Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298291 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Marsel op zo 23 jun 2013 - 11:24
Al enige uren is het hier in Rotterdamse een komen en gaan van buien. Regelmatig komt het met enorme hoeveelheden naar beneden, zo heftig zelfs dat ik wakker werd van het geruis.
Het voelt, ruikt en ziet er uit als een onrustige herfstochtend met koude bovenluchten en buien vanaf de Noordzee. Zomergevoel is tot een dieptepunt weggezakt. Je zou me nu bijna wijs kunnen maken dat het oktober is.

Even plagen. Zonnetje schijnt, heerlijk buiten koffie drinken in de tuin en aangename 20° hier op 1020m

TaL

Zoals ze op zijn West-Vlaams zeggen:

"Tis voe bie te bleten" (Het is om er bij te wenen)

Qua neerslag valt het wel nog mee maar die wind, je zou echt denken dat het gewoon oktober of november hier is alleen daarom al. Verder gewoon grijs en fris. Gewoon waterkoud, brrrr  :-\
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marsel

Citaat van: Johann op zo 23 jun 2013 - 12:07
Even plagen. Zonnetje schijnt, heerlijk buiten koffie drinken in de tuin en aangename 20° hier op 1020m
Man wat woon jij daar heerlijk.  8)
Misschien wel het mooiste klimaat van Europa: 's winters tenminste écht winterweer en zomers écht zomerweer.

Tja, en wij hier in álle seizoenen maar wat aanmodderen.... ;)

Sven

Citaat van: Marsel op zo 23 jun 2013 - 12:51
Man wat woon jij daar heerlijk.  8)
Misschien wel het mooiste klimaat van Europa: 's winters tenminste écht winterweer en zomers écht zomerweer.

Tja, en wij hier in álle seizoenen maar wat aanmodderen.... ;)

Haha kan daarom niet wachten om naar SI [Slovenië] te verkassen, ook gewoon de seizoenen zoals ze horen. Met veel extremen :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Ja hier ook wat herfstachtige ochtend achter de rug, echt even een gekke gewaarwording. Op dit moment komt de zon erdoor, vogels gelijk fluiten (en ik ook), maar het zal niet lang duren, dan komt er weer een bui. Aan de radar te zien knapt het daarna wel wat langer op. Lekker even biken!

Citaat van: Sven op zo 23 jun 2013 - 13:15
Haha kan daarom niet wachten om naar SI [Slovenië] te verkassen, ook gewoon de seizoenen zoals ze horen. Met veel extremen :)

Dat kan ik me voorstellen! Als ik die foto's zo zag, nice!

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Energizer85

Eerst een dikke week doorbijten zo te zien

Marcel1976

Zie ik nu toch weer warmte opkomen rond de maandwisseling?! Met name ECMWF heeft er zin in en laat een "Spanish Plume" achtige kaart zien rond de maandwisseling!

Weerfreak 1337

Citaat van: Marcel1976 op zo 23 jun 2013 - 21:43
Zie ik nu toch weer warmte opkomen rond de maandwisseling?! Met name ECMWF heeft er zin in en laat een "Spanish Plume" achtige kaart zien rond de maandwisseling!

En dan op +240, mooie kaart. Zuidoostelijke stroming, dus nu kunnen de kustprovincies ook wat meer meegenieten mocht het uitkomen. :)
Even pluim afwachten :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Energizer85

Pluipie is een stuk hoopgevender geworden, tenminste de Oper.. Laten we de komende dagen eens kijken hoe dat gaat ontwikkelen. Nu ziet het er naar uit dat vanaf zondag een duidelijke stijgende temperatuur erin zit. Inderdaad zuidoostelijke stroming... Klinkt bijna te mooi om waar tenzijn  8)

dondertje127

Citaat van: Energizer85 op zo 23 jun 2013 - 22:40
Pluipie is een stuk hoopgevender geworden, tenminste de Oper.. Laten we de komende dagen eens kijken hoe dat gaat ontwikkelen. Nu ziet het er naar uit dat vanaf zondag een duidelijke stijgende temperatuur erin zit. Inderdaad zuidoostelijke stroming... Klinkt bijna te mooi om waar tenzijn  8)

Dat het maar zo mag wezen. Ik heb echt een zwaar herfstgevoel en ik wordt er diep triest van, voor de 3 zomer op rij :(
Bestel alsjeblieft een warme zomer?

enrico1972

Citaat van: dondertje127 op zo 23 jun 2013 - 22:44
Bestel alsjeblieft een warme zomer?

Die bestelling heb ik sinds 01-01-2013 al 100 x gedaan per aangetekende post voor de periode 01-04-2013 t/m 31-10-2013.
Gespecificeert in 20 tot 25 graden voor de periode 01-04-2013 t/m 30-06-2013 en 25 tot 30 graden voor de periode 01-07-2013 t/m 31-10-2013.
Aanvullend met graag alleen regen van 10 liter per 4-kante meter op Ma + Wo en Vr tussen 03:00 uur en 06:00 uur zodat de boeren ook aan hun waterbevorrading komen.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Bacci

Nieuwe pluim weer iets warmer  8)


jones

Globale temperatuurskaart voor mei 2013 van de NOAA. Je kan mooi zien waar wij zitten en dat het dan ook één van de weinige blauwe plekjes op de kaart is ...  ??? Overigens met de frisse dagen in aantocht verwacht ik ook juni enkele tienden van een graad te koud.

Tyshane

Het ziet er voorzichtigaan toch een stukje beter uit, vanaf begin juli lijkt het erop dat het opnieuw gaat zomeren aka in ieder geval normale temperaturen voor deze maand en minder neerslag. Hopen dat de stijgende lijn zoals deze nu op de pluim zichtbaar is doorzet.

mauriceb

Idd, het gaat er weer een beetje op lijken.

Alleen as. Zaterdag vier ik mijn verjaardag met een BBQ-tje. voor een graadje of 20-21 zou ik nu tekenen. Ik hoop dat we het halen

Johann

Citaat van: jones op ma 24 jun 2013 - 01:16
Globale temperatuurskaart voor mei 2013 van de NOAA. Je kan mooi zien waar wij zitten en dat het dan ook één van de weinige blauwe plekjes op de kaart is ...  ??? Overigens met de frisse dagen in aantocht verwacht ik ook juni enkele tienden van een graad te koud.

Eindelijk is ook in de Alpen de zomer begonnen.  >:(

Johann

Citaat van: Marsel op zo 23 jun 2013 - 12:51
Man wat woon jij daar heerlijk.  8)
Misschien wel het mooiste klimaat van Europa: 's winters tenminste écht winterweer en zomers écht zomerweer.
Tja, en wij hier in álle seizoenen maar wat aanmodderen.... ;)

....mmmmm  :D
Wie de warmte zoekt vindt die enkel nog aan de Alpenzuidkant. Met ondersteuning van een sterke Nordföhn (drukverschil noord-zuid 10-11Hpa) 25°-27°


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johann

Citaat van: ron12 op ma 24 jun 2013 - 13:29
Schaapscheeders kou is dit jaar later dan andere jaren http://wetter.tagesschau.de/wetterthema/2013/06/24/schafskaelte.html  :(

Dacht al "beetje laat die IJsheiligen dit jaar"  :D
Maar ach wat maakt het allemaal uit. :(
24. Juni 2013 Seiser Alm (Berggasthof Zallinger)

Powered by EzPortal