Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298174 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherman op vr 05 jul 2013 - 11:56
Valt tot nu toe erg tegen, ook gisteren was het niet alles. Nu mag de zon toch echt komen dan  :)

Hij komt eraan hoor  8) Hier al flink blauw.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Citaat van: Weerfreak op vr 05 jul 2013 - 12:00
Hij komt eraan hoor  8) Hier al flink blauw.
Dank u, er zijn geen verzendkosten aan verbonden he!  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

wimbaens

Het voelt vandaag al stukken warmer aan in vergelijking met gisteren, allemaal door het wegvallen van de strakke wind.

just0408

Morgen zit ik op het strand. Wel gaat aan de kust in de loop van de dag de wind draaien naar noord, maar volgens mij heb ik er niet zoveel last van in Bergen aan Zee. Ik zorg dat ik er rond 12.00 uur ben en dan kan ik mooi een paar uurtjes genieten. Zeewatertemperatuur was vanmiddag tijdelijk zelfs 18,5 °C dus zal morgen wellicht nog iets hoger komen (tegen de 19 °C?). Ik zal me goed insmeren.
Ik ben ook niet van steen.

Sven

Citaat van: Tyshane op vr 05 jul 2013 - 10:39
Zo te lezen hebben genoeg mensen het zonlicht echt hard nodig! ;) Hopen dat de warme gloed tot in den uithoeken zal doorsijpelen...

De zomer nu al afschrijven is niet alleen erg voorbarig, maar als je iets weet van meteorologie, totaal onzinnig. Anyway; Hier nog reeds bewolkt maar zal niet lang meer duren. Het zomertje komt zo mooi op gang. De komende dagen staan qua symbolen op een mooi zonnetje, daar word ik al zo blij van. ;) Lekker wat fietstochten en stranduitjes geplanned, een barbecue zal daar ook vast bij komen. Heerlijk zo!  8)

De zomer nu al afschrijven is niet alleen erg voorbarig, maar als je iets weet van meteorologie, totaal onzinnig.

Onzinnig is het contineu volhouden dat we ineens in een andere stroming komen te zitten wat totaal niet aan de orde is ;) dus svp trek dat lekker terug ;)

Citeer
hopen op een KOUDE winter, neem ik aan? Ge zijt wel erg cynisch, erg voorbarig. Ik ben allang blij als de zon d'r vandaag bij komt, zit nou nog potdicht. Wel al 17 graden, da's beter dan die 12 max van vorige week :)

Dat jullie daar in het noorden blij zijn met zon en 17 graden moeten jullie weten maar van zomer geen sprake van, pff geen fatsoenlijke 25-30 graden gehad, en kom niet met het excuus het is geen spanje. Zat jaren geweest met zulke temperaten. Zo lust ik er nog wel een paar :) Lijkt wel of iedereen met minder doet.. nog effe en 14 graden is voor hen normaal ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Citaat van: Sven op vr 05 jul 2013 - 18:27
De zomer nu al afschrijven is niet alleen erg voorbarig, maar als je iets weet van meteorologie, totaal onzinnig.

Onzinnig is het contineu volhouden dat we ineens in een andere stroming komen te zitten wat totaal niet aan de orde is ;) dus svp trek dat lekker terug ;)

Hoe je het ook went en draait en keert, het blijft voorbarig, dus ik trek niets terug. ;)

En ik heb zelf niet gesproken over andere stromingen en dat dus al helemaal niet continu volgehouden. Feit blijft dat je pas achteraf kunt oordelen, dus na de zomer... en aangezien deze nog maar net is begonnen, is dat dus erg voorbarig deze nu al af te schrijven. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat het een slechte zomer wordt, maar na 1 derde van die zomer kan je dat toch nog niet zeggen? Dat lijkt me toch evident...

Verder blijft het natuurlijk subjectief, want met hoeveel mooie dagen noem jij het geslaagd die zomer? Of hoeveel onweersdagen? Hoe hoog moet de temperatuur zijn. Feit blijft ook dat we de komende dagen een zeer mooi weertype tegemoet gaan. Ik wens een ieder dan ook de hoeveelheid zon die hij of zij wenst of nodig zou hebben.  8)


Citaat van: Sven op vr 05 jul 2013 - 18:27
Dat jullie daar in het noorden blij zijn met zon en 17 graden moeten jullie weten maar van zomer geen sprake van, pff geen fatsoenlijke 25-30 graden gehad, en kom niet met het excuus het is geen spanje. Zat jaren geweest met zulke temperaten. Zo lust ik er nog wel een paar :) Lijkt wel of iedereen met minder doet.. nog effe en 14 graden is voor hen normaal ;)

Goed dat je dat zegt van Spanje, maar ik denk dat jij ook een beetje jouw tweede thuis bent gewend, dat weer daar daar wordt je mee verwend man. ;) De temperaturen van 25-30 graden dat zijn geen gemiddelde zomerse temperaturen voor ons nederig landje, maar hoge uitschieters. Als je dat dus als verwachtingspatroon hebt, dan kom je steeds bedrogen uit. Hoeveel dagen hebben we in Nederland eigenlijk gemiddeld van 25 of hoger... de rest eromheen zijn van die standaard Hollandse daagjes met wat zon, schapenwolkjes en een bui en temps tussen de 18 en 22 graden. Ja 17 is dan wat fris inderdaad, lol! Maar 30 misschien wel veeeels te warm?

Jelte

Het was fantastisch weer hier. Als je de thermometer moet geloven niet, maar iedereen liep in korte broek en t-shirt, het strand was lekker vol en mensen zwommen en zonden en genoten. De thermometer zegt dat het hier 16 graden is, maar er liggen hier mensen lekker op het gras in korte broek en t-shirt te genieten van de avondzon. Het zal wel met die temperatuur, wat een heerlijk weer!  ;D

Energizer85


GekkeLeo

Mensen kom op, we mogen blij zijn dat de zon zich eindelijk laat zien. Dat de 1 blij is met 17 graden en de ander blij is met 25 graden maakt toch geen bal uit. Het weer veranderd daar doen we nou eenmaal niks aan.

Leun achterover en pak een glas wijn, pint bier weet ik veel en ga genieten van een heerlijk weekend met zon!

Jelte

Citaat van: GekkeLeo op vr 05 jul 2013 - 20:56
Mensen kom op, we mogen blij zijn dat de zon zich eindelijk laat zien. Dat de 1 blij is met 17 graden en de ander blij met is met 25 graden maakt toch geen bal uit. Het weer veranderd daar doen we nou eenmaal niks aan.

Leun achterover en pak een glas wijn, pint bier weet ik veel en ga genieten van een heerlijk weekend met zon!

Waarom heet jij eigenlijk Gekke Leo? Zo gek ben je helemaal niet...  ;)

Tyshane

Overigens hier een heerlijk avondje, prima tempje en een beetje vakantie-achtig. Mooi buiten nog efkens een glaaske doen idd. :) Wel een hoop stapelwolken nog geweest vandaag, met af en toe al wat stevigere wolken ertussen. Cumulus was flink aan het cumuleren zeg maar. Helaas bleef het bij de middenfasen. Morgen zal er veel meer zon te zien zijn. Al zijn een paar wolken dan niet verkeerd op het strand. ;)

Sven

Citaat van: Tyshane op vr 05 jul 2013 - 20:05
Hoe je het ook went en draait en keert, het blijft voorbarig, dus ik trek niets terug. ;)

En ik heb zelf niet gesproken over andere stromingen en dat dus al helemaal niet continu volgehouden. Feit blijft dat je pas achteraf kunt oordelen, dus na de zomer... en aangezien deze nog maar net is begonnen, is dat dus erg voorbarig deze nu al af te schrijven. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat het een slechte zomer wordt, maar na 1 derde van die zomer kan je dat toch nog niet zeggen? Dat lijkt me toch evident...

Verder blijft het natuurlijk subjectief, want met hoeveel mooie dagen noem jij het geslaagd die zomer? Of hoeveel onweersdagen? Hoe hoog moet de temperatuur zijn. Feit blijft ook dat we de komende dagen een zeer mooi weertype tegemoet gaan. Ik wens een ieder dan ook de hoeveelheid zon die hij of zij wenst of nodig zou hebben.  8)


Goed dat je dat zegt van Spanje, maar ik denk dat jij ook een beetje jouw tweede thuis bent gewend, dat weer daar daar wordt je mee verwend man. ;) De temperaturen van 25-30 graden dat zijn geen gemiddelde zomerse temperaturen voor ons nederig landje, maar hoge uitschieters. Als je dat dus als verwachtingspatroon hebt, dan kom je steeds bedrogen uit. Hoeveel dagen hebben we in Nederland eigenlijk gemiddeld van 25 of hoger... de rest eromheen zijn van die standaard Hollandse daagjes met wat zon, schapenwolkjes en een bui en temps tussen de 18 en 22 graden. Ja 17 is dan wat fris inderdaad, lol! Maar 30 misschien wel veeeels te warm?

Nee gaat mij om het punt als je iets van meteo weet, kijk naar de kaarten, langere periode zomer zoals ze elders in europa hebben spanje, centraal europa, oost europa zelfs het noorden zijn ons niet gegunt, altijd maar het westen wat niet wil lukken. En ook op de LT lukt het niet, je gaat dan al richting Augustus toe. En de zomer pas begonnen, zoals jij meteorologisch ook weet is deze al bijna anderhalve maand onderweg, heb je nog anderhalve maand resterend tegoed.. maar met de blik op de lt blijft die mooie zomer met onweer gewoon ver weg. Dus voorbarig? Niets van waar, ik basseer me uitspraken op de kaarten. Mocht jij het anders zien, verneem ik dat graag.

Me 2e huis heeft er niets mee te maken, ga eens terug naar de jaren tussen 2000 en 2007 als voorbeeld, wat voor zomers we toen hadden. Ik zeg niet dat elk jaar op en top was, maar het kan wel degelijk maar lijkt nu voor het openeenvolgende jaar niet te komen. Maar goed, je mag mij vooral cynisch en voorbarig vinden, geen probleem. Maar heb daar wel een reden voor en daar staat Slovenië buiten. Ook moet je niet vergeten hoe het voor de mensen aan de kust is waar de temperatuur veelal achterblijft. Maar dat wordt ook niet betrokken bij het geheel. Maar goed de tijd zal het leren :)

CiteerMensen kom op, we mogen blij zijn dat de zon zich eindelijk laat zien. Dat de 1 blij is met 17 graden en de ander blij is met 25 graden maakt toch geen bal uit. Het weer veranderd daar doen we nou eenmaal niks aan.

Leun achterover en pak een glas wijn, pint bier weet ik veel en ga genieten van een heerlijk weekend met zon!

Dat maakt weldegelijk veel uit, je zou aan de kust wonen en ook eens willen genieten van warm weer, maar steeds bedrogen uitkomen door die vervloekte noord-westen wind. Daar wordt je echt niet vrolijk van. En het genieten tja, zonder onweerkansen geen hoge temps, wellicht het oosten. Nah zou jij ook moeten weten dat is geen zomer.. er ontbreekt iets!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weerfreak 1337

Citaat van: Sven op za 06 jul 2013 - 00:46

Ook moet je niet vergeten hoe het voor de mensen aan de kust is waar de temperatuur veelal achterblijft. Maar dat wordt ook niet betrokken bij het geheel. Maar goed de tijd zal het leren :)

Dat maakt weldegelijk veel uit, je zou aan de kust wonen en ook eens willen genieten van warm weer, maar steeds bedrogen uitkomen door die vervloekte noord-westen wind. Daar wordt je echt niet vrolijk van. En het genieten tja, zonder onweerkansen geen hoge temps, wellicht het oosten. Nah zou jij ook moeten weten dat is geen zomer.. er ontbreekt iets!

Ook mee eens Sven, zolang dit soort (zoals Marsel beschreef) noorden-noordoostenzomertjes  er blijven zal er qua temperatuur niet veel te beleven zijn aan de kust, qua zon natuurlijk anders, heb vanmiddag heerlijk genoten.
Een andere oorzaak is vooral dit jaar dat de kou erg lang volhield. In de tijd dat de temperatuur van het zeewater juist moest gaan stijgen, daalde het. (begin april, er viel toen zelfs natte sneeuw).
Ik hoop in ieder geval dat er wat gaat veranderen, in ieder geval in de zin van sterke aflandige winden (zuid tot oost), dan kan het strandweer pas echt goed losbarsten. :) Maar voorlopig blijft die hogedrukpuist ten westen van de benelux (winden uit noordwestelijke tot noordoostelijke richtingen).

Edit: bovendien is zo'n noordzomertje slecht voor (verdrijvend) onweer.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Citaat van: Sven op za 06 jul 2013 - 00:46
Dat maakt weldegelijk veel uit, je zou aan de kust wonen en ook eens willen genieten van warm weer, maar steeds bedrogen uitkomen door die vervloekte noord-westen wind. Daar wordt je echt niet vrolijk van. En het genieten tja, zonder onweerkansen geen hoge temps, wellicht het oosten. Nah zou jij ook moeten weten dat is geen zomer.. er ontbreekt iets!

Hier ben ik het wel mee eens, dat schreef ik laatst nog. Als je meer landinwaarts woont scheelt het een flink aantal graden en voor het gevoel cq beleving wat Marsel al schreef behoorlijk wat. Hier hebben wij geen last van zeewind, en ik kan me goed voorstellen dat als je daar wel last van hebt dat dat goed balen is. En ja zonder onweer mist er zeker iets. Man man, waar blijft toch die Spaanse pluim, heb er zo'n zin in! :)

Dat over 'voorbarig zijn', daar gaan we niet uitkomen. Als je begrijpt wat 'voorbarig zijn' is dan weet je dus dat als je iets afschrijft wat nog bijna twee maanden kan duren, dat dat dus 'voorbarig zijn' is. Maar goed dan wordt het een taaldingetje. ;) en daar moeten we niet te moeilijk over doen dan maar. Grote kans dat het uitkomt wat jij denkt hoor, ik ben er ook een beetje bang voor, maar ik blijf hoop houden. Nu afschrijven doe ik niet en heeft gewoon geen zin. Voor mij werkt dat niet. Maar als jij dat wel prettig vind dan is dat toch prima. :) Ik begrijp goed waar dat gevoel vandaan komt bij jou.

Maar goed, het ging mij meer om het negatieve kader waarin dingen soms worden gemeld, en zeker op een moment als het weer omslaat naar zomerse taferelen, het windje mag dan niet top zijn voor aan den kust, het is toch zoveel beter als dat het is geweest, ook aan de kust mag ik aannemen? Laten we de spirit er in houden! :)

Dan is het misschien leuker om de positieve vibe mee te pakken en te genieten waar mogelijk! Want voor je het weet is het weer herfst. Moet er niet aan denken, werkelijk waar.  :-X Daarom dus nu spullen aan het inpakken en zo lekker naar het strand, zal wel enorm druk zijn, maar goed, gezellig toch!

Geniet allemaal! 8)

Jelte

Ik woon wel aan zee en ik zeg jullie dat het hier prachtig weer is en ik voor geen goud met jullie zou ruilen!  ;D ;D ;D


Koen-IJM

Ik ruik de zomer vandaag :D. Eindelijk aflandige wind yes!

jones

Oranje kleuren komen ook steeds dichterbij volgens CFS deze maand :)

Giso84

Vandaag is het heerlijk genieten in het hele land, ikzelf woon nabij de kust en ik zou voor geen goud willen ruilen met iemand uit het binnenland puur met de reden dat hier een overheerlijke zeewind staat ter verkoeling en mocht deze wat fris worden dan scherm je jezelf af.
Over het onweer is het zeg ik 1 ding: Niet klagen als het er niet is maar geniet des te meer als het er wel is ;)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

jones

Zo zie je ze ook niet elk jaar..  8) is wel voor Londen wel te verstaan, enkel deze kan je gratis voor 14 dagen bekijken, maar geeft natuurlijk een indicatie voor ons ook

Ramon Oost

Citaat van: jones op za 06 jul 2013 - 15:57
Zo zie je ze ook niet elk jaar..  8) is wel voor Londen wel te verstaan, enkel deze kan je gratis voor 14 dagen bekijken, maar geeft natuurlijk een indicatie voor ons ook

Dan zou ik als ik jou was eerder de ''normale'' pluim bekijken. Hierop kan je beter de onzekerheid in de verwachting bekijken.


Powered by EzPortal