Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298149 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jones

Zou het lukken de 25 vandaag... Hier voorlopig bewolkt met 21gr maar er trekt wel een bui mijn omgeving op zo te zien

Danny

De spanning zal de komende uren blijven. De opklaringen lopen het land inmiddels binnen dus de temp. kan zomaar heel snel oplopen. Toch blijf ik bij mijn mening van afgelopen weekend dat we door vandaag het niet gaan halen in De Bilt.

Lightning_Glenn

24.1C hier in Zoetermeer, moet lukken die 25C

Glennb

Groet,
Glenn

rp.vanmeurs

25 graden zojuist gehaald in De Bilt :)

Cdtj3

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

ron12

Dat is mooi,en nu eens kijken hoe lang die gaat duren die hittegolf. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zorba

Citaat van: ron12 op wo 24 jul 2013 - 14:21
Dat is mooi,en nu eens kijken hoe lang die gaat duren die hittegolf. ;)

Vooralsnog tot en met zondag.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marsel

Ha toppie ;D. Kon ook bijna niet anders, luchtmassa is nog steeds vrij warm (T850 ruimschoots 10 graden). Je hebt maar even de zon nodig en je zit zo zomerse waarden. Ik had er al vertrouwen in.
Morgen lukt het hoogst waarschijnlijk ook om > 25gr te halen dus dan zouden we na 7 jaar eindelijk weer eens een hittegolf in de pocket hebben. :)

dondertje127

Citaat van: rp.vanmeurs op wo 24 jul 2013 - 14:03
25 graden zojuist gehaald in De Bilt :)

Zelfs 26.1°c graden in De Bilt. Met ruim gemak dus een zomerse dag.

Ook in Arnhem nu zon en het is al minstens 27 graden geweest vandaag hier. Ook hier dus een zomerse dag erbij, na een moeilijke start.

Weatherman

Hier ook boven de 25, voelt wel klam aan vandaag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op wo 24 jul 2013 - 15:56
Ha toppie ;D. Kon ook bijna niet anders, luchtmassa is nog steeds vrij warm (T850 ruimschoots 10 graden). Je hebt maar even de zon nodig en je zit zo zomerse waarden. Ik had er al vertrouwen in.
Morgen lukt het hoogst waarschijnlijk ook om > 25gr te halen dus dan zouden we na 7 jaar eindelijk weer eens een hittegolf in de pocket hebben. :)

En dat na 6 bijzonder koude maanden(!).
Wat kan het Nederlandse klimaat toch leuk zijn :P Enige wat NOG mist is onweer ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op wo 24 jul 2013 - 16:30
En dat na 6 bijzonder koude maanden(!).
Wat kan het Nederlandse klimaat toch leuk zijn :P Enige wat NOG mist is onweer ;D
Haha aan dat laatste wordt gewerkt ;).
Die paar verspreide buien van afgelopen nacht en ochtend leverde mij btw nog een verre ontlading op ook! Tja, het is niet veel maar een kinderhand is dit jaar snel gevuld natuuurlijk ;D.
Het is toch wel genieten hoor dit weer. We hebben er veel maar dan ook echt veel te lang op moeten wachten.
Nu op naar een hopelijk flitsend eind van de werkweek.

pietjelol

op dit moment een lekker verfrissend buitje. Helaas geen onweer. Temp 21 graden

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op wo 24 jul 2013 - 16:37
Haha aan dat laatste wordt gewerkt ;).
Die paar verspreide buien van afgelopen nacht en ochtend leverde mij btw nog een verre ontlading op ook! Tja, het is niet veel maar een kinderhand is dit jaar snel gevuld natuuurlijk ;D.
Het is toch wel genieten hoor dit weer. We hebben er veel maar dan ook echt veel te lang op moeten wachten.
Nu op naar een hopelijk flitsend eind van de werkweek.

Tja, vanaf vrijdag zit in in Frankrijk, hopelijk dat het daar ook nog los zal gaan, aangezien ik het mogelijke spektakel in Nederland zal gaan missen :P
Maar volgens de kaarten zit ik redelijk goed, maar zal ik wel moeten wachten tot zondag.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

De Bilt uiteindelijk op 26.7°c graden uitgekomen. Nou, morgen officieel een hittegolf, en dat zal volgens de vooruitzichten nog wel even voortduren :)

jones

De buien van vrijdag en zaterdag zouden al wel vrij vroeg op de dag komen, waardoor het niet zo erg warm zal worden (volgens EC12z)

glenn

Ik weet niet of het iemand opgevallen is maar toch even deze SPECTACULAIRE weerkaarten met jullie delen !
Al enkele runs geeft EC voor volgende week op en top eerst zomerweer gevolgd door omstandigheden die beter zijn dan de subtropische waardes zoals wij ze kennen !
EC geeft vandaag zelfs voor volgende week waardes van 20°c tot zelfs 25°c op 1500m hoogte boven ons !
Dit zou bij ons wel eens een temperatuur kunnen geven van 37°c tot zelfs plaatselijk temperaturen op 2 m hoogte die hoger liggen dan de 40°c grens !

alfons

oef als dit waar is dan sneuvelen er records denk ik 8)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal