Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298218 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

Citaat van: Oxize op vr 26 jul 2013 - 13:50
Mag van mij nog wel een paar weken 30+ zijn hoor. Lekker bakken en braden!
Voordat je het weet, zit alweer in die druilerige rot herfst met dagenlang regen en regen, waar maar geen einde aan komt.

Kijk jij maakt vrienden.  ;D ;D
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Eveline

Hij heeft gewoon gelijk. Is het eindelijk het weer waar we al zo lang naar uitkijken  hoor ik weer veel mensen klagen dat het te warm is... Is ook nooit goed Haha

jones


ron12

Na deze hittegolf,komt er gewoon weer een nieuwe hittegolf aan http://www.wetteronline.de/wettertrend/nimwegen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Voor de hitteliefhebbers:


dondertje127

Hittegolf is minimaal 3 van de 5 dagen tropisch, en de 2 overige dagen zomerse dagen. Dit alles dus in minstens 5 dagen op een rij. Twee tropische dagen is dus niet genoeg, maar de vooruitzichten zijn weer erg goed :)

Weatherman

De temperatuur loopt nu ver achter op hetgeen wat we zouden halen vandaag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

En de hittegolf loopt lekker door De Bilt 25.4 geweest van morgen,zou je bijna vergeten he,met al dat geweld buiten  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Of we die 30 nog zullen halen die de weermodellen, KMI, KNMI verwachten betwijfel ik wel :)

dondertje127

Citaat van: jones op za 27 jul 2013 - 14:25
Of we die 30 nog zullen halen die de weermodellen, KMI, KNMI verwachten betwijfel ik wel :)

Hier nu 22.4°c graden. Temperatuur loopt nu op.

ron12

Grote kans dat deze hittegolf in De Bilt vanaf vandaag afgelopen is,maar een nieuwe hittegolf is al onderweg,waarschijnlijk volgens de Duitsers moet de  warmste periode van deze zomer nog komen,aankomende vrijdag is 35 graden mogelijk http://www.wetteronline.de/wettertrend/nimwegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Hitte golf is officeel voorbij,bron de telegraaf.In De Bilt werd het vandaag maar 23,2 graden en heeft 7 dagen geduurd  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Ben benieuwd of het vrijdag daadwerkelijk zo heet wordt :) ik hoop van wel, maar meestal wordt dit door de modellen in de aanloop naar die dag vervroegd

Arend

Citaat van: jones op zo 28 jul 2013 - 18:47
Ben benieuwd of het vrijdag daadwerkelijk zo heet wordt :) ik hoop van wel, maar meestal wordt dit door de modellen in de aanloop naar die dag vervroegd

Kansengrafiekje van de EC00 van vandaag voor De Bilt, vrijdag bijna 50 % kans op 32-34 en zaterdag een dikke 10 % kans op 34-36 graden. Op weg naar de volgende poging om het record te breken?  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Citaat van: ron12 op zo 28 jul 2013 - 15:07
Grote kans dat deze hittegolf in De Bilt vanaf vandaag afgelopen is,maar een nieuwe hittegolf is al onderweg,waarschijnlijk volgens de Duitsers moet de  warmste periode van deze zomer nog komen,aankomende vrijdag is 35 graden mogelijk http://www.wetteronline.de/wettertrend/nimwegen

Nogmaals, 1 dag tropisch is nog geen hittegolf ;)

jones


dondertje127

Zo, dus mogelijk na de volgende afkoeling weer omhoog?
Zo'n zomer als deze doet me wel weer terugdenken aan de vele goede mooie zomers van de jaren '90 :)

Dickje

en dan weer naar beneden (gelukkig). Het blijft op en neer gaan.

Oxize

Nu al 21,6c in het oosten. Lekker weertje!
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Edwin

Donderdag en vrijdag festival voor zaterdag opbouwen...boh, dat wordt dus heet. Zolang er zaterdag maar geen extreme buien gaan vallen vind ik het allemaal best. Zaterdag ook 30+ voor het oosten zie ik?!
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal