Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298466 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zwoof

36 is gehaald  PFFF   


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GHkstra

Hier begint het nu lekker af te koelen met een windje van zee.

zwoof


Weatherman

Het is helemaal dichtgetrokken.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127

Citaat van: zwoof op vr 02 aug 2013 - 16:16
36 is gehaald  PFFF

De 37 graden ook. Er is geen officieel station die het meet, maar de temperatuurkaart (zie de nog donkerder rode kleur in het oostelijk deel van Limburg op de kaart) geeft aan dat de 37 graden is gehaald.

Onderaan een foto gemaakt van altocumulus rond 18.00 uur.

jones

Om 1u nog zo'n 28gr in het uiterste oosten van Nederland. Kan niet zeggen dat ik ooit al zo'n hoge temps zo laat al heb gezien :o

dondertje127

Citaat van: jones op za 03 aug 2013 - 01:04
Om 1u nog zo'n 28gr in het uiterste oosten van Nederland. Kan niet zeggen dat ik ooit al zo'n hoge temps zo laat al heb gezien :o

Dat is gek! Dan is de maximumtemperatuur voor de 3e al bereikt waarschijnlijk, maar dan wel midden in de nacht. Iets wat ik ook nog nooit heb gezien in de zomer, zover ik me kan herinneren.
Dan is 3 augustus toch warmer dan verwacht daar in Enschede en omstreken :)

Joep

Maandag begint onze vakantie voor het eerst gaan we naar NL op vakantie in NH aan zee
en dan deze pluim brrrrrrrrr >:(

Ries

Citaat van: Joep op za 03 aug 2013 - 10:00
Maandag begint onze vakantie voor het eerst gaan we naar NL op vakantie in NH aan zee
en dan deze pluim brrrrrrrrr >:(
Herkenbaar; mijn vakantie begint de maandag d'r op en blijf gewoon thuis. En net als elk jaar, wanneer ik ook vrijneem, geldt: Ries vakantie, geen zomerweer te bekennen :(

Joep

Citaat van: Ries op za 03 aug 2013 - 10:06
Herkenbaar; mijn vakantie begint de maandag d'r op en blijf gewoon thuis. En net als elk jaar, wanneer ik ook vrijneem, geldt: Ries vakantie, geen zomerweer te bekennen :(

Wat zeggen de andere modellen? Jan anderen?

Giso84

Ik sluit me bij de andere vakantiegangers/thuisblijfers aan.
Ook ik heb vanaf maandag een paar weken vrij, gelukkig kan je wel dingen ondernemen met de temp op LT zonder het zweet in de bekende naad te hebben  ???
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

NitroGenetics

Citeer
Maandag begint onze vakantie voor het eerst gaan we naar NL op vakantie in NH aan zee
en dan deze pluim brrrrrrrrr >:(
nou srry hoor als 23 graden gemiddeld geen lekkere zomerweer is voor je ben je toch echt te verwend.. ^^

matroesjka-world

Citaat van: NitroGenetics op za 03 aug 2013 - 19:27
nou srry hoor als 23 graden gemiddeld geen lekkere zomerweer is voor je ben je toch echt te verwend.. ^^

Waarschijnlijk verwend in een ander land dan, want 23 graden is voor Nederlandse begrippen heerlijk !!  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Joep

Dat is de pluim van de Bilt, NW geeft ook dagen van 18 graden aan en regen

NitroGenetics

Citaat van: Joep op za 03 aug 2013 - 21:03
Dat is de pluim van de Bilt, NW geeft ook dagen van 18 graden aan en regen

zijn allemaal boven de 20 hoor(gemiddelde, dus niet opper) ;) alleen nacht temps zijn onder de 20 en regen is nog niet echt te voorspellen zo ver naar voren ;)

matroesjka-world

Hoe zit het met die hittegolf deze week, is die nog haalbaar? Hoe hoog was de temp vandaag in de Bilt?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

arjanbruggink

Citaat van: matroesjka-world op za 03 aug 2013 - 22:14
Hoe zit het met die hittegolf deze week, is die nog haalbaar? Hoe hoog was de temp vandaag in de Bilt?
Nee helaas niet meer haalbaar, Tmax in De Bilt was vandaag 23,3 graden. Alleen nog regionaal zou het eventueel nog tot een hittegolf kunnen komen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Arend

Is het heet op Sint Domijn, het zal een strenge winter zijn, of als Sint Domijn gloeit, een strenge winter bloeit. Met deze weerspreuken begint Johan Effing van Weerstation Losser vandaag zijn dagelijkse weerpraatje. Duurt nog wel een tijdje voor we kunnen controleren of dit uitkomt, maar het zou me niet verbazen. Morgen wordt het hier waarschijnlijk eerst nog tropisch. Woensdag wordt mogelijk een interessante dag met veel neerslag, zowel EC als GFS komen al meerdere runs met flinke neerslaghoeveelheden. Pluimen laten de potentie ook duidelijk zien. Het doorlopend neerslagtekort lijkt daarmee binnen de perken te blijven en slingert al een tijdje rond de mediaan.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jones

Ook even dit, in Oostenrijk is het hitterecord aller tijden gebroken gisteren met 39,9°C in Dellach-im-Drautal :)

Powered by EzPortal