Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298196 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

jones

Citaat van: Sven op di 02 jul 2013 - 21:51
Liefst met erg veel schade, weet ik zeker dat we onweer gehad hebben, een paar klappen ach peanuts.. tis me verdikkeme triest dit jaar zeg.. ongelooflijk!
Niet enkel dit jaar :) laatste echt hevige onweer hier dateert alweer van 23 aug 2011

Isabelle

Hé, het is hier aan het donderen? Lier - België  :o

jones

Citaat van: Isabelle op di 02 jul 2013 - 22:23
Hé, het is hier aan het donderen? Lier - België  :o
Dat kan inderdaad, KMI had ook al gezegd dat er hier en daar wel een donderklap kon tussen zitten

Stephanie

Er komt hier nu een sortbui over waar je u tegen zegt. Regen valt loodrecht naar beneden.

enrico1972

Citaat van: DSDLimburg op di 02 jul 2013 - 21:20
Van mij mag het van af vrijdag twee weken regen :D grapje wij gaan twee weken naar mallorca, voor iedereen hier natuurlijk ook een fijne  vakantie met veel zon natuurlijk  8)

Lekker genieten in mijn favoriete land tenminste een onderdeel er van dan. Neem voor de zekerheid wat zon mee terug je weet het maar nooit hier.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Jan van Ooijen

Zon is door zijn vrije dagen heen!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Hier nog een maandverwachting waar ik regelmatig naar kijk en behoorlijk klopt :) wel voor Engeland maar zegt natuurlijk ook wel iets over ons weer.
http://www.netweather.tv/index.cgi?action=monthly;sess=

CFS blijft ook vasthouden aan die duidelijk te droge juli, temperaturen rond normaal (temp links met hoe roder hoe warmer, neerslag rechts met hoe roder hoe droger)

Ramon Oost


PatrickM

Kurkdroog. Dat wordt de tuin sproeien volgende week! ;D

Energizer85

Kurkdroog is wel overdreven... Gewoon een dag of 4-5 geen neerslag verwacht....verder heerlijke temperaturen... Even genieten!

Weatherboy

Heerlijk weer in aantocht! Wat mij betreft nog aan de koele kant, maar eindelijk zonnig en warm. Dat dit tot eind oktober mag duren, amen!
Jammerlijk is alleen het feit dat er zo ontzettend weinig onweer meer is tegenwoordig.

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op wo 03 jul 2013 - 19:57
Heerlijk weer in aantocht! Wat mij betreft nog aan de koele kant, maar eindelijk zonnig en warm. Dat dit tot eind oktober mag duren, amen!
Jammerlijk is alleen het feit dat er zo ontzettend weinig onweer meer is tegenwoordig.

Noem het maar uitzonderlijk weinig onweer, weinig fatsoenlijke onweersbuien nog dit jaar. Met uitzondering dan die paar buien in het oosten.

Maargoed, zolang de drukgebieden op de verkeerde plaats blijven liggen en stabiele noordenwindjes aanvoeren, zal onweer niet of nauwelijks aan de orde komen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Lind@

Heerlijke vooruitzichten en zonnetje en niet te warm.

enrico1972

Citaat van: Weatherboy op wo 03 jul 2013 - 19:57
Heerlijk weer in aantocht! Wat mij betreft nog aan de koele kant, maar eindelijk zonnig en warm. Dat dit tot eind oktober mag duren, amen!

Hier ben ik het zeker mee eens gewoon dat lekkerer weer wat we gaan krijgen tot en met de laatste dag van oktober vasthouden.
En dan in november langzaam afbouwen naar maximaal 15 graden.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Stephanie

Ik vind het allemaal wel prima; zon en droog = BBQ en strand ;)

Ramon Oost

Citaat van: Stephanie op wo 03 jul 2013 - 23:15
Ik vind het allemaal wel prima; zon en droog = BBQ en strand ;)

Hou er wel rekening mee dat door een noord/noordoosten wind het vooral aan de noord en noordwestkust soms wel iets kan tegenvallen qua temperatuur. Zie hieronder de pluim voor het noordwesten. Zuidwesten uiteraard beter omdat de wind daar meer over land waait.

Pluim Noordwest Nederland

Marsel

Citaat van: Ramon Oost op wo 03 jul 2013 - 23:29
Hou er wel rekening mee dat door een noord/noordoosten wind het vooral aan de noord en noordwestkust soms wel iets kan tegenvallen qua temperatuur. Zie hieronder de pluim voor het noordwesten. Zuidwesten uiteraard beter omdat de wind daar meer over land waait.
Tja, inderdaad.
Ik heb zelf een grote hekel aan dit soort 'noorden-/noordoostenwind zomertjes'. Vooral omdat de warmte anders voelt en beleeft wordt dan wanneer een zuidelijke stroming warme lucht aanvoert. Dit heeft uiteraard met brongebieden te maken.
Dieper landinwaarts fantastisch weer terwijl men met aanlandige winden langs onze kusten daar vrijwel niets van meekrijgt. Wellicht dat dit effect tijdens het weekend enigszins meevalt door de nabijheid van het hoog.
Maar zodra het systeem ook maar even haar hielen licht komt die koele noordenwind er in.
Ik word pas enthousiast als we dit jaar nog eens een hoog oost van de benelux mogen zien. Tot die tijd is het naar mijn idee niets meer dan redelijk zomers weer.
De echte zomer.....die begint pas als de rugas oost van NL ligt.

Tyshane

Wat een heerlijke vooruitzichten! Gisteren al prima weer, geen zon helaas, maar wel droog en heerlijke temperaturen. De komende dagen zal daar steeds meer zon bij komen en voor een aantal dagen op rij een fijn zomerweer laten zien. Gelijk maar plannen maken om daar zo optimaal mogelijk van te genieten, want je weet het maar nooit in Nederland! ;) Vrij nemen dus en vrij maken! Viva la summer!  8)

Marsel

Citaat van: Tyshane op do 04 jul 2013 - 09:40
Wat een heerlijke vooruitzichten! Gisteren al prima weer, geen zon helaas, maar wel droog en heerlijke temperaturen. De komende dagen zal daar steeds meer zon bij komen en voor een aantal dagen op rij een fijn zomerweer laten zien. Gelijk maar plannen maken om daar zo optimaal mogelijk van te genieten, want je weet het maar nooit in Nederland! ;) Vrij nemen dus en vrij maken! Viva la summer!  8)

En dat onweer dan joh! ;).
Dat gaat niet lukken met dat ellendig gepositioneerde zwaarlijvige hoog ten WNW van ons.
Dat ding zal een keer naar oosten moeten anders begin ik toch serieus aan mijn hobby-/beroepskeuze te twijfelen, want zo leuk is het dan niet meer :P.

Jan van Ooijen

Als we van de hoofdrun uitgaan dan kunnen we nog wel het een en ander gaan krijgen wat betreft zomerse al dan niet tropische temperaturen. Op de lange termijn zien we oostelijk deel van Engeland opwarmen naar een nette 28-30 graden.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal