Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298170 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

X-treme

De pluim vertrouw ik ook niet meer.
Zoals je ziet geeft de pluim voor vandaag een temp aan van 23 graden voor de bilt.
Maar ik zit hier redelijk dicht bij de kust buiten met een temp van 26+ graden.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Weerfreak 1337

Vandaag is de zeewind uitgebleven, gelukkig, NO tot O wind en temp schommelde tussen 22 en 24/25 graden, heerlijk :D Voor de rest veel zon. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Citaat van: Weerfreak op za 06 jul 2013 - 19:21
Vandaag is de zeewind uitgebleven, gelukkig, NO tot O wind en temp schommelde tussen 22 en 24/25 graden, heerlijk :D Voor de rest veel zon. :)

Inderdaad, aan de noordkust hadden ze helaas wel een beetje last van de relatief koude Noordzee. De wind waaide vandaag uit een noordoostelijke richting waardoor de noordkust een aanlandige wind had. In het westen en zuidwesten een aflandige wind. Scheelt toch al snel een graad of 4/5.


Weerfreak 1337

Citaat van: Ramon Oost op za 06 jul 2013 - 19:58
Inderdaad, aan de noordkust hadden ze helaas wel een beetje last van de relatief koude Noordzee. De wind waaide vandaag uit een noordoostelijke richting waardoor de noordkust een aanlandige wind had. In het westen en zuidwesten een aflandige wind. Scheelt toch al snel een graad of 4/5.


Klopt, de aflandige wind was vandaag aan de westkust en de Zeeuwse kust sterk genoeg om de zeewind uit te laten blijven.
Aan de noordkust uiteraard bij NO wind zowiezo wind van zee. Het word tijd voor de zuiderzomertjes, kan heel het land 100% genieten. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

4seasons

Schitterend he, die ondergaande zon.
Maar de lucht erom heen is aardig donker gekleurd.

Iemand die weet wat dat voor morgen betekent?
(Ken wel het gezegde: avondrood - mooi weer aan boord)

http://www.scheveningenlive.nl/strand-webcam/


Kijk de lucht eens:
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/



vossejongk

kwam die rode avondzon niet door de as van de bosbranden in de VS :) ?

Jelte

Citaat van: Ramon Oost op za 06 jul 2013 - 19:58
Inderdaad, aan de noordkust hadden ze helaas wel een beetje last van de relatief koude Noordzee. De wind waaide vandaag uit een noordoostelijke richting waardoor de noordkust een aanlandige wind had. In het westen en zuidwesten een aflandige wind. Scheelt toch al snel een graad of 4/5.


Inderdaad was het vol op het strand frisjes in de wind en kon een trui geen kwaad. Maar we hebben hier dingen die duinen heten, en bossen, en terrasjes en bomen en heggen en nog veel meer moois wat ervoor zorgt dat iedereen hier lekker van het prachtige weer zit te genieten. Vergeet ook niet dat we ook een kust op het zuiden hebben, achter de dijk, uit de wind, aan het water. Gloeiend heet.

Dus wellicht is het tijd om te stoppen met zeggen hoe erg de kust het heeft en hoe koud het hier is, want dat is niet zo.
Alleen woensdag zal even wat kouder worden door de zeewind, maar we hebben nu al dagen prachtig zomerweer. En woensdag een prachtige kitesurfdag waarschijnlijk!  ;)


Stephanie


Tyshane

Wat een prachtige dag was het gisteren, op en top zomers weer. We hebben er van genoten en het was leuk te zien dat zoveel mensen de zomer in de bol hadden! Veel mensen fietsen, lekker buiten zijn, kids met tuinslangen en waterpistolen aan de gang, barbeques, buurtfeestjes. Tot laat hoorden je de mensen nog buiten. Heerlijk al dat zomerse gedoe!  ;D

En vandaag gaan we gewoon vrolijk verder. Misschien net iets warmer en net wat minder wolkjes. Een mooi gezicht zo dat strakblauwe, al zullen een paar wolkjes geen overbodige luxe zijn. Morgen en overmorgen zien er ook nog prachtig uit, woens- donder- en vrijdag iets minder fraai en het lijkt vanaf zaterdag weer te stabiliseren, om vervolgens weer goed zomers door te gaan. Allez dat is LT, kortom, de laptop uit en nu naar buiten, de zomer opsnuiven! Geniet er maar weer lekker van allemaal! 8)


Citaat van: Jelte op zo 07 jul 2013 - 10:06
Alleen woensdag zal even wat kouder worden door de zeewind, maar we hebben nu al dagen prachtig zomerweer. En woensdag een prachtige kitesurfdag waarschijnlijk!  ;)

Nou ik denk dat je dan je lol wel op kunt woensdag inderdaad! Have fun!  8)


Citaat van: Dennis op zo 07 jul 2013 - 10:31
*plaatje met gekleurde balkjes*

Percentage zon? ;)  (Misschien handig om een 'index / legenda' te vermelden...)

Romigo

Ik was gisterenavond in Egmond aan Zee, maar daar was het prima uit te houden. Bijna geen wind en een ondergaande zon....heerlijk.

Vooruitzichten zijn ook goed. Prima weer als je in Nederland blijft.  8)

Dennis

Citaat van: Tyshane op zo 07 jul 2013 - 10:48

Percentage zon? ;)  (Misschien handig om een 'index / legenda' te vermelden...)

Meer naar "tropisch" (oost NL)....




TaL

Hier al 23 graden, zeer lichte noordoostenwindje en geen wolken , heerlijk 8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Harry de Hond

Citaat van: Dennis op zo 07 jul 2013 - 11:06
Meer naar "tropisch" (oost NL)....
*plaatsje knipje*

Ik bekeek deze net voor noordwest.... Die zijn gewoon bijna wit.  :P Ik kan zeggen dat het voor de Zaanstreek niet klopt. Het is hier goed 25 graden nu. Op mijn simpele stationnetje tenminste. Dat is zeker warmer dan werkelijk zo achter in ons tuintje met donkere stenen. Neemt niet weg dat het heerlijk warm is.
Juist.

Weerfreak 1337

Citaat van: 4seasons op za 06 jul 2013 - 21:13
Schitterend he, die ondergaande zon.
Maar de lucht erom heen is aardig donker gekleurd.

Iemand die weet wat dat voor morgen betekent?
(Ken wel het gezegde: avondrood - mooi weer aan boord)

http://www.scheveningenlive.nl/strand-webcam/


Kijk de lucht eens:
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/

Het gezegde is: Avondrood, regen in de sloot

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ries

Citaat van: Weerfreak op zo 07 jul 2013 - 20:02
Het gezegde is: Avondrood, regen in de sloot
lol, nope: Avondrood, mooi weer aan boord. Ochtendrood, water in de sloot. Echt waar.

Des avonds rood en des morgens grijs,
men gaat dan steeds gerust op reis;
Doch des avonds grijs en de morgens rood,
men stelt zich dan aan regen bloot.

Weerfreak 1337

Citaat van: Ries op zo 07 jul 2013 - 20:07
lol, nope: Avondrood, mooi weer aan boord. Ochtendrood, water in de sloot. Echt waar.

Des avonds rood en des morgens grijs,
men gaat dan steeds gerust op reis;
Doch des avonds grijs en de morgens rood,
men stelt zich dan aan regen bloot.

Aha, op het RTL weerbericht spreken ze altijd van avondrood, regen in de sloot. Mgoed, wat maakt het ook allemaal uit :P

PS: of ik moet het door de war halen, kan natuurlijk ook ;) :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

enrico1972

Heb een heerlijk weer gehad op Scheveningen dit weekend en trots op mijn mensen die hard gewerkte hebben.
Samen met met mijn maat de Coördinatie over had als algemeen commandant.
Uiteraard zijn er altijd hele eigenwijze mensen die na 12:00 uur denken nog de auto ergens te kunnen parkeren maar alles was nokkie vol.

Kan nu al niet wachten op komend weekend. Ben er nu al klaar voor.  ;D ;D
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Jan van Ooijen

Het Europees weermodel wil maar niet met het Amerikaans weermodel meegaan. Het Amerikaans weermodel lijkt nu standvastig bij "zomerse" temperaturen te blijven. Zal me benieuwen wat er van uit gaat komen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 08 jul 2013 - 10:29
Het Europees weermodel wil maar niet met het Amerikaans weermodel meegaan. Het Amerikaans weermodel lijkt nu standvastig bij "zomerse" temperaturen te blijven. Zal me benieuwen wat er van uit gaat komen

Afwachten inderdaad Jan. Toch zitten de Amerikanen de afgelopen tijd met hun lange termijn beter op koers dan de Europeanen.

Powered by EzPortal