Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298187 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

15.3C nu, en vanmiddag zachte regen tot nu toe, en het lijkt erop dat het nog wel even zal blijven regenen ook, geen grote hoeveeelheid, gewoon een miezer regentje, goed voor het land en plantjes, weinig wind ook.

Ries

Was pas om 16u dat het hier zo begon te regenen dat het lijkt of het niet meer gaat ophouden. Daarvoor was het rond 1u een beetje miezerig. Goed voor de natuur dit!

Scully

Goed weer dit, regen hadden we wel even nodig. Van mij mag het nog wel even doorgaan vannacht. En met deze temperaturen kan ik helemaal leven!! :)

Jan van Ooijen

Toch niet slecht waar GFS volgende week mee komt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

tuinman

Die kaart van. Gfs ziet er goed uit. Nog 2 dagen werken en dan heerlijk vakantie ??? 8) ::) :P
Ik teken er voor.
Hallo jumbo.:D

Mirandavdg

Heerlijk! Hoop dat het doorzet! Het is nu in de zon ook al lekker.

enrico1972

Citaat van: Jan van Ooijen op do 08 aug 2013 - 08:34
Toch niet slecht waar GFS volgende week mee komt

Werd ook wel weer tijd ook na gisteren met die regen en donkere lucht. Werd er echt chagerijnig van.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Scully

Citaat van: enrico1972 op do 08 aug 2013 - 10:09
Werd ook wel weer tijd ook na gisteren met die regen en donkere lucht. Werd er echt chagerijnig van.

Tjonge jonge, het regent een dagje... en dat was meer dan nodig.  Vandaag schijnt de zon al weer. Die hitte van boven de 25 mag van mij ver weg blijven.

Weatherboy

Citaat van: Scully op do 08 aug 2013 - 15:03
Tjonge jonge, het regent een dagje... en dat was meer dan nodig.  Vandaag schijnt de zon al weer. Die hitte van boven de 25 mag van mij ver weg blijven.

Nou ik weet niet hoor, maar dit is gewoon prut. Het mag dan wel mooi weer zijn, het is gewoon koud. Als je op straat loopt met die frisse NW wind, en 19 graden is het gewoon eind-september-weer. Is de zon dan ook nog weg dan is het gewoon koud. Nee doe mij maar gewoon 30 graden met een lekker zuidenwindje. 10 x beter dan dit prutsweer dat we 9 maanden per jaar hebben. Niet te vergeten hebben we vanaf februari tot aan juni gewoon verschrikkelijk weer gehad, dus die 3 weken dat het eindelijk warm is geweest is lang niet genoeg om het een goede zomer te maken.

God zegen GFS. Ik mag hopen dat ie uitkomt, heerlijk warmte!  :D

Tyshane

Persoonlijk vind ik een weekje fris en regen heerlijk, niet alleen goed voor de natuur, maar ik vind het zelf ook prettig, even wat afwisseling. Komt vanzelf wel weer terug het mooie weer, en verandering van spijs doet eten! :)

Citaat van: Weatherboy op do 08 aug 2013 - 15:49
Niet te vergeten hebben we vanaf februari tot aan juni gewoon verschrikkelijk weer gehad, dus die 3 weken dat het eindelijk warm is geweest is lang niet genoeg om het een goede zomer te maken.

Februari tot en met juni telt natuurlijk niet mee voor de zomer he! ;) Beetje vaag die redenering! Maar goed het blijft een persoonlijke kwestie. Beetje 'glas half vol of half leeg'-idee heb ik er een beetje bij. Als je nu nog niet tevreden bent dan bekijk je volgens mij echt alles door een donkere bril. Daar heb je dan voornamelijk zelf last van inderdaad! 

Al die mooie weken, geen positieve reacties, even minder mooi weer en gelijk geklaag, donders dan heb je die zon idd hard nodig! 8)

Mrkos

Ik vind eventjes dit weer prima. Binnen werd het bij mij niet kouder dan 26 graden, dus best lastig slapen soms ;) Gisteren een koude natte dag en voila het heeft afgekoeld tot 20 graden. Nu lekker deuren en ramen open. Hopelijk krijgt de zomer nog een staartje, maar ach we mogen niet klagen met wat we al gehad hebben toch :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Tyshane op do 08 aug 2013 - 16:35
Als je nu nog niet tevreden bent dan bekijk je volgens mij echt alles door een donkere bril. Daar heb je dan voornamelijk zelf last van inderdaad! 



Ha! Die heb je nu wel nodig met die zon! Maar goed, we hebben en we mogen echt niet klagen... Ik kan me de afgelopen 3 jaar niet herinneren dat we een lekkere periode met warm weer gehad hebben en misschien wel in de laatse 5 jaar ook wel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

Citaat van: Weatherboy op do 08 aug 2013 - 15:49
Nou ik weet niet hoor, maar dit is gewoon prut. Het mag dan wel mooi weer zijn, het is gewoon koud. Als je op straat loopt met die frisse NW wind, en 19 graden is het gewoon eind-september-weer. Is de zon dan ook nog weg dan is het gewoon koud. Nee doe mij maar gewoon 30 graden met een lekker zuidenwindje. 10 x beter dan dit prutsweer dat we 9 maanden per jaar hebben. Niet te vergeten hebben we vanaf februari tot aan juni gewoon verschrikkelijk weer gehad, dus die 3 weken dat het eindelijk warm is geweest is lang niet genoeg om het een goede zomer te maken.

God zegen GFS. Ik mag hopen dat ie uitkomt, heerlijk warmte!  :D
hoop echt dat het dit weer blijft. Heerlijk om buiten mee te werken. Beetje zon en bewolking en niet te warm

jones

GFS laat de hogedruk invloed toch domineren tijdens de gehele run :) ben benieuwd of daar nog iets leuk gaat uitkomen. Periode rond 20 augustus is sinds 2009 erg populair voor nog een paar hete dagen :P

Weerfreak 1337

Even een weekje afkoelen met temps tussen 20 en 23 graden vind ik persoonlijk geen prutsweer (zonder dagen grijs en regen). Om dit weer nou koud te noemen vind ik wat te overdreven :P Had ook erger kunnen zijn met 15-20 graden en elke dag bakken regen en wind.
In ieder geval, de komende tijd word weer spannend :) Laat die zomer en het onweer maar vol terug komen :D

Edit: nogmaals, ieder z'n eigen beleving van dit weer. Van mijn part is het zomer als de temp tussen 20 en 35 graden ligt. Alles is prima, alleen geen dagenlang regen en grijzigheid :P Oh ja, en regelmatig een aantal onweersbuien hoort er natuurlijk ook bij. (is eigenlijk een vereiste voor een goede zomer :P)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Scully

Citaat van: Weatherboy op do 08 aug 2013 - 15:49
Nou ik weet niet hoor, maar dit is gewoon prut. Het mag dan wel mooi weer zijn, het is gewoon koud. Als je op straat loopt met die frisse NW wind, en 19 graden is het gewoon eind-september-weer. Is de zon dan ook nog weg dan is het gewoon koud. Nee doe mij maar gewoon 30 graden met een lekker zuidenwindje. 10 x beter dan dit prutsweer dat we 9 maanden per jaar hebben. Niet te vergeten hebben we vanaf februari tot aan juni gewoon verschrikkelijk weer gehad, dus die 3 weken dat het eindelijk warm is geweest is lang niet genoeg om het een goede zomer te maken.

God zegen GFS. Ik mag hopen dat ie uitkomt, heerlijk warmte!  :D

Ik weet niet wat je doet in je dagelijkse leven, maar als je buiten moet werken zijn iets lagere temps echt prettiger. Vandaag was het prima weer lekker in mijn korte broek en hemdje post bezorgt. Geen enorm gezweet en je houdt wat energie over.

  Dit weer is geen prutsweer en voor menig vakantieganger ook veel prettiger. Alleen op het strand hangen en 3 weken lang niets doen gaat ook vervelen. Met dit weer kun je wat ondernemen. En ik meen dat we niet perse heel veel hitte nodig hebben om toch onweer te krijgen. Dat is ergens anders van afhankelijk.

JPP78

We moeten niet te vroeg juichen met de oper van 1 run. de vorige run was nogal wat koeler... maar als het blijft zou mooi zijn. :D
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Marsel

Citaat van: Scully op do 08 aug 2013 - 19:41
Ik weet niet wat je doet in je dagelijkse leven, maar als je buiten moet werken zijn iets lagere temps echt prettiger. Vandaag was het prima weer lekker in mijn korte broek en hemdje post bezorgt. Geen enorm gezweet en je houdt wat energie over.

Dit weer is geen prutsweer en voor menig vakantieganger ook veel prettiger. Alleen op het strand hangen en 3 weken lang niets doen gaat ook vervelen. Met dit weer kun je wat ondernemen. En ik meen dat we niet perse heel veel hitte nodig hebben om toch onweer te krijgen. Dat is ergens anders van afhankelijk.
Ik heb in een ver verleden ook enkele jaren de post rondgebracht. Toentertijd was dat nog TPG post.
Zomerse en tropische dagen echt nooit problemen mee gehad. Gewoon een hoop water drinken en zweten als een otter ;D. En of je nu stil zit en het warm hebt of op je gemak de post bezorgt, het is en blijft gewoon warm als het 25+ graden is.
Nee, ik heb altijd veel meer problemen gehad met de koude winterdagen. Dagen waarop je natregende en het gewoon niet meer warm kreeg of je met verkleumde vingers de brievenbussen niet eens meer open kreeg.
Dan is de keuze snel gemaakt hoor! Heerlijk die zomerwarmte!
Overigens een heerlijke tijd gehad. Warm of koud weer, je bent lekker gezond buiten bezig en aan het werk met een muziekje op je hoofd. Wie maakt je dan nog wat!
We moeten eens stoppen met dat panisch reageren op warmte (ook vanuit de overheid).

Ontopic:
Laten we ons voorlopig maar opmaken voor een gematigde 'zomer'periode. Alle eventuele lichtpuntjes liggen nog op +180h en zijn dus gewoon waardeloos.
Zowel EC als GFS sturen in beide 12Z opers aan op een overheersend westelijke stroming (af en toe licht meanderend). Ik zie het, ook naar aanleiding van eerdere runs, in ieder geval niet binnen 10 dagen op zomerse hoogstandjes uitlopen. 

jones

Voor het eerst boven 40graden in Oostenrijk vandaag met max. 40,6° in Neusiedl am See

Scully

Marsel ik denk dat het verschil maakt of je van warm of koud weer houd. Ik kan gewoon echt niet tegen die hitte, maar geef me -10 en ik ben zo fris als een hoentje. Ik heb ook nooit koude handen zelfs niet met dat soort temps. bakken met sneeuw......laat maar komen! Maar dan ga ik wel erg off topic!!

Powered by EzPortal