Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298209 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Scully

 :'( Daar wordt ik niet blij van. Ik moet werken verdorie....

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Jan van Ooijen

Aanstaande vrijdag een hitte-index van 40 graden. Dit houd het volgende in:

* Bij een hitte index tussen de 30 en 40 graden kun je last krijgen van een zonnesteek, kramp en/of uitdroging. Blijf uit de zon en drink voldoende. Beperkt zware fysieke inspanning.

* Bij een hitte index tussen de 40 en 55 graden is de kans op zonnesteek, kramp of uitdroging groot. Houd rust en drink voldoende. Vermijd zware fysieke inspanning.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Woehoe! De zomer zet gewoon door.
Deze dagen zijn perfect om het huis door te laten waaien om van de hitte af te komen.

Giso84

En dan nog even vasthouden die warmte ivm mijn vakantie vanaf 04-08  8)
Al zie ik op de LT (gelukkig) de 40 niet terug komen want dat is ook iets té.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

ron12

Vanaf aanstaande  donderdag tot 16 augustus wordt warm tot zeer warm weer verwacht in ons gebied westen duitsland oost nederland aldus de duitsers,Temperaturen de hele periode meest tussen 26 tot 36 graden,er wordt zelfs een vergelijking  gemaakt met de zomer (augustus) van 1975  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Kunnen we al een stemmen op een winterverwachting?

Ik kijk er naar uit!  ;D

Marsel

Citaat van: Reutel op di 30 jul 2013 - 12:55
Kunnen we al een stemmen op een winterverwachting?

Ik kijk er naar uit!  ;D
Ga jij 's heel snel je mond spoelen. Hoe durf je in deze periode van het jaar zulk vulgaire taalgebruik te bezigen.   :P
Nee serieus, ik moet er nog niet aan denken, die donkere kille ellende.
Genieten deze dagen!

TaL

GFS blijft draakje spelen en warmte uitspuwen, zie na het weekend

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marcel

Citaat van: TaL op di 30 jul 2013 - 13:28
GFS blijft draakje spelen en warmte uitspuwen, zie na het weekend

EC laat de hitte nou ook niet bepaald ver wegblijven  ;)
Hopelijk verbeterd dit nog de komende week, van mij mag ook na het weekend de hitte gewoon in onze landjes blijven
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Mike25

Citaat van: Marsel op di 30 jul 2013 - 13:20
Ga jij 's heel snel je mond spoelen. Hoe durf je in deze periode van het jaar zulk vulgaire taalgebruik te bezigen.   :P
Nee serieus, ik moet er nog niet aan denken, die donkere kille ellende.
Genieten deze dagen!

Haha inderdaad ;D laat de zomer nog maar heel lang blijven dit keer 8)

ron12

Citaat van: Mike25 op di 30 jul 2013 - 14:22
Haha inderdaad ;D laat de zomer nog maar heel lang blijven dit keer 8)
net zo lang als de afgelopen winter :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zorba

Citaat van: Marsel op di 30 jul 2013 - 13:20
Ga jij 's heel snel je mond spoelen. Hoe durf je in deze periode van het jaar zulk vulgaire taalgebruik te bezigen.   :P
Nee serieus, ik moet er nog niet aan denken, die donkere kille ellende.
Genieten deze dagen!

Haha +1  ;D

En inderdaad, de zomer laat zich van de goede kant zien, dus moeten we ervan genieten zolang het duurt!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Romigo

Citaat van: jornonweer op ma 29 jul 2013 - 18:05


in het zuidoosten kan dit wel gehaald worden hoor

Landelijk gaat men er vanuit dat het in De Bilt deze temperaturen gehaald worden. Een plaatselijk hittegolf is altijd mogelijk.

Ries

Citaat van: Romigo op di 30 jul 2013 - 15:26
Jaaaaaahh.....lijkt me wel tijd voor.  :P Erwtensoep en warme chocomelk. ;-)

de snert zondag nog gehad, de warme chocomel gister...daar heb ik geen winter voor nodig hoor :)

dondertje127

Graag on topic blijven a.ub.?

jones

Citaat van: dondertje127 op di 30 jul 2013 - 16:05
Graag on topic blijven a.ub.?
:)

EC trouwens wat minder zomers getint dan GFS

JPP78

14 graden verschil tusen hoogste en laagste berekening voor zaterdag. oper gaat voor laag,(lees 100% bewolking) terwijl het gemiddelde een stuk hoger ligt. Heeft dit te maken met de timing van het front, of met regionale verschillen die gemiddeld worden?

Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Arend

T 850 hPa voor aanstaande vrijdag 12z. Allen 12z runs van vandaag (EC, GFS, UKMO en GEM). 20 graden zijn de modellen het over eens, lijkt ruimte voor nog hogere temperaturen?

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal