Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298403 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

ron12

Ik zie hier de zon alweer schijnen in nijmegen bij 23.3 graden nu al
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcel1976

Damn wat een run van GFS zeg!    Een nieuwe hittegolf lijkt slechts een kwestie van tijd te zijn...

Jan van Ooijen

Citaat van: Marcel1976 op ma 29 jul 2013 - 14:53
Damn wat een run van GFS zeg!    Een nieuwe hittegolf lijkt slechts een kwestie van tijd te zijn...

Zie ik echt niet gebeuren, vroeg of laat komt het KF echt over en dan is het einde oefening
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 29 jul 2013 - 16:17
Zie ik echt niet gebeuren, vroeg of laat komt het KF echt over en dan is het einde oefening

Ik ben het helemaal met je eens Jan. Er worden maar twee dagen van 30+ verwacht en dat moeten er toch echt 3 zijn voor een hittegolf en die andere van 25 of meer zie ik ook niet gebeuren.

jornonweer

Citaat van: Romigo op ma 29 jul 2013 - 17:32
Ik ben het helemaal met je eens Jan. Er worden maar twee dagen van 30+ verwacht en dat moeten er toch echt 3 zijn voor een hittegolf en die andere van 25 of meer zie ik ook niet gebeuren.

in het zuidoosten kan dit wel gehaald worden hoor
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Temperaturen oostgrens Nederland/Duitsland grensgebied donderdag 31 graden,vrijdag 35 graden,zaterdag 32 graden voor het onweer komt,onweer ariveert van af 12.00 uur zaterdag ,kans op (zeer) zware buien.zondag nog 27 graden maandag 25,en daarna dan wordt het gewoon weer warmer meest tussen 25  en 32 graden,ze verwachte een zeer warme eerste augustus decade in Duitsland.O ja woensdag wordt het de koelste dag van deze week 23 graden,hij verwacht dat de warme periode blijft duren tot 14 augustus.was zo juist op de duitse radio.Gewoon op naar de volgende hitte golf  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GekkeLeo

Citaat van: jornonweer op ma 29 jul 2013 - 18:05


in het zuidoosten kan dit wel gehaald worden hoor
Gaat erom dat het in de Bilt gemeten wordt.

jornonweer

Citaat van: GekkeLeo op ma 29 jul 2013 - 18:50
Gaat erom dat het in de Bilt gemeten wordt.

weet ik ook wel, maar als ik de laatste kaarten bekijk worden de eerste 2 weken van augustus ook warm tot heet, dat belooft  8)
Danger is real, fear is a choice.

Marsel

GFS12 maakt het erg bond :). De ene warmte oprisping is nog niet geweest of het volgende hitte offensief wordt in stelling gebracht.  Ben erg benieuwd naar de pluimen van zowel GFS12 als EC12 want als dit soort output waarheid zou worden zijn we vertrokken voor wederom een lange warme tot hete periode.

Harry de Hond

Even een vraagje mbt welke site te volgen voor het weer in Oostenrijk. Volgende week ben ik een weekje in Achenkirch. Als ik op noodweercentrale.no kijk zie ik heel ander weer voor komende week dan op wetter.de en op de Noorse vrienden. Iemand ervaring heb weer in Oostenrijk en de juiste site? Wellicht heeft Johann het verlossende antwoord? Ik meen dat het gewoon kortebroeken weer is. En een jasje voor die zo nu en dan buitjes.... Maar weet t graag zeker. Kaarten zien er qua temp iig goed uit. Natuurlijk komt dat kf eens. Tot dan genieten van de zon.  8)
Juist.

jones

Zeer zomerse run van GFS inderdaad met het ene hogedrukgebied na het andere, mocht deze uitkomen dan kunnen we toch echt wel van een topzomer spreken :)

Hier trouwens vandaag ook einde van de regionale hittegolf met max. 24,9°C. Die één tiende van een graad moest het 'm doen :P

ron12

Citaat van: Harry de Hond op ma 29 jul 2013 - 19:36
Even een vraagje mbt welke site te volgen voor het weer in Oostenrijk. Volgende week ben ik een weekje in Achenkirch. Als ik op noodweercentrale.no kijk zie ik heel ander weer voor komende week dan op wetter.de en op de Noorse vrienden. Iemand ervaring heb weer in Oostenrijk en de juiste site? Wellicht heeft Johann het verlossende antwoord? Ik meen dat het gewoon kortebroeken weer is. En een jasje voor die zo nu en dan buitjes.... Maar weet t graag zeker. Kaarten zien er qua temp iig goed uit. Natuurlijk komt dat kf eens. Tot dan genieten van de zon.  8)
de deze http://www.wetter.at/ is heet daar nu  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Harry de Hond

Citaat van: ron12 op ma 29 jul 2013 - 21:56
de deze http://www.wetter.at/ is heet daar nu  8)
Top. Dank je. En het ziet er idd echt wel lekker uit. Ik neem maar niet teveel lange broeken mee.... ;D
Juist.

dondertje127

Benieuwd wat die onweersbuien nog doen boven België. Misschien nog weerlicht vanavond hier? Zo te zien krijgt Eindhoven sowieso een staartje mee.
Op de cam van Brussel is in ieder geval geflits te zien.

ron12

zit ik ook al na te kijken hier,maar zie niets :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

onweert hier nu voor de 6de keer op een week tijd!!!
Danger is real, fear is a choice.

jones

GFS18z toch opnieuw een hete run :)

jornonweer

Citaat van: jones op di 30 jul 2013 - 00:27
GFS18z toch opnieuw een hete run :)

met heet zeg je het juiste woord ja, gewoonweg warm/heet na deze week woensdag en zou ook nog lang stand houden volgens de laatste runs  8)
Danger is real, fear is a choice.

Mrkos

En wat zegt EC dan? (A)

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal