Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298220 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

JULI VOLOP ZOMERS

Het juliweer staat vanaf morgen in het teken van uitbundige zonneschijn, droogte en zomerse temperaturen. De tiendaagse termijn toont fraaie trekjes met maxima tussen 20 en 27 graden. Tot half juli gaat het zomerweer vrijwel zeker in het slot. Hogedruk breidt zich vanuit de Azoren uit in onze richting. Vandaag kan de zon al door de nog hardnekkige bewolking heenbreken. Het wordt 18-23 graden en er staat weinig wind. De komende dagen verdwijnt de bewolking en gaat de zon dagelijks uitbundig schijnen.

In het weekeinde komen de maxima uit op 19-23 graden aan zee. Doordat er weinig wind staat, is er in de middag soms kans op een zeewindje. In het binnenland is het tot medio volgende week 22-27 graden, lokaal nog een graadje meer. Hogedruk komt later in de nieuwe week wat meer westelijk te liggen zodat de wind dan deels aanlandig kan worden. De maxima komen daardoor vermoedelijk niet uit op tropische waarden maar blijven veelal tussen de 20 en 25 graden uitkomen. Het blijft fraai en droog zomerweer.

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: Marsel op do 04 jul 2013 - 09:48
En dat onweer dan joh! ;).
Dat gaat niet lukken met dat ellendig gepositioneerde zwaarlijvige hoog ten WNW van ons.
Dat ding zal een keer naar oosten moeten anders begin ik toch serieus aan mijn hobby-/beroepskeuze te twijfelen, want zo leuk is het dan niet meer :P.

Ja ik snap wat je bedoelt, het mooiste is mooi weer met in de avond en nacht onweer. Maar als er geen onweer mogelijk is, geef dan maar het mooie weer. Want grijze frisse dagen met regen, daar heb ik nu echt geen trek in. ;) het zou mooi zijn als het hoog zich zou verplaatsen, ik begrijp ook wel dat ik landinwaarts beter zit ivm temperaturen, want richting het westen scheelt het een stuk voor de beleving, dat is jammer voor daar. Maar vooralsnog gaan we de goede kant op en zal het sfeertje eindelijk voor wat meer dagen zomers zijn. En wat Jan net postte, dat sluit er goed bij aan! :)

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op do 04 jul 2013 - 08:44
Tja, inderdaad.
Ik heb zelf een grote hekel aan dit soort 'noorden-/noordoostenwind zomertjes'. Vooral omdat de warmte anders voelt en beleeft wordt dan wanneer een zuidelijke stroming warme lucht aanvoert. Dit heeft uiteraard met brongebieden te maken.
Dieper landinwaarts fantastisch weer terwijl men met aanlandige winden langs onze kusten daar vrijwel niets van meekrijgt. Wellicht dat dit effect tijdens het weekend enigszins meevalt door de nabijheid van het hoog.
Maar zodra het systeem ook maar even haar hielen licht komt die koele noordenwind er in.
Ik word pas enthousiast als we dit jaar nog eens een hoog oost van de benelux mogen zien. Tot die tijd is het naar mijn idee niets meer dan redelijk zomers weer.
De echte zomer.....die begint pas als de rugas oost van NL ligt.


Citaat van: Marsel op do 04 jul 2013 - 09:48
En dat onweer dan joh! ;).
Dat gaat niet lukken met dat ellendig gepositioneerde zwaarlijvige hoog ten WNW van ons.
Dat ding zal een keer naar oosten moeten anders begin ik toch serieus aan mijn hobby-/beroepskeuze te twijfelen, want zo leuk is het dan niet meer :P.

Volledig mee eens, het echte zomerse werk begint pas als er zich hogedruk ten oosten van ons vormt, lekkere warme zuidenwinden die er ook nog eens kunnen voor zorgen dat de zeewind uitblijft, mits deze sterk genoeg is. Bovendien zijn zuidstromingen vaak lekker onstabiel van karakter :)
Maar helaas, Rutte heeft blijkbaar bezuinigd op de zuidenwinden, niet zo gek, anders waaien al die schulden over naar Nederland.. ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jandeventer

Citaat van: Sven op di 02 jul 2013 - 21:51
Liefst met erg veel schade, weet ik zeker dat we onweer gehad hebben, een paar klappen ach peanuts.. tis me verdikkeme triest dit jaar zeg.. ongelooflijk!
schade hebben we een tijdje terug genoeg gehad,je piept wel anders als t daadwerkelijk inslaat in t stroom net,je kunt iig dan niets meer typen op je pc of tv kijken of je toevallig op hvnl bent

enrico1972

Citaat van: Jan van Ooijen op do 04 jul 2013 - 10:34
JULI VOLOP ZOMERS

In het weekeinde komen de maxima uit op 19-23 graden aan zee.
Telegraaf

Heerlijk ik heb er zin.  ;D ;D Gelet op de verwachtingen heb we dit weekend een categorie 3 inzet van 20 man op Scheveningen mede omdat
dit het 1e echte mooi weer weekend wordt van het jaar en er veel bezoekers verwacht worden.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

riddler

Ja, het wordt prachtig weer, maar wat heb ik, net als Marsel, een hekel aan die noordenwind, gaat al het hele jaar zo, grrr.

Sven

Citaat van: jandeventer op do 04 jul 2013 - 18:45
schade hebben we een tijdje terug genoeg gehad,je piept wel anders als t daadwerkelijk inslaat in t stroom net,je kunt iig dan niets meer typen op je pc of tv kijken of je toevallig op hvnl bent

En jij piept wel anders als het je niet overkomen was ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Koen-IJM

Tja. Het is wel stabiel weer tenminste. Maarja de echte zomer 'ruik' je met deze stroming niet. Denk ook niet dat we deze maand dat nog gaan meemaken. Maar goed, Augustus is er nog ;-)

Sven

Citaat van: Koen-IJM op do 04 jul 2013 - 21:10
Tja. Het is wel stabiel weer tenminste. Maarja de echte zomer 'ruik' je met deze stroming niet. Denk ook niet dat we deze maand dat nog gaan meemaken. Maar goed, Augustus is er nog ;-)

Lol die riedel zeggen we al vanaf Mei, 2013 gewoon een verloren jaar dat zal Augustus niet meer goed maken. Op naar 2014, en hopen dan op een warme winter, maar ook daar een hard hoofd in.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

wimbaens

Precies alsof iedereen temperaturen tussen 24°C en 27°C geen zomer vinden. Hallo we wonen in de Benelux, niet in Spanje  :P

riddler

Citaat van: wimbaens op do 04 jul 2013 - 22:47
Precies alsof iedereen temperaturen tussen 24°C en 27°C geen zomer vinden. Hallo we wonen in de Benelux, niet in Spanje  :P
Precies, Benelux, niet Noorwegen  ;)
Hier in NoordHolland hebben we last van die noordenwind, het brengt zelfs bij temperaturen van 25 graden en meer, een hele andere luchtsoort als bij zuidelijke wind, en bijvoorbeeld op het strand wordt het met die noordenwind echt geen 27 graden, eerder 17.
Maar goed, ik ben vanaf morgen in de zuidelijke regionen en hoop die noordenwind daar kwijt te zijn  :)

Ries

Citaat van: Sven op do 04 jul 2013 - 22:36
Lol die riedel zeggen we al vanaf Mei, 2013 gewoon een verloren jaar dat zal Augustus niet meer goed maken. Op naar 2014, en hopen dan op een warme winter, maar ook daar een hard hoofd in.
hopen op een KOUDE winter, neem ik aan? Ge zijt wel erg cynisch, erg voorbarig. Ik ben allang blij als de zon d'r vandaag bij komt, zit nou nog potdicht. Wel al 17 graden, da's beter dan die 12 max van vorige week :)

Marsel

Citaat van: riddler op do 04 jul 2013 - 23:28
Precies, Benelux, niet Noorwegen  ;)
Hier in NoordHolland hebben we last van die noordenwind, het brengt zelfs bij temperaturen van 25 graden en meer, een hele andere luchtsoort als bij zuidelijke wind, en bijvoorbeeld op het strand wordt het met die noordenwind echt geen 27 graden, eerder 17.
Maar goed, ik ben vanaf morgen in de zuidelijke regionen en hoop die noordenwind daar kwijt te zijn  :)
Juist, het gaat om een stukje beleving.
Voor de gemiddelde burger zal het de komende dagen zomers zijn. Maar voor de fijnproevers/liefhebbers oogt, voelt, proeft en ruikt het met een noordelijke stroming gewoon anders dan wanneer een diepe zuidcirculatie de echte warmte aanvoert.
Ik hoop het echte zomergevoel, in de vorm van zwoele avonden en forse onweders, nog eens te kunnen krijgen dit jaar. Want dit chronisch tekort aan onweer en warmte en de constante verschijning van die rode puist nabij de UK maakt de beleving van onze gezamenlijke hobby maar een laffe bedoeling....


Tyshane

Zo te lezen hebben genoeg mensen het zonlicht echt hard nodig! ;) Hopen dat de warme gloed tot in den uithoeken zal doorsijpelen...

De zomer nu al afschrijven is niet alleen erg voorbarig, maar als je iets weet van meteorologie, totaal onzinnig. Anyway; Hier nog reeds bewolkt maar zal niet lang meer duren. Het zomertje komt zo mooi op gang. De komende dagen staan qua symbolen op een mooi zonnetje, daar word ik al zo blij van. ;) Lekker wat fietstochten en stranduitjes geplanned, een barbecue zal daar ook vast bij komen. Heerlijk zo!  8)

Dennis

Citaat van: Tyshane op vr 05 jul 2013 - 10:39
Zo te lezen hebben genoeg mensen het zonlicht echt hard nodig! ;) Hopen dat de warme gloed tot in den uithoeken zal doorsijpelen...



komt ie : DE ZON  :D


Dennis


Mike25

Citaat van: Dennis op vr 05 jul 2013 - 10:43
komt ie : DE ZON  :D

Laat maar komen hoor, even door blazen ;D

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op vr 05 jul 2013 - 08:36
Juist, het gaat om een stukje beleving.
Voor de gemiddelde burger zal het de komende dagen zomers zijn. Maar voor de fijnproevers/liefhebbers oogt, voelt, proeft en ruikt het met een noordelijke stroming gewoon anders dan wanneer een diepe zuidcirculatie de echte warmte aanvoert.
Ik hoop het echte zomergevoel, in de vorm van zwoele avonden en forse onweders, nog eens te kunnen krijgen dit jaar. Want dit chronisch tekort aan onweer en warmte en de constante verschijning van die rode puist nabij de UK maakt de beleving van onze gezamenlijke hobby maar een laffe bedoeling....

Opnieuw volledig mee eens.
Bij dit weer krijg ik normaal wel een zomergevoel, volledig opgeklaard, 24-27 graden. Het enige wat mist zijn die zwoele aflandige windjes. Nu zitten we opgescheept met een overheersende noorden tot noordoostenwind, welke vooral aan de kust koud aanvoelt. Liefst zie ik stromingen die uit zuidwest tot oost komen. Bovendien heb ik net zoals Marsel een chronisch gebrek aan onweer dit jaar :P Ik hoop dat er nog veel gesleuteld gaat worden aan die luchtdrukpatronen, zodat we ook eens een langere tijd met de echt warme en onstabiele luchten uit het zuiden te maken mogen krijgen.

Citaat van: Sven op do 04 jul 2013 - 22:36
Lol die riedel zeggen we al vanaf Mei, 2013 gewoon een verloren jaar dat zal Augustus niet meer goed maken. Op naar 2014, en hopen dan op een warme winter, maar ook daar een hard hoofd in.

En wat je zegt Sven, zolang dit stromingspatroon blijft aanhouden.. (overheersende wind uit noordelijke richtingen) mogen we weer een fris wintertje verwachten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Valt tot nu toe erg tegen, ook gisteren was het niet alles. Nu mag de zon toch echt komen dan  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal