Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298204 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Scully

Citaat van: Weerextrem op do 01 aug 2013 - 15:19
De hitte is na maandag nog niet voorbij, zeker niet voor zuid en oost Nederland... de kans is groot dat het blijft voortduren. De modellen hebben moeite mee met lagedruk boven engeland, gezien dat het blijft tollen. maar die is nu al westelijker dan gedacht is. Kortom, blijf opletten in het komende dagen!

Geniet ervan, doe het rustig aan en geen onnodige fysieke inspanningen leveren!

Makkelijker gezegd dan gedaan als je precies op het warmst van de dag naar buiten MOET, om te werken.

wimbaens

Citaat van: NitroGenetics op do 01 aug 2013 - 16:08
plaatje geeft 20/22 graden aan als ik de kleuren mag geloven dus waar je die 25 graden vandaan haalt weet ik niet ;)

dikgedrukte lijn is de 20 graden lijn btw.

Volgens de run van GFS, 25-26°C voor de Bilt.

NitroGenetics

Citaat van: wimbaens op do 01 aug 2013 - 16:11
Volgens de run van GFS, 25-26°C voor de Bilt.

we zullen het allemaal wel zien :)

Weerextrem

Citaat van: NitroGenetics op do 01 aug 2013 - 16:13
we zullen het allemaal wel zien :)

Daarom wijs ik op iedereen dat jezelf niet moet verassen, warmte blijft makkelijk overeind. En qua afkoeling verwacht ik niet veel van, zeker tot dinsdag niet. (Misschien valt er nog een MCS tussendoor, maar ik verwacht dat ie voordat in nl gaat oplost)

Modellen hebben erg veel moeite mee met 'tollende' lagedruk. Wat ik al eerder zei, het is nu westelijker dan gedacht is.

NitroGenetics

Citaat van: Weerextrem op do 01 aug 2013 - 16:22
Daarom wijs ik op iedereen dat jezelf niet moet verassen, warmte blijft makkelijk overeind. En qua afkoeling verwacht ik niet veel van, zeker tot dinsdag niet. (Misschien valt er nog een MCS tussendoor, maar ik verwacht dat ie voordat in nl gaat oplost)

Modellen hebben erg veel moeite mee met 'tollende' lagedruk. Wat ik al eerder zei, het is nu westelijker dan gedacht is.

de warmte wordt verdreven op vrijdag naar zaterdag in de nacht dat is waar alle modellen mee eens zijn. hoe lang de verkoeling aanhoud hebben de modellen een beetje moeite mee, maar ook logisch simpelweg omdat het nog ver is. de meest recente model laat goed zien dat die zogenoemde tollende lagedruk gewoon op positie is en niet westelijker ligt zoals jij zegt, aldus de recente modellen...

maargoed ik laat het over aan moeder natuur en de kaarten die ik bekijk want iedereen zegt weer wat anders ;)

Weerextrem

Citaat van: NitroGenetics op do 01 aug 2013 - 16:43
de warmte wordt verdreven op vrijdag naar zaterdag in de nacht dat is waar alle modellen mee eens zijn. hoe lang de verkoeling aanhoud hebben de modellen een beetje moeite mee, maar ook logisch simpelweg omdat het nog ver is. de meest recente model laat goed zien dat die zogenoemde tollende lagedruk gewoon op positie is en niet westelijker ligt zoals jij zegt, aldus de recente modellen...

maargoed ik laat het over aan moeder natuur en de kaarten die ik bekijk want iedereen zegt weer wat anders ;)

Toch is ie westelijker, maar scheelt niet veel. mij zal ook niet echt verbazen dat zowat alle modellen fout zitten. maar inderdaad je kunt kiezen op vastklampen op modellen of op je gevoel, ik ga dus op mijn gevoel af. ;) gezien dat warmte nooit of zelden in 1 klap verdwijnt. als dat zou moeten gebeuren dan moet er een forse buien komen, (in dit geval een MCS)... maar er wordt al gezegd naarmate steeds naar noordelijker toegaat steeds zwakker wordt.Verassingen zijn nooit uitgesloten ;) . maargoed we laten het inderdaad over aan moeder natuur.

TaL

Citaat van: Weerextrem op do 01 aug 2013 - 16:53
Toch is ie westelijker, maar scheelt niet veel. mij zal ook niet echt verbazen dat zowat alle modellen fout zitten. maar inderdaad je kunt kiezen op vastklampen op modellen of op je gevoel, ik ga dus op mijn gevoel af. ;) gezien dat warmte nooit of zelden in 1 klap verdwijnt. als dat zou moeten gebeuren dan moet er een forse buien komen, (in dit geval een MCS)... maar er wordt al gezegd naarmate steeds naar noordelijker toegaat steeds zwakker wordt.Verassingen zijn nooit uitgesloten ;) . maargoed we laten het inderdaad over aan moeder natuur.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, vorig jaar op 19 augustus dacht ik was het ook bloedheet en buiten een winddraaing en mooie zonsondergangen was er verder niets, zelfs amper regen. Maar de afkoeling kwam wel degelijk, het kan dus wel in 1 klap en zonder boe of ba verdwijnen hoor ;) Dus ook morgen. Gewoon nowcasten is de boodschap, zoals jullie al aanhalen :)

Hier overigens 31 graden, mijn eerste tropische dag en dus warmste dag van het jaar hier. Gefeliciteerd mijzelf  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

NitroGenetics

Citaat van: TaL op do 01 aug 2013 - 16:56
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, vorig jaar op 19 augustus dacht ik was het ook bloedheet en buiten een winddraaing en mooie zonsondergangen was er verder niets, zelfs amper regen. Maar de afkoeling kwam wel degelijk, het kan dus wel in 1 klap en zonder boe of ba verdwijnen hoor ;) Dus ook morgen. Gewoon nowcasten is de boodschap, zoals jullie al aanhalen :)

Hier overigens 31 graden, mijn eerste tropische dag en dus warmste dag van het jaar hier. Gefeliciteerd mijzelf  ;D

feli haha hier is het ook boven de 30 graden nu :)

matroesjka-world

Citaat van: NitroGenetics op do 01 aug 2013 - 14:48
kans is eigenlijk zeer klein je moet 3 dagen 30+ graden hebben het maximale wat we kunnen halen is 2x 30+ want vrijdag op zaterdag zal het weer weer veranderen en zal zaterdag hooguit 22/25 graden worden


Mee eens, we krijgen na morgen voorlopig geen 30 graden meer, dus helaas voorlopig nog geen 2e hittegolf in 2013 !!
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

De Bilt ook boven de 30 graden  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TaL

Citaat van: matroesjka-world op do 01 aug 2013 - 17:16

Mee eens, we krijgen na morgen voorlopig geen 30 graden meer, dus helaas voorlopig nog geen 2e hittegolf in 2013 !!

als

do 30
vr 30
za 25
zo 25
ma 30

zou worden hebben we het wel hoor, die 30'ers hoeven niet achter elkaar ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

matroesjka-world

Citaat van: TaL op do 01 aug 2013 - 17:21
als

do 30
vr 30
za 25
zo 25
ma 30

zou worden hebben we het wel hoor, die 30'ers hoeven niet achter elkaar ;)

Maar maandag krijgen we geen 30  :P  hihihi echt niet  :-X
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

wimbaens

Citaat van: matroesjka-world op do 01 aug 2013 - 17:22
Maar maandag krijgen we geen 30  :P  hihihi echt niet  :-X

Jullie misschien niet nee, maar een groot deel van Nederland en België wel  :P

matroesjka-world

Citaat van: wimbaens op do 01 aug 2013 - 19:03
Jullie misschien niet nee, maar een groot deel van Nederland en België wel  :P

De Bilt ook niet, en daar wordt een landelijke hittegolf gemeten  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Op veel plaatsen nog goed warm, ondanks reeds half 1 te zijn :)

dondertje127

Goeie hemel! In Rotterdam was de temperatuur om 02:20 uur weer opgelopen naar 26.1°c graden na 02.00 uur 's nachts, en momenteel is het er 25.7°c graden. Woeffff :p

Koen-IJM

26 graden hier buiten. Bijna 3 uur 's nachts. Ongekend!

stratocumulus

Citaat van: Koen-IJM op vr 02 aug 2013 - 02:56
26 graden hier buiten. Bijna 3 uur 's nachts. Ongekend!

Nou, iemand is op vakantie gegaan en is vergeten de verwarming uit te zetten :|


Powered by EzPortal