Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298506 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Kijk de 22ste begint mijn vakantie ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Glennb

De 22e... Ik hoop al een aantal maanden dat het op deze dag prachtig weer wordt. Fingers crossed!  8)
Groet,
Glenn

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Ziet er toch allemaal erg zomerachtig uit! Fijn hoor. De hogedrukverplaatsing beweegt zich duidelijk in positieve zin, volgens de kaarten dan. Hopelijk dat deze kaarten bewaarheid worden, want dan kan je toch spreken van een heerlijke zomer juli-maand. Hopelijk dan gepaard met onweersbuien als de wind wat meer zuidelijk gaat worden. Zou mooi zijn voor eind juli begin augustus!

Danny

Citaat van: Tyshane op do 11 jul 2013 - 10:54
Ziet er toch allemaal erg zomerachtig uit! Fijn hoor. De hogedrukverplaatsing beweegt zich duidelijk in positieve zin, volgens de kaarten dan. Hopelijk dat deze kaarten bewaarheid worden, want dan kan je toch spreken van een heerlijke zomer juli-maand. Hopelijk dan gepaard met onweersbuien als de wind wat meer zuidelijk gaat worden. Zou mooi zijn voor eind juli begin augustus!

GFS laat de onweerskansen zeker wel zien aan het einde van de termijn. Door de enorme hitte die GFS rondom 24-26 Juli naar Nederland ziet komen is er de mogelijkheid tot vorming van een of meerdere thermisch lage druk gebieden. Natuurlijk nog onzeker en onbetrouwbaar maar het is al meer dan er in de afgelopen week op de kaarten heeft gestaan.

Jan van Ooijen

Eerst even genieten van maandag, dinsdag en woensdag. Afbeeldingen van Meteoconsult

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Raakt de kust dan eindelijk die koude zeebries kwijt ,  ::) vooral 's avonds en 's nachts was het onaangenaam. Maar ook overdag nooit meer dan 22 graden en dat werd dan nog in de voormiddag gehaald. Qua zon niets te klagen gehad :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

En hier de nieuwe pluim, zomers te noemen en enkele leden gaan voor 30 graden (4%)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

het ziet er naar uit dat we de zomer gewoon weer volop terug krijgen.
momenteel hier in cadzand, wil de zon door het wolkendek heen breken,steeds meer stukken blauw komt er tussendoor.
helaas maakt de wind het nog erg frisjes.
uit de wind is het best heerlijk.
de LT ziet er ook goed uit, en het ziet er naar uit dat we na onze thuiskomst (19e) ook dan heerlijk weer houden.
maar het is LT , dus vanalles nog mogelijk...
groetjes vanuit cadzand -bad
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

GFS gaat voor 27 graden aanstaande woensdag in de recente run

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

En daarbij amper een druppel regen, later wel toenemende kansen op plaatselijk enkele (onweers)buien volgens GFS

Jan van Ooijen

GFS gaat er steeds beter uitzien, het is en blijft wel lange termijn....

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Inderdaad Jan.
Op +300h zitten een paar zinderend hete kaarten met T850 weer richting de 20 graden in een luchtsoort die vanuit het zuiden steeds sterker een EML-achtige opbouw moet gaan krijgen.
Maar je zegt het zelf ook al....te ver weg.

Eerst maar eens genieten van komende maandag t/m woensdag.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op do 11 jul 2013 - 13:15
Inderdaad Jan.
Op +300h zitten een paar zinderend hete kaarten met T850 weer richting de 20 graden in een luchtsoort die vanuit het zuiden steeds sterker een EML-achtige opbouw moet gaan krijgen.
Maar je zegt het zelf ook al....te ver weg.

Eerst maar eens genieten van komende maandag t/m woensdag.

Klopt, termijn is te ver weg en soms moet je keuzes maken voor het bedrijf ;) Zelf heb ik niet voor niets vakantie genomen in de laatste week juli en de eerste week augustus ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel1976

De 6u  run is een knaller!! 

arjanbruggink

Heerlijke vooruitzichten. Wordt een heerlijke en zonnige vakantie in de Eifel (Lirstal, Rheinland Pfalz). Morgenvroeg vertrekken we. Nu al zin in.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Mooie nieuwe kaarten nav laatste run! :)

Citaat van: arjanbruggink op do 11 jul 2013 - 14:36
Heerlijke vooruitzichten. Wordt een heerlijke en zonnige vakantie in de Eifel (Lirstal, Rheinland Pfalz). Morgenvroeg vertrekken we. Nu al zin in.

Klinkt goed en ja, goede vooruitzichten! Mooie vakantieregio ook daar, geniet ervan!

Weerfreak 1337

Citaat van: Jan van Ooijen op do 11 jul 2013 - 12:53
GFS gaat er steeds beter uitzien, het is en blijft wel lange termijn....


Oei Jan, op die dag vertrek ik met de auto naar Frankrijk, dan mag het van mij wel iets koeler zijn tijdens de reis :P
Maar zoals je zegt, veel te ver weg natuurlijk om uitspraken over te doen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op do 11 jul 2013 - 18:45
Oei Jan, op die dag vertrek ik met de auto naar Frankrijk, dan mag het van mij wel iets koeler zijn tijdens de reis :P
Maar zoals je zegt, veel te ver weg natuurlijk om uitspraken over te doen.

Ja lol! Dat is niets aan dat soort temps als je in de auto zit zonder airco! :P

jones

GFS 18z: steeds zonnig, warm en amper neerslag :)

Powered by EzPortal