warm weer gehad hebben en misschien wel in de laatse 5 jaar ook wel

Ja, lol! Terwijl ik het schreef zag ik de tegenstelling!  8) Wat betreft het weer; Inderdaad! Zonder de stats te hebben geraadpleegd, denk ik dat wij hier in deze regio de laatste 5 jaar niet zo'n mooie zomer hebben gehad. Qua aantal zonnedagen -uren, maar ook qua temperatuur.  :) En dan is de zomer nog niet eens afgelopen...

Jan van Ooijen

ECMWF gaat de "warmte" ook zien

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Ideaal, temperaturen rond 26 graden zijn echt perfect. Donderdag hier wellicht wel 23/24, vrijdag 26 en hoop zaterdag ook nog tegen de 24. Prima dagen als de zon er ook bij komt. Eigenlijk moet je dan in de nacht een plens regen krijgen voor de natuur, iedereen tevreden. woensdag bijna 20 mm hier
Never Stop Exploring

MamaAs

Jeeeeh, ik duim dat het uit mag komen! :D
Ik ben nog niet klaar met de zomer hoor.

Jan van Ooijen

GFS extreem lange termijn heeft er ook zin in:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op vr 09 aug 2013 - 11:32

Ik ben nog niet klaar met de zomer hoor.


Maar de zomer wel met ons !!  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Tyshane

Heel voorzichtigaan beginnen er steeds meer tekenen te komen voor een goede herstart van deze zomer. Ben benieuwd wat dat op gaat uitdraaien. Zou het een memorabele zomer gaan worden? Eind augustus weer een weekje vakantie dus dat zal wel goed uitkomen! :)

snowsquall

Citaat van: Scully op vr 09 aug 2013 - 09:32
Marsel ik denk dat het verschil maakt of je van warm of koud weer houd. Ik kan gewoon echt niet tegen die hitte, maar geef me -10 en ik ben zo fris als een hoentje. Ik heb ook nooit koude handen zelfs niet met dat soort temps. bakken met sneeuw......laat maar komen! Maar dan ga ik wel erg off topic!!

Dito!

Weerfreak 1337

De pluim is weer mooier, vooral op de lange termijn. :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

enrico1972

Het was vandaag echt rete koud op Scheveningen en toch waren 3 van de 4 parkeermogelijkheden gewoon vol met auto's heel de middag.
Hoop op minimaal nog 6 hele mooie warme weekenden en dan om te beginnen de komende 2 weekenden omdat dat het Vuurwerkfestival op Scheveningen is.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Diem

Lekker zwemmen is het hoor :)
Nu het weer nog :-X

Dennis

mss laatste decade augustus  ;)


Tyshane

Er zijn vandaag wat waterhoosjes waargenomen bij Lemmer, het KNMI gaf daarvoor een waarschuwing. Iemand iets gezien? Foto gemaakt?

Weerfreak 1337

Citaat van: Diem op za 10 aug 2013 - 20:00
Lekker zwemmen is het hoor :)
Nu het weer nog :-X

LOL, zelfs na uit een zeer diep dal te zijn geklommen, bijna hoger als alle afgelopen jaren :D Het is ook wel te merken, je stapt zo de zee in, je hoeft niet eens meer door te komen :)
Ben zeer benieuwd wat dat voor buien gaat opleveren hier aan de kust.. Zal een natte herfst worden denk ik, aangezien het water direct aan de kust zelfs tegen 25 graden hikt.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Citaat van: Weerfreak op zo 11 aug 2013 - 13:13
LOL, zelfs na uit een zeer diep dal te zijn geklommen, bijna hoger als alle afgelopen jaren :D Het is ook wel te merken, je stapt zo de zee in, je hoeft niet eens meer door te komen :)
Ben zeer benieuwd wat dat voor buien gaat opleveren hier aan de kust.. Zal een natte herfst worden denk ik, aangezien het water direct aan de kust zelfs tegen 25 graden hikt.

Dan moet de stroming echt wel vrij vaak uit het noorden komen en koude bovenluchten meenemen, maar we weten allemaal dat dit jaar daar geen probleem mee heeft :D

Maar eerst wil ik nog een tijd warm zomerweer, dan wordt het water nog warmer + dan kunnen we echt wel spreken van de beste zomer in jaren. Ook nu , hoewel we niet altijd die 20 graden aantikken is het aangenaam want er valt nauwelijks regen. Vrijwel iedere dag komt de zon tevoorschijn , de ene dag al meer dan de andere . Nee, deze zomer is zalig  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: TaL op zo 11 aug 2013 - 13:26
Dan moet de stroming echt wel vrij vaak uit het noorden komen en koude bovenluchten meenemen, maar we weten allemaal dat dit jaar daar geen probleem mee heeft :D

Maar eerst wil ik nog een tijd warm zomerweer, dan wordt het water nog warmer + dan kunnen we echt wel spreken van de beste zomer in jaren. Ook nu , hoewel we niet altijd die 20 graden aantikken is het aangenaam want er valt nauwelijks regen. Vrijwel iedere dag komt de zon tevoorschijn , de ene dag al meer dan de andere . Nee, deze zomer is zalig  8)

Klopt wat je zegt, maar vaak zijn de normale herfstpatronen (westcirculatie of iets dergelijks) al koud genoeg om flink wat buien te laten ontstaan. Er zitten dan ook van die dagen tussen dat er langs de hele kustlijn buien ontstaan. Deze worden met een lage treksnelheid naar het binnenland vervoert waar ze afsterven(blijven dus lang hangen), terwijl er ondertussen constant vlak voor de kust steeds weer nieuwe (onweers)buien ontstaan boven het warme kust- en zeewater. Zo kan het letterlijk de hele dag echt goed plenzen, en soms ook nog best stevig onweren, wat dan uiteraard niet constant doorgaat :P Maar één dag kan zo 5 onweersbuien vanaf zee brengen, en tussendoor hele vette plensbuien. Oktober vorig jaar bracht hier rond de 190 millimeter aan neerslag.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Onverwacht een donderklap hier in Sprang Capelle! ;D

NitroGenetics

ik ben weer een dagje onweer rijker geworden vandaag :) kort maar pittig buitje met toch wel een kleine shelfje aan de voorkant 21:00 11-08-2013 ;)

Romigo

Citaat van: Tyshane op vr 09 aug 2013 - 10:06
Dat kan je wel zeggen, maar dat is een persoonlijke kwestie. Er zijn mensen die heel slecht tegen warmte kunnen, mede vanwege gezondheidsredenen. Als die een aantal dagen 30 graden hebben, dan kunnen ze behoorlijk onwel worden.  ;)


Bedankt Tyshane, dat je o.a. voor mij opkomt. Ik ben zo'n persoon die niet tegen de warmte kan. Als de temperaturen boven de 25ºC komen, dan merk ik dat meteen, bijvoorbeeld niet lekker voelen en vaak draaierig zijn. Als de temperatuur boven de 30ºC komt, dan kan ik die dag helemaal niets, want een kleine inspanning kan mij al fataal worden, doordat ik dan flauwval.
Daarom heb ik een persoonlijke voorkeur voor koel/koud weer, want dan voel ik me het beste.

Jan van Ooijen

Na dinsdag warmer

Het weer komt vanaf woensdag onder invloed van meer hogedruk. De zon komt vaker tevoorschijn, het wordt droog en de zon manifesteert zich vanaf woensdag nadrukkelijker. Ook de temperaturen doen mee en gaan in de tweede weekhelft naar 21-25 graden. We raken de westelijke stroming enige tijd kwijt. De wind draait wat meer naar het zuidwesten.

Voor het zover is hebben we vandaag en vooral morgen nog te maken met wisselvallig zomerweer. Vandaag schijnt de zon regelmatig, vanmiddag kan een enkele bui ontstaan. Het wordt 18-21 graden. Morgen start de dag opnieuw met opklaringen. De buienactiviteit leeft later echter op en het lijkt de minste dag van de week te zullen worden. Dat komt mede omdat de temperatuur tijdelijk terugvalt naar 17 à 18 graden bij een stevige westenwind.

Woensdag verandert het stromingspatroon en komen we aan de rand van Azorenhogedruk. De wind neemt af en de zon krijgt de overhand, zeker de dagen erna. De temperaturen lopen op richting 20-25 graden. In het weekeinde lijkt er weer sprake van een lichte terugval in het weer maar de tiendaagse termijn is overwegend zomers met maxima die rond de normale waarde voor de tijd van het jaar liggen: rond 22 graden.

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal