Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298176 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Pluim is overduidelijk, geen neerslag te zien

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Op lange termijn heeft bij mij GFS altijd de voorkeur. Niet dat het exact klopt maar de trend hebben ze meestal goed te pakken.
voor de korte termijn heeft EC of Hirlam de voorkeur.
Kortom voorlopig genieten van het weer en wachten op een nieuw onweerstopic :)

André

Het nog zeker tot einde volgende week zijn .
Demeulemeester André

Channiej

Als het volgende week met de Vierdaagse zulk weer is, ben ik happy!! Al loop ik zelf niet mee, maar met de feesten s avonds is dit wel zo lekker. Daarna mag t wel weer koeler worden ;-)

martijn

Is er misschien een 3 weekse weersverwachting voor het duitse plaatsje grafenau.
Zou graag al een kijkje nemen i.v.m zomervakantie

Gerard1995

Juli heeft nu al zoveel goed gemaakt! ik vind dit qua zon en warmte een Top periode (niet té warm) Alleen onweer...., Tjaaaaaaaaaaa :(
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

zorba

Citaat van: martijn op di 09 jul 2013 - 08:06
Is er misschien een 3 weekse weersverwachting voor het duitse plaatsje grafenau.
Zou graag al een kijkje nemen i.v.m zomervakantie

Neem aan dat je deelstaat Baden-Wurttemberg bedoeld?

De 2 weekse:


Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

martijn

Citaat van: zorba op di 09 jul 2013 - 09:38
Neem aan dat je deelstaat Baden-Wurttemberg bedoeld?

De 2 weekse:

Uhhm volgens mij beieren tegen tsjeschische grens aan

zorba

Citaat van: martijn op di 09 jul 2013 - 12:30
Uhhm volgens mij beieren tegen tsjeschische grens aan

Ok, veel verschil is er niet zover ik zag.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Ramon Oost

De lucht is erg droog en onder invloed van een hogedrukgebied (waarbij subsidentie optreed, grootschalige dalende luchtbeweging) is Nederland al een aantal dagen "wolkenloos". De komende dagen komt daar helaas verandering in door het opschuiven van het hogedrukgebied boven Groot Brittannië. De wind draait daardoor meer naar het noordwesten en stroomt er iets koelere lucht het land binnen. tevens ook meer wolkenvelden.


Tyshane

Wat een schitterende dagen hebben we gehad, heb er volop van genoten. Dat ademde (hier in ieder geval) op en top zomer. Heerlijk zo op je slippers, korte broek en shirtje naar werk en verder een beetje chillen op het strand, in het bos en in het park, lol! ;) Van mij mag dat nog wel langer duren! Nou even paar daagjes bijkomen en dan hopelijk een voortzetting van het mooie weer. Een paar van deze dagen als vandaag is ook niet zo erg, kan je binnen weer eens even wat achtergestelde dingen doen. ;)


P.s. Mooi stukje uitleg weer Ramon!

vossejongk

vandaag toch grotendeels bewolkt en zelfs af en toe gemiezer in de achterhoek :|

Danny

Het is op lange termijn maar meerdere modellen laten later in deze maand een bel van warme lucht, onder invloed van een stevig hoge druk gebied in onze omgeving, naar Nederland komen. Aan het einde van deze warme periode (rondom 25juli) zien we dan ook de eerste onweerskansen weer op de kaarten komen.

Tot die tijd zit er weinig beweging in het weer. Af en toe wat dagen zonnig en warmer en dan weer een aantal dagen vochtiger met een noorden wind en daardoor meer wolken en wat frissere temperaturen. Ook neerslag is er niet of nauwelijks te vinden op de kaarten de komende tijd.

jones

Inderdaad, komende dagen (weken?) vrij zonnig en warm (maar niet echt heet) weer en nauwelijks regen :)


Danny

ECMWF komt in de nieuwste run met de vorming van een Scandihoog wat een gunstig effect zou moeten gaan hebben op het zomerse weer in Nederland. Ook andere modellen zien deze mogelijkheid. GFS wil er nog niet in meegaan tot op heden.

Stephanie

Citaat van: Danny op wo 10 jul 2013 - 21:01
ECMWF komt in de nieuwste run met de vorming van een Scandihoog wat een gunstig effect zou moeten gaan hebben op het zomerse weer in Nederland. Ook andere modellen zien deze mogelijkheid. GFS wil er nog niet in meegaan tot op heden.
Het is een beetje off topic, maar het valt me nu voor het eerst pas op dat deze kaart niet klopt wat betreft landgrenzen (voormalig Joegoslavië), rechts van Italië.
Heeft iemand hier n verklaring voor? :)

Govert

Citaat van: Stephanie op wo 10 jul 2013 - 22:25
Het is een beetje off topic, maar het valt me nu voor het eerst pas op dat deze kaart niet klopt wat betreft landgrenzen (voormalig Joegoslavië), rechts van Italië.
Heeft iemand hier n verklaring voor? :)

San Marino en Andorra zie ik ook niet! :P

Lightning_Glenn

Wit-Rusland idem dito! :)
Val muur 1989, Joegoslavië 1990...
Zal wel een kaartje zijn van meer als 20 jaar geleden ;)

Danny

GFS en ECMWF zijn het redelijk tot goed met elkaar eens over komende week. We zien in de 2 modellen Hoge druk boven Scandinavie & Rusland. Deze gebieden liggen in verbinding met het Azoren Hoog op de Oceaan. Deze verbinding loopt vol over Nederland heen. Gevolg is warm en zonnig weer in ons land!

Danny

Op lange (lees: onbetrouwbare) termijn komt GFS zelfs met een warmte offencief vanuit Spanje onder invloed van continentale Hoge Druk boven Europa.

Powered by EzPortal