Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298172 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jones

Opnieuw beste kaarten van GFS 12z :) Daaronder EC12z voor mijn locatie

Dennis


martijn

Citaat van: zorba op di 09 jul 2013 - 09:38
Neem aan dat je deelstaat Baden-Wurttemberg bedoeld?

De 2 weekse:


Zou iemand deze nog een keer kunnen plaatsen maar dan deelstaat beieren

Ries

Het heeft hier sinds zonsopkomst vrijwel potdicht met mist gezeten, nu pas komt de zon er doorheen. Geen melding/verwachting ervan op KNMI, was het enkel hier of op nog meer plekken in 't land? Oh, ook aan 't IJsselmeer in Noord-Holland, zie ik nu.

Govert

Citaat van: martijn op di 16 jul 2013 - 09:04
Zou iemand deze nog een keer kunnen plaatsen maar dan deelstaat beieren

Je zou natuurlijk op www.wetteronline.de ook zelf even kunnen zoeken:
http://www.wetteronline.de/wettertrend/grafenau

cheers

Jan van Ooijen


Tot en met donderdag hebben we te maken met zomerse temperaturen van 25 graden of hoger. In het zuidoostelijk deel van het land kan het zelfs 28 graden gaan worden. Na donderdag krijgen we te maken met een klein dipje, maar met temperaturen rond de 21 à 22 graden is het nog aangenaam weer, vooral voor de barbecue. Na het weekend lijkt de zomer echt te beginnen. In de laatste berekeningen is het mogelijk dat we de 30 graden gaan halen en mogelijk een tweetal graden hoger. Zoals de berekeningen er nu voorstaan houdt dit zeker aan tot en met volgende week donderdag. Het Amerikaans weermodel laat de hitte doorgaan tot en met eind juli.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Oper van EC iets koeler, maar gemiddelde en aantal leden voor warmte/hitte gestegen ten opzichte van gisteren. :)



Ook blijft het voorlopig (zeer) droog.



Doorlopend Potentieel Neerslagoverschot.



Bron: KNMI

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Vandaag wederom een prachtige dag, wel wat sluierbewolking maar dat mag de pret niet drukken. Volgende week lijkt inderdaad ook een goede week te worden gezien al die berichten. Lekker met wat daagjes vrij in het vooruitzicht. Beetje slim plannen. ;)

Citaat van: Weerfreak op di 16 jul 2013 - 11:01
Oper van EC iets koeler, maar gemiddelde en aantal leden voor warmte/hitte gestegen ten opzichte van gisteren. :)
Ook blijft het voorlopig (zeer) droog.

Ziet er weer prima uit zo, ook voor de langere termijn, juli lijkt zo een goede zomermaand te worden! :)

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op di 16 jul 2013 - 11:07
Vandaag wederom een prachtige dag, wel wat sluierbewolking maar dat mag de pret niet drukken. Volgende week lijkt inderdaad ook een goede week te worden gezien al die berichten. Lekker met wat daagjes vrij in het vooruitzicht. Beetje slim plannen. ;)

Ziet er weer prima uit zo, ook voor de langere termijn, juli lijkt zo een goede zomermaand te worden! :)

Inderdaad, alleen mist het onweer nog helaas...
Misschien dat augustus en september nog (veel) onweer brengen :P
Let's hope.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Zeer mooie dagen in aantocht de komende 8 dagen,en de temperatuur is prima zo,gewoon perfect http://www.wetteronline.de/wettertrend/nijmegen Warmer hoeft van mij niet. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

enrico1972

Citaat van: Weerfreak op di 16 jul 2013 - 11:01
Oper van EC iets koeler, maar gemiddelde en aantal leden voor warmte/hitte gestegen ten opzichte van gisteren. :)

Zaterdag gaat hoop ik nog wat warmer uitpakken want vergeleken met de avond pluim komt die nu 3 à 4 graden kouder uit.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Jan van Ooijen

Hierbij de nieuwe run van het weermodel GFS

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ebdrachten

Mag ik deze lenen voor facebook Jan? Natuurlijk onder vermelding.

Jan van Ooijen

Citaat van: ebdrachten op di 16 jul 2013 - 15:07
Mag ik deze lenen voor facebook Jan? Natuurlijk onder vermelding.

O jawel hoor, zonder bronvermelding ook ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op di 16 jul 2013 - 10:15
Tot en met donderdag hebben we te maken met zomerse temperaturen van 25 graden of hoger. In het zuidoostelijk deel van het land kan het zelfs 28 graden gaan worden. Na donderdag krijgen we te maken met een klein dipje, maar met temperaturen rond de 21 à 22 graden is het nog aangenaam weer, vooral voor de barbecue. Na het weekend lijkt de zomer echt te beginnen. In de laatste berekeningen is het mogelijk dat we de 30 graden gaan halen en mogelijk een tweetal graden hoger. Zoals de berekeningen er nu voorstaan houdt dit zeker aan tot en met volgende week donderdag. Het Amerikaans weermodel laat de hitte doorgaan tot en met eind juli.


Het lijkt mij een piep klein dipje te gaan, want 21 à 22ºC vind ik nog steeds behoorlijk warm.  ;D  :P

De zomer lijkt nu (eindelijk) te zijn begonnen! Al is het voor mij persoonlijk allemaal te warm, maar ik gun mijn medemens ook wel wat.  ;)

Ries

Citaat van: Jan van Ooijen op di 16 jul 2013 - 10:15
Het Amerikaans weermodel laat de hitte doorgaan tot en met eind juli.


Oh ja, natuurlijk; elk jaar wordt het net weer koel als ik vakantie heb, maakt niet uit wanneer ik vrij neem :(

Zwoel weer vandaag. Zoals de dag mistig/bewolkt begon, trok het om een uur of 2 ook weer dicht en is de lucht sindsdien met een melkige laag bedekt.

ron12

Geen afkoeling dit weekend volgens de Duitsers dit weekend ,Blijft  gewoon 25 graden of meer dit weekend,volgende week ook warm en zeer droog zomerweer in Nederland/Duits grens gebied,alle dagen meest tussen 25 en 31 graden.Waarschijnlijk blijft dit weer tot 5 augustus,Zo juist op de duitser wdr3  :)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

GFS nu toch al verschillende runs achter elkaar potentie op tropische temperaturen vanaf zondag (tot 31°), ook EC houdt het droog en zonnig maar wel enkele graden 'minder warm' (25-28°)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

De komende 189 uur kurk en kurk droog in ieder geval volgens GFS.

Powered by EzPortal