Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298201 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

Ppfffft. Diepe zucht!!

Energizer85

Citaat van: MamaAs op vr 28 jun 2013 - 08:35
Ppfffft. Diepe zucht!!

Heb hoop, het komt vast wel een keer goed ;-)

MamaAs

Citaat van: Energizer85 op vr 28 jun 2013 - 10:57
Heb hoop, het komt vast wel een keer goed ;-)

Ongetwijfeld, maar ik heb zo'n behoefte aan zon en warmte. Volgende week Free Festival en ik hoop op een beetje mooi weer.
Gelukkig volgende week zondag op vakantie naar de zon.

jones

Op zich keer na keer goede runs van GFS alleen baart de lange termijn waarop het steeds wat uitgesteld wordt alsook EC me wat zorgen ??? Heb er wel wat hoop in, GFS heeft al vaker bewezen dit soort situaties eerder de baas te zijn dan EC

Ondertussen heeft WSI ook weer z'n verwachting geüpdate:

Cool South/West, Warm North/East Pattern Persists

Andover, Mass. (26 June 2013) — Weather Services International (WSI) expects temperatures for the upcoming period (July-September) to average lower than normal across southern UK and most of western/central mainland Europe, with higher-than-normal temperatures across the Nordic regions, eastern Europe and especially western Russia.

"Even though we have not yet seen the characteristic North Atlantic atmospheric blocking pattern (negative phase of the North Atlantic Oscillation) that has been observed in recent summers, the familiar pattern of cool temperatures across western sections and warm temperatures across the East has prevailed once again this June. Further, there is no indication that this pattern will change significantly during the remainder of the summer as very cool local ocean temperatures act to temper any attempts at a warmer pattern across western sections. As we head towards autumn, we look towards the potential development of a weak El Nino event that would help to favor a cool start to the heating season by October."

In July, WSI forecasts:
Nordic Region* – Cooler than normal southern Sweden/Norway, warmer than normal elsewhere
UK* – Cooler than normal
Northern Mainland* – Cooler than normal, except far eastern sections
Southern Mainland* – Cooler than normal, except far eastern sections

In August, WSI forecasts:
Nordic Region – Warmer than normal
UK – Cooler than normal south, warmer than normal north
Northern Mainland – Warmer than normal, except France
Southern Mainland – Cooler than normal

In September, WSI forecasts:
Nordic Region – Warmer than normal
UK – Cooler than normal south, warmer than normal north
Northern Mainland – Cooler than normal
Southern Mainland – Cooler than normal

http://www.wsi.com/news-scheduled-forecast-releases.htm

Danny

Zomer valt dit jaar volgens deze verwachting dus in Augustus. Dat moet dan de warmste maand worden. We wachten het af.

Energizer85

Tja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar van moet vinden, ervaring leert dat het net zo goed heel anders kan worden. Ik laat me niet echt leiden door dit soort verwachtingen. We hebben de afgelopen weken kunnen zien hoe het raar kan lopen. Het is wel zo, dat we die noordwest stroming, en die hoogtelagen lang hebben gehad. Maar voor t zelfde geld ziet het er over een week weer heel anders uit. Ik ben in iedergeval al lang blij dat de temperatuur weer richting de 20 graden gaat.

Sven

Snap de link naar het zeewater niet, deze zit maar 1 graad onder 2010 en loopt gelijk met 2012..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

vossejongk

Citaat van: Sven op vr 28 jun 2013 - 16:28
Snap de link naar het zeewater niet, deze zit maar 1 graad onder 2010 en loopt gelijk met 2012..

dat waren nou ook niet bepaald geweldige zomers :P

Sven

Citaat van: vossejongk op vr 28 jun 2013 - 23:25
dat waren nou ook niet bepaald geweldige zomers :P

2011 was de zeetemperatuur bijna 3 graden hoger als nu, en zelfs toen hadden we geen topzomer. Maar buiten dat, het gaat om de link naar het zeewater opzich, wanneer een hoog goed komt te liggen en we aanvoer hebben uit het zuiden zuid-oosten heeft die zee totaal geen link aan de temperaturen hier, vandaar ik het vreemd vindt ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weerfreak 1337

Citaat van: Sven op za 29 jun 2013 - 11:09
2011 was de zeetemperatuur bijna 3 graden hoger als nu, en zelfs toen hadden we geen topzomer. Maar buiten dat, het gaat om de link naar het zeewater opzich, wanneer een hoog goed komt te liggen en we aanvoer hebben uit het zuiden zuid-oosten heeft die zee totaal geen link aan de temperaturen hier, vandaar ik het vreemd vindt ;)

Het temperatuurverschil tussen kust en binnenland word bij die stroming (zuid tot oost) zeer klein, mits de stroming sterk genoeg is, zodat er geen zeewind opsteekt. Er zijn zelfs dagen geweest dat de hoogste temperatuur op een kuststation werd gemeten. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Wat is het hier rustig zeg :(
De (relatieve) warmte wordt op de kaarten steeds iets verder vooruit geschoven, ik ben na ruim een half jaar herfst wel toe aan de zomer :P

Dennis

Zo eens zien wat hiervan lukt


jones

Citaat van: Dennis op za 29 jun 2013 - 13:28
Zo eens zien wat hiervan lukt
Nog steeds dat hoog eind juli dus :) is wel een blijver dan

Hier nog een leuk zinnetje uit het artikel:
"If the weather pattern follows this path then July will be the warmest in NW Europe perhaps for 5 or 6 years."

Sven

De Italianen verwachten ook wat :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weerfreak 1337

Citaat van: Sven op za 29 jun 2013 - 16:14
De Italianen verwachten ook wat :)

Tja, dat kan natuurlijk ook, een westcirculatie.

Achjoh, er is vast door Berlusconi mee gefraudeert ;D  ::)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Citaat van: Sven op vr 28 jun 2013 - 16:28
Snap de link naar het zeewater niet, deze zit maar 1 graad onder 2010 en loopt gelijk met 2012..

Zeewater langs de kust inderdaad aardig op peil maar hoe verder je de zee op gaat niet ;). Net geven gekeken, Tussen Engeland en Nederland is de zee op sommige plaatsten nog maar een graad of 12.

Dennis

Omslag zit eraan te komen: het wordt warmer in WestEuropa door betere Hoog-posities naar onze omstreken


Arend

Citaat van: Dennis op za 29 jun 2013 - 13:28
Zo eens zien wat hiervan lukt

Moet lukken. Compensatie voor het eerdere gebrek aan neerslag hebben we hier al gehad, nu nog voor de temperatuur. Eerst nog even een sneeuwdump volgens GFS.  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

vossejongk

er gaat dus serieus een kans zijn op sneeuw in JULI ?

Weatherman

Citaat van: vossejongk op za 29 jun 2013 - 21:21
er gaat dus serieus een kans zijn op sneeuw in JULI ?
Pure onzin natuurlijk
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal