Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298194 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: jones op di 30 jul 2013 - 18:06
:)

EC trouwens wat minder zomers getint dan GFS

Pff ,, zelfs dit is niet leuk meer, Compleet noodweer. Is er ook nog een model die voor "mooi" zomerweer gaat?
Dan bedoel ik temps die een normaal mens kan doorstaan zonder er hinder van te ondervinden. Zeg maar zo om en nabij normale waardes van  19 tot 24 graden, Dat zijn ook de temps iedereen op de thermostaat  ingesteld  heeft staan. Niemand zet hem toch op 35? Als dat zo zou zijn , zou iedereen moord en brand roepen. Doe die kachel uit!


Zoals vandaag was heerlijk  :)

ron12

vrijdag 36 graden, bron de telegraaf
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: ron12 op wo 31 jul 2013 - 08:29
vrijdag 36 graden, bron de telegraaf
Lijkt me voor het binnenland lokaal best mogelijk.
Onderstaande pluim EC00 laat er wat dat betreft ook geen misverstand over bestaan. Vrijdag bijzonder heet, wellicht de warmste dag van het jaar.
Daarna afkoeling.

TaL

Citaat van: Marsel op wo 31 jul 2013 - 11:15
Lijkt me voor het binnenland lokaal best mogelijk.
Onderstaande pluim EC00 laat er wat dat betreft ook geen misverstand over bestaan. Vrijdag bijzonder heet, wellicht de warmste dag van het jaar.
Daarna afkoeling.

Ik wil mensen nu geen valse hoop geven, maar rond de 20ste juli stond er ook een serieuze afkoeling voor nu in de kaarten, akkoord ja er zijn koudere dagen geweest maar zoals de pluim aangaf is het nooit geworden. Dus wie weet trekt hij ook nog bij, er is alleszinds nog voldoende spreiding :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

dondertje127

Citaat van: TaL op wo 31 jul 2013 - 11:21
Ik wil mensen nu geen valse hoop geven, maar rond de 20ste juli stond er ook een serieuze afkoeling voor nu in de kaarten, akkoord ja er zijn koudere dagen geweest maar zoals de pluim aangaf is het nooit geworden. Dus wie weet trekt hij ook nog bij, er is alleszinds nog voldoende spreiding :)

Precies wat ik al een tijdlang in de gaten heb. Elke keer gaan we uiteindelijk naar boven, en als het al naar beneden ging dan werd die warmte gecompenseerd naar later in de week, waar het eerst zou afkoelen die latere dagen. Behalve nu dan, maar die paar dagen ach, straks is de zomer terug :)

Weerfreak 1337

Ik zeg nog steeds, augustus: Warm en onstabiel. Ik denk niet dat er nog veel thermische uitschieters komen, maar meer veelal tussen 20 en 30 graden met regelmatig (onweers)buien en minder zon.
Waar ik dit op basseer? Ik weet het niet, m'n onderbuik zegt het. :P

Btw: hier in Frankrijk ook flink oplopende temps, vrijdag mogelijk 38 graden :o

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jenkie


Jelte

Citaat van: Jenkie op wo 31 jul 2013 - 13:17
Volgens de Duitsers volgende week gewoon weer boven de 30!
http://www.wetteronline.de/?pcid=pc_city_local&gid=a4852&pid=p_city_local&sid=LongTerm

Kan alle kanten op. De ligging van de drukgebieden de komende tijd betekent dat een kleine verschuiving grote gevolgen kan hebben. Voor de duitsers is het wel iets zekerder dat het positief uitvalt. We gaan het gewoon zien. Eerst maar eens genieten van de komende warme periode!

Jenkie

CiteerKan alle kanten op. De ligging van de drukgebieden de komende tijd betekent dat een kleine verschuiving grote gevolgen kan hebben. Voor de duitsers is het wel iets zekerder dat het positief uitvalt. We gaan het gewoon zien. Eerst maar eens genieten van de komende warme periode!

Je hebt gelijk, eerst genieten  :) Bovenstaande verwachting is overigens voor Nordhorn en daar woon ik 3 kilometer vandaan  :D

ron12

op www.weer.nl mooi verhaaltje over de hitte van aankomende vrijdag (zeer )klein kansje op 37 a 38 graden hier in Nederland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcel1976

Citaat van: ron12 op wo 31 jul 2013 - 14:50
op www.weer.nl mooi verhaaltje over de hitte van aankomende vrijdag (zeer )klein kansje op 37 a 38 graden hier in Nederland
Dat heb ik ook net gelezen,  en ik vind dat ze het heel mooi uiteenzetten waardoor er ook de mogelijkheid is dat het niet zo extreem warm wordt.

EAJ

Ons opwarmgebied lag er vanmiddag in ieder geval helemaal onbewolkt bij.

jones

GFS berekent de convergentielijn run per run steeds wat meer km's oostwaarts m.a.g. dat ze vervroegd binnenkomt. Echter nog steeds 33 tot 35° in de run zelf. En onweer zit er ook niet op

Overigens zit er volgens GFS nog wel een nipte hittegolf in, EC is minder enthousiast maar dat is een situatie die al wel vaker is voorgevallen :)

Joep

Mmm pluim geeft lage tempo's volgende week wat denk jij jan

Rianca

Wel erg jammer dat als ik dan plan om mijn verstandskiezen te laten trekken het ineens 2 dagen zo heet wordt :( Dat kan ik nou juist even niet gebruiken. Nouja dan maar hopen op afkoeling van een flinke onweersbui.

frankaloe

Citaat van: Rianca op do 01 aug 2013 - 02:21
Wel erg jammer dat als ik dan plan om mijn verstandskiezen te laten trekken het ineens 2 dagen zo heet wordt :( Dat kan ik nou juist even niet gebruiken. Nouja dan maar hopen op afkoeling van een flinke onweersbui.
je moet dan veel drinken....water met veel ijs erin...ik spreek uit ervaring :D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

ron12

Morgen bloedheet http://www.telegraaf.nl/binnenland/21777418/_BLOEDHEET_.html  8) zeer warme nacht  voor de boeg min temperaturen tusssen 22 en 29 graden aankomende nacht ??? min temperaturen stond waarschijnlijk verkeerd hebben ze aan gepast naar 19 tot 22 graden toch iets dragelijker he,vond het al vreemd  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mike25

Word morgen drukkend warm denk ik en veel zweten  8)

ron12

Citaat van: Mike25 op do 01 aug 2013 - 09:09
Word morgen drukkend warm denk ik en veel zweten  8)
het is hier nu al 23.3 graden hier,vandaag wordt het ook al zweten  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

knarf

Een nieuwe officiele hittegolf is goed mogelijk

Powered by EzPortal