Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298548 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Volgens RTL4 wordt het morgen maar 25 graden ? komen er vandaag buien dan.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vlerk

Citaat van: david_meyer25 op ma 22 jul 2013 - 16:09
Hier in Gouda op mijn weerstation in de schaduw is het 36,2 graden.

Volgens mij waren we er al uit dat jouw station enkele graden afwijking heeft ;)
Desalniettemin was het gisteren overal aardig puffen.

ron12

Nu al 25 graden in Nijmegen,bij 67 procent vochtigheid.Dat wordt puffen vandaag pfff pfff  ::)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Scully

En dan is postbezorgen een fijn beroep ..... :(

Lightning_Glenn

Citaat van: vlerk op di 23 jul 2013 - 08:46
Volgens mij waren we er al uit dat jouw station enkele graden afwijking heeft ;)
Desalniettemin was het gisteren overal aardig puffen.
Inderdaad, ik weet niet hoe je je weerstation kan ijken, maar hij wijkt duidelijk elke keer een aantal graden af van wat bv weerzoetermeer.nl aangeeft, nameljk 31,9C als hoogste temp om 14:37.

ron12

Wordt nu al bewolkt in Nijmegen,temperatuur stijging stokt al lange tijd 27.5 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Koen-IJM

Citaat van: Weatherman op di 23 jul 2013 - 07:10
Volgens RTL4 wordt het morgen maar 25 graden ? komen er vandaag buien dan.

Vandaag in het zuiden. Morgen overal.

Marsel

Gaan we woensdag de 25 halen in De Bilt of net niet?
Dat is een beetje de vraag die de laatste 24h door mijn hoofd tolt. We willen na 7 jaar natuurlijk gewoon weer eens een hittegolf optekenen in ons koude landje.
Timing van de buienzone van vannacht en morgen is op z'n minst beroerd te noemen; midden op de dag passeert het KF+thermische vore. Uiteraard dan minder instraling door toename van bewolking en mogelijk (onweers)buien die de temperaturen doen temperen. Veel zal afhangen van de hoeveelheid zon en de aanwezigheid of afwezigheid van neerslag.

Zelf krijg ik sterk het vermoeden dat we het wel gaan redden, temeer omdat zowel voor als na de eerder genoemde storingen opklaringen aanwezig zijn waarin de temperatuur gemakkelijk oploopt (ook na het KF moet het landinwaarts zomers warm kunnen worden).
We gaan het weer rustig afwachten.

ron12

Zou mooi zijn als het vannacht om 02.01 uur 25.1 graden in De Bilt zou zijn he  ;) moet het daar vandaag wel 30 graden worden nu 28.7 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Romigo

Citaat van: Marsel op di 23 jul 2013 - 11:45
Gaan we woensdag de 25 halen in De Bilt of net niet?
Dat is een beetje de vraag die de laatste 24h door mijn hoofd tolt. We willen na 7 jaar natuurlijk gewoon weer eens een hittegolf optekenen in ons koude landje.
Timing van de buienzone van vannacht en morgen is op z'n minst beroerd te noemen; midden op de dag passeert het KF+thermische vore. Uiteraard dan minder instraling door toename van bewolking en mogelijk (onweers)buien die de temperaturen doen temperen. Veel zal afhangen van de hoeveelheid zon en de aanwezigheid of afwezigheid van neerslag.

Zelf krijg ik sterk het vermoeden dat we het wel gaan redden, temeer omdat zowel voor als na de eerder genoemde storingen opklaringen aanwezig zijn waarin de temperatuur gemakkelijk oploopt (ook na het KF moet het landinwaarts zomers warm kunnen worden).
We gaan het weer rustig afwachten.

Is het ook niet zo, dat er altijd wel warmte achterblijft (warmtestraling uit de grond na deze hete dagen) na zo'n KF en dat het dan makkelijker, zodra het opklaart, de temperaturen omhoog gaan?
Het ligt er inderdaad aan, wanneer het KF overtrekt. In het oosten van het land gaan ze makkelijk een hittegolf halen, als ik de weerberichten mag geloven.

ron12

Met hangen en wurgen de 30 graden gehaald,in Nijmegen,de 5 de tropische dag van dit jaar in Nijmegen.De Bilt is er ook bijna(spannend)  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

yes De Bilt ook tropisch,nu morgen maar afwachten  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jenkie

Jammer dat ze de Bilt nemen voor die hittegolf en niet Denekamp...  8)

jones

Na het weekend lijkt alweer een volgend hoog aan zet

Weatherman

Wat is de verwachting voor morgen ? ik denk zelf gewoon warm voor hier. Het is nu buiten nog niet te harde.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

4seasons

In Arnhem is het nu niet nodig om de tuin te sproeien  8)


http://www.gelderland.nl/?id=21403



enrico1972

Morgen op de grens Delft met Nootdorp werken. Hoop dat er vannacht veel neerslag valt voor de boeren zodat ik er morgen overdag geen last van heb.
Bij onweer ga ik gewoon in de auto zitten tot het over is ongeacht hoe sommige werklui er over denken wat ik paar weken terug merkte.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Koen-IJM

Heerlijk die koelte aan de kust!  :D

glenn

In Belgie word momenteel in het weerstation van Ukkel nog een temperatuur gemeten van 24.8°c .
Het was vandaag in Ukkel de derde subtropische dag op rij als we morgen de 25°c halen in Brussel dan kunnen we zo goed als zeker zijn van een nieuwe hittegolf in Belgie !
Ook na het weekeinde lijkt het er nu op dat de warmte zich niet laat verdrijven met dan temperaturen opnieuw tot 32°c in het binnenland !
het zou dus best wel eens een hittegolf van lange adem kunnen worden

ron12

Ik schreef van de week toch dat de Duitsers de weg kwijt zijn,moet je nou eens kijken,woorden schieten tekort http://www.wetteronline.de/14-tage-wetter  ??? Als dat allemaal uitkomt  ;) niet normaal meer.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal