Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298217 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Citaat van: glenn op wo 24 jul 2013 - 23:01
Ik weet niet of het iemand opgevallen is maar toch even deze SPECTACULAIRE weerkaarten met jullie delen !
Al enkele runs geeft EC voor volgende week op en top eerst zomerweer gevolgd door omstandigheden die beter zijn dan de subtropische waardes zoals wij ze kennen !
EC geeft vandaag zelfs voor volgende week waardes van 20°c tot zelfs 25°c op 1500m hoogte boven ons !
Dit zou bij ons wel eens een temperatuur kunnen geven van 37°c tot zelfs plaatselijk temperaturen op 2 m hoogte die hoger liggen dan de 40°c grens !

Of de verwachting 1 kaartje verder (+240uur) met hoge 850 hPa temp. en een lage druk systeem dat ontstaat boven of net naast Nederland.  ;D  Smullen maar helaas nog onbetrouwbaar.

Weatherman

RTL4 zei net vanaf zondag nog maar 23 graden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

GekkeLeo

Zwaar bewolkt hier nu, was ook te zien in het weer. Hopelijk nu opklaringen en de temps omhoog :)

Scully

Van mij hoeft de temp niet omhoog. Ik ben dinsdag tijdens mijn werk zo ziek als een hond geworden door die zon. Voor mensen die buiten werken is het geen doen. Zon en mooi weer best... Maar temperaturen boven de 28 worden als je lang buiten werkt snel gevaarlijk.

Weatherman

Citaat van: Scully op do 25 jul 2013 - 09:12
Van mij hoeft de temp niet omhoog. Ik ben dinsdag tijdens mijn werk zo ziek als een hond geworden door die zon. Voor mensen die buiten werken is het geen doen. Zon en mooi weer best... Maar temperaturen boven de 28 worden als je lang buiten werkt snel gevaarlijk.
Mee eens, ik had ook Maandag Hoofdpijn, werk op een Dierenopvangcentrum continu buiten. Maar Dat benauwde hoeft ook niet voor mij.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Hittegolf is een feit temperatuur De Bilt boven de 25 graden nu ;) sinds 1901 is dit de 39ste hittegolf,loopt nog wel een paar dagen door  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Net geen tropische dag in Nijmegen hoogste temp 29.6 graden,nu nog 28.9 bij 52% vochtigheid.En bijna geen wind hier
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Na deze hitte golf die waarschijnlijk dinsdag afloopt,komt er vanaf aankomende donderdag 1 augustus een nieuwe hitte golf,de 2 de dus van deze zomer,Ze verwachten van af dan mintens een week warm tot zeer warm zomerweer.o ja zaterdag kan 35 graden worden verwachting geld voor neder/duits grensgebied.Vanaf 12.00 vrijdagmidag tot maandag avond kans op forse onweersbuien,die voor veel overlast kunnen zorgen.was zojuist op duitsland 3
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

marctsm

Citaat van: Weatherman op do 25 jul 2013 - 09:14
Mee eens, ik had ook Maandag Hoofdpijn, werk op een Dierenopvangcentrum continu buiten. Maar Dat benauwde hoeft ook niet voor mij.
Volledig mee eens, ik werk voor een openbare dienst in het groen, en na een paar dagen zo een warm weer krijg je daar toch last van, ook al krijg je alle beschermingsmiddelen (flessen water, zonnecréme...) ben verleden week slecht geworden op het werk, na (bijna) een hele dag in de vlakke zon te werken, bel je dan voor een dag ziekte de dag nadien,  (bij ons moet je voor 1 dag ziekte geen doktersbriefje binnenbrengen), krijg je dan in de namiddag een ****** controledokter over de vloer die er dan nog niet mee akoord is dat je die dag thuis bent wegens ziekte...

ik mag wel zeggen dat de temperaturen nu wat mogen zakken, voor ons is een graad of 20 tot 25 al meer dan genoeg, als je een hele dag erin mag werken

jones

Langs de ene kant jammer dat de onweersbuien en bewolking al zo vroeg op de dag komen en dat ze de temperatuur temperen. Met zo'n luchtdrukverdeling als deze zouden extreme temperaturen wel mogelijk geweest kunnen zijn dezer dagen, kijk maar naar Oost-Duitsland (tot bijna 40° daar)

hoffies

Heeft iemand toevallig een 15 daagse voorspelling van de Veluwe?
Twitter: @hoffnar2911

Nizinny


Scully

Citaat van: marctsm op do 25 jul 2013 - 19:44
Volledig mee eens, ik werk voor een openbare dienst in het groen, en na een paar dagen zo een warm weer krijg je daar toch last van, ook al krijg je alle beschermingsmiddelen (flessen water, zonnecréme...) ben verleden week slecht geworden op het werk, na (bijna) een hele dag in de vlakke zon te werken, bel je dan voor een dag ziekte de dag nadien,  (bij ons moet je voor 1 dag ziekte geen doktersbriefje binnenbrengen), krijg je dan in de namiddag een ****** controledokter over de vloer die er dan nog niet mee akoord is dat je die dag thuis bent wegens ziekte...

ik mag wel zeggen dat de temperaturen nu wat mogen zakken, voor ons is een graad of 20 tot 25 al meer dan genoeg, als je een hele dag erin mag werken

helaas herkenbare situatie. Werd gisteren ook gebeld met het bericht dat het niet de bedoeling was dat ik me ziek ging melden...Iedereen heeft het warm.

Heb maar even geantwoord  met Ja... het gaat weer goed met me....

Door de mensen achter de bureaus wordt dit weer onderschat. Het is gewoon gevaarlijk als je er in moet werken.

Hoe leuk onweer ook is dat er vaak op volgt, dit is me te!!

Oxize

Mag van mij nog wel een paar weken 30+ zijn hoor. Lekker bakken en braden! Voordat je het weet, zit alweer in die druilerige rot herfst met dagenlang regen en regen, waar maar geen einde aan komt.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Marsel

Citaat van: Oxize op vr 26 jul 2013 - 13:50
Mag van mij nog wel een paar weken 30+ zijn hoor. Lekker bakken en braden! Voordat je het weet, zit alweer in die druilerige rot herfst met dagenlang regen en regen, waar maar geen einde aan komt.
+1, like, vind ik leuk, top, thumbs up  ;D

Weatherman

Zon komt er door, en de temperatuur stijgt gelijk.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Temperatuur in een uur minstens 2,5 graad omhoog, nu al 27,2
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Lightning_Glenn

Citaat van: Oxize op vr 26 jul 2013 - 13:50
Mag van mij nog wel een paar weken 30+ zijn hoor. Lekker bakken en braden! Voordat je het weet, zit alweer in die druilerige rot herfst met dagenlang regen en regen, waar maar geen einde aan komt.
Ook helemaal 400% I like mee eens +1 Agree ect.  ;D

dondertje127

Citaat van: Oxize op vr 26 jul 2013 - 13:50
Mag van mij nog wel een paar weken 30+ zijn hoor. Lekker bakken en braden! Voordat je het weet, zit alweer in die druilerige rot herfst met dagenlang regen en regen, waar maar geen einde aan komt.

Kijk, jij begrijpt het!

En willen we bovendien flink onweer hebben, heb je onder andere wel eerst hitte nodig.

Powered by EzPortal