Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298452 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jelte

Qua weer is het inderdaad ongelofelijk saai. Qua gloeiend zomerweer schiet het ook niet op.
En toch mag het van mij nog wel een hele tijd zo blijven. Heerlijk droog en meestal zonnig, weinig wind. Af en toe een winderige kitesurfdag tussendoor, af en toe een zwoele dag tussendoor. Elke dag lekker over-het-strand-slenter-weer. Genieten! Topzomer wat mij betreft!

jornonweer

Citaat van: Jelte op za 13 jul 2013 - 21:19
Qua weer is het inderdaad ongelofelijk saai. Qua gloeiend zomerweer schiet het ook niet op.
En toch mag het van mij nog wel een hele tijd zo blijven. Heerlijk droog en meestal zonnig, weinig wind. Af en toe een winderige kitesurfdag tussendoor, af en toe een zwoele dag tussendoor. Elke dag lekker over-het-strand-slenter-weer. Genieten! Topzomer wat mij betreft!

inderdaad! is nu toch al bijna 2 weken zo zalig! nu en dan eens een dag die wat kouder is maar ook warme dagen, trouwens relatief frisse nachten tegenover de max temps, dus goed slapen kun je ook nog met dit weer, enige wat ik mis: onweer. haha  8)
Danger is real, fear is a choice.

Ries

Sluit me aan bij bovenstaande meningen; heerlijke weer al een tijdje! Niet te warm, niet te koud maar 's nachts wel normale temps om in te slapen. Tja, het onweer hè...'t is een keus; stabiel aardig Hollands zomerweer of onstabieler met gedonder...ik kan ook moeilijk kiezen hoor  ::)

TaL

Meestal als er onweer van komt duurt de warmte en het mooie weer maar 1-3 dagen en dan zijn we weer een tijd opweg naar fris met regen en wind. Nu onweert het misschien amper maar veel regen heb ik in juli nog niet gezien en vrijwel iedere dag kan je aangenaam buiten bezig zijn.

2006 bracht alles, warmte die bleef duren en onweer. Maar ook dan was het ene in juli en het andere in augustus. En 2006 was meer extreem dan normaal.

Nee van mij mag dit voortduren , en de prijs (geen onweer) neem ik er dan wel bij. Het kan slechter ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Je positieve berichten, ik sluit me er ook bij aan, de juli-maand begint zo een behoorlijk fijne zomermaand te worden. Heerlijk Hollands zomerweer, weinig neerslag en inderdaad iedere dag wel van dat buiten-zijn-weer. Het mag de hele zomer zo wel voortduren, heerlijk! En wat ook genoemd wordt, redelijk frisse nachten, zodat je inderdaad wel lekker kunt pitten, niet onbelangrijk. ;)

Weerfreak 1337

Ach zelfs al hadden we beneden normale temperaturen met flinke westenwinden hadden we nog meer onweer gehad door afwisselend warme en koelere luchtsoorten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jones

Alweer een stralende blauwe hemel hier en temps richting 22°C :) wat ik vreemd vind is dat juli op dit moment alweer enkele tienden van een graad kouder verloopt dan normaal. We moeten nogal verwend zijn in het verleden want je zou niet zeggen dat dat zo is ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: jones op zo 14 jul 2013 - 12:25
Alweer een stralende blauwe hemel hier en temps richting 22°C :) wat ik vreemd vind is dat juli op dit moment alweer enkele tienden van een graad kouder verloopt dan normaal. We moeten nogal verwend zijn in het verleden want je zou niet zeggen dat dat zo is ;)

Voor het gevoel is het inderdaad warmer, waardoor je niet zou denken dat juli op het moment een klein beetje kouder verloopt. Voor de rest qua maximumtemperatuur nog vrij normaal (20-25 graden).

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Dat het mooi en redelijk weer is, dat deel ik ook. Maar vandaag is er weinig zon te bespeuren, en dat zwakke noordenwindje doet het helaas wel koud aanvoelen. Zonder zon, en dat zwakke windje is het toch niet zo prettig als dat het eruit ziet. Wat mij betreft word het gewoon 30+ met een wolkeloze hemel. Komende week word wel mooi, alleen ben ik met al die stratus er niet echt gerust dat het nou ook eens zonnig word. Verder blijft het gewoon droog, dat is altijd +100!  ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op zo 14 jul 2013 - 17:40
Dat het mooi en redelijk weer is, dat deel ik ook. Maar vandaag is er weinig zon te bespeuren, en dat zwakke noordenwindje doet het helaas wel koud aanvoelen. Zonder zon, en dat zwakke windje is het toch niet zo prettig als dat het eruit ziet. Wat mij betreft word het gewoon 30+ met een wolkeloze hemel. Komende week word wel mooi, alleen ben ik met al die stratus er niet echt gerust dat het nou ook eens zonnig word. Verder blijft het gewoon droog, dat is altijd +100!  ;)

Ik vind een flauw zonnetje met warmte net zo lekker, maargoed, dat is persoonsgebonden. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

Woe/Do nieuwe week 26-28/29 graden (binnenland)

jones

De pluim voor De Bilt. Blijft gewoon droog, vanaf vrijdag is de spreiding in de temps groter maar een behoorlijk aantal leden gaat nog steeds voor warm weer

Diem

Citaat van: jones op zo 14 jul 2013 - 22:31
De pluim voor De Bilt. Blijft gewoon droog, vanaf vrijdag is de spreiding in de temps groter maar een behoorlijk aantal leden gaat nog steeds voor warm weer
Dat is de oude pluim ;)
Hier de nieuwe:

jones

Citaat van: Diem op zo 14 jul 2013 - 22:53
Dat is de oude pluim ;)
Hier de nieuwe:
oh ja oeps... ;) nou ja veel verandert er niet aan

Energizer85

Ziet er lekker uit, wel benieuwd wat er gaat gebeuren als dat hoog wegtrekt, krijgen we een nieuwe?

Marsel

Die aardige juli tot op heden onderschrijf ik gedeeltelijk ook. Goed doe-weer, je kunt inderdaad lekker slapen 's nachts en af en toe ook nog eens goed in de zon zitten zonder oververhit te raken. 
Toch blijft het tot op heden knagen dat het maar niet tot stromingen uit zuidelijke richtingen wil komen, zeker voor 'ons' kustbewoners. Maar goed, daar hebben we het al eens over gehad.
De komende dagen heerlijk weer, temeer omdat de aanlandige stroming erg zwak is. Dat laatste maakt dat het voor de beleving een stuk zomerser zal zijn tov de laatste warme dagen. Toen immers forse NNO-winden met na Tmax met uitzondering van het ZO een snelle daling van de temperatuur gedurende de avond. Ook dat zal deze dagen (muv directe kuststrook) minder uitgesproken zijn.
Genieten dus!  ;D

Owja, en laat dat zeewater maar lekker opwarmen de komende week. :)

Jan van Ooijen

Hele week zomers

Nederland beleeft de mooiste zomerweek tot nu toe van 2013. Het is vanaf vandaag tot in het weekeinde droog met veel zon. De maxima komen vrijwel iedere dag op 25 graden of meer. Ook aan de stranden is het zonovergoten. Ons land profiteert van verschillende kernen van hogedruk. Die zorgen voor fraaie condities. In de vroege ochtend is er wat mist of zijn er lage wolken die snel verdwijnen.
Vandaag is er veel zon en af en toe tekt wat sluierbewolking over het land. Er is weinig wind. De maxima liggen aan de stranden tussen 20 en 23 graden, landinwaarts is het 23 tot 26 graden.

Lang fraai
Ook vanavond blijft het nog lang fraai. Morgen start de dag opnieuw met wat nevel waarna de zon prima zaken doet. Het kwik wint de komende dagen mogelijk nog lokaal wat terrein. De start van de Nijmeegse Vierdaagse morgenochtend vroeg is schitterend. Wel zullen de lopers al in de ochtend worden geconfronteerd met zon en warmte. Volgens Weeronline.nl moeten de lopers vier dagen lang rekening houden met de hitte en dus veel water drinken. Ook in het weekeinde en begin volgende week lijkt het mooie weer zich te zullen handhaven. Mogelijk gaat het kwik iets omlaag maar het blijft onverminderd droog en zonnig.

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies


Moge, weervrienden,

Ik zie op de pluim voor zaterdag een dipje, klopt dat of zie ik dat niet goed...?

Alvast bedankt voor het antwoord,

groetjes vanuit de kust..
Twitter: @hoffnar2911

Jan van Ooijen

Citaat van: hoffies op ma 15 jul 2013 - 10:54
Moge, weervrienden,

Ik zie op de pluim voor zaterdag een dipje, klopt dat of zie ik dat niet goed...?

Alvast bedankt voor het antwoord,

groetjes vanuit de kust..

In tegenstelling tot de vorige run is het toch wel weer iets beter geworden... Vraag me dan ook af of er wel wat verkoeling komt.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny

Ja Jan in hoevere mag je van verkoeling of een dipje spreken als het misschien 1 of 2 dagen i.p.v. 25-26 graden misschien max. 22 of 23 graden wordt.

Powered by EzPortal