Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298265 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

Citaat van: zorba op zo 16 jun 2013 - 17:26
In zo'n geval sla ik het ruitje gewoon in als ik zoiets zie.

En tsja, er komen een paar zeer warme dagen aan, lekker van genieten zo lang het duurt!

Ik sta volledig achter iedereen die zo'n actie uitvoert om dieren en kinderen uit een snikt hete auto te bevrijden.

Maar denk wel aan de volgende zaken.
1. Voel even of de deuren van de auto daadwerkelijk op slot zitten. Dit scheelt weer schade.
2. Bel 112 en meldt de situatie zodat dierenambulance of bij kinderen de normale ambulance alvast gealarmeerd worden.
3. Vraag mensen als ze er zijn als getuige te blijven.
4. Pak het ruitje zo ver mogelijk bij het dier of kind vandaan.


BRON plaatje: http://www.netuitgelaten.nl/hoe-snel-wordt-het-te-warm-in-een-auto/
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Nielsopweg

Kan iemand een goed beeld geven wat het weer zondag in Nauders in Oostenrijk doet? De ene site zegt regen en de andere droog maar bewolkt.
Zondag rijd ik daar een wedstrijd en als het droog zou zijn is dat perfect.

Ries

Kouwe wind hier, bewolkt, net paar drupjes water...21 graden volgens YoWindow en dat kan wel kloppen. Als de wind zakt is de lucht wel opvallend vochtig en voelt klam/benauwd aan.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ries

Dat is voor mij een nieuw woord; 'hittestress'. Hoorde het vanmiddag ook op de radio...sensatiewoordje waar Weerblabla opeens mee komt. Zo stom, dat soort dingen hè. Vind 't meer angst aanjagen dan waarschuwen...: "niet de zon in hoor, straks overleef je 't niehiet!!"  ::)

Weatherman

Citaat van: Ries op ma 17 jun 2013 - 19:51
Dat is voor mij een nieuw woord; 'hittestress'. Hoorde het vanmiddag ook op de radio...sensatiewoordje waar Weerblabla opeens mee komt. Zo stom, dat soort dingen hè. Vind 't meer angst aanjagen dan waarschuwen...: "niet de zon in hoor, straks overleef je 't niehiet!!"  ::)
Klein beetje snap ik het wel hoor, nu ik buiten werk merk je echt wel dat het echt warm is. Ook vandaag was het al klam. en dan zweet je veel meer.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Er is een zeewind opgestoken hier aan de Zuid-Hollandse kust, temp begint onder de 15 graden te dalen bij een fikse noorden tot noordwestenwind. Zal de komende dagen nog wel erger worden die zeewind, volgende winter mag van mij kort en zacht zijn :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Peter

Citaat van: Ries op ma 17 jun 2013 - 19:51
Dat is voor mij een nieuw woord; 'hittestress'. Hoorde het vanmiddag ook op de radio...sensatiewoordje waar Weerblabla opeens mee komt. Zo stom, dat soort dingen hè. Vind 't meer angst aanjagen dan waarschuwen...: "niet de zon in hoor, straks overleef je 't niehiet!!"  ::)
En toch bestaat hittestress weldegelijk. Wij zijn dit soort zeer hoge temperaturen niet gewent. Het is immers niet vaak zo heet overdag. Ons leef en werkpatroon is er ook niet op aangepast. In zuidelijke landen kent men immers de siesta, niets doen op het heetst van de dag.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Marlieke

Citaat van: Peter op ma 17 jun 2013 - 20:05
En toch bestaat hittestress weldegelijk. Wij zijn dit soort zeer hoge temperaturen niet gewent. Het is immers niet vaak zo heet overdag. Ons leef en werkpatroon is er ook niet op aangepast. In zuidelijke landen kent men immers de siesta, niets doen op het heetst van de dag.
Kijk eens aan! Een goed excuus om morgen helemaal niets te doen, behalve de kids van hun natje en droogje te voorzien, word me hier in de schoot geworpen... :-)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Scully

Citaat van: Ries op ma 17 jun 2013 - 19:51
Dat is voor mij een nieuw woord; 'hittestress'. Hoorde het vanmiddag ook op de radio...sensatiewoordje waar Weerblabla opeens mee komt. Zo stom, dat soort dingen hè. Vind 't meer angst aanjagen dan waarschuwen...: "niet de zon in hoor, straks overleef je 't niehiet!!"  ::)

je kan het raar vinden, maar als je rond het middag uur pas je post kan rondbrengen en het is zo heet. Dan sta je na een half uur te zwaaien op je benen. Vorig jaar heb ik er in een uur 2 liter water doorheen gewerkt. En ik kon pas ten 10 uur in de avond weer naar de wc.

dan kun je dus echt spreken van hitte stress

Weatherman

Citaat van: Scully op ma 17 jun 2013 - 21:01
je kan het raar vinden, maar als je rond het middag uur pas je post kan rondbrengen en het is zo heet. Dan sta je na een half uur te zwaaien op je benen. Vorig jaar heb ik er in een uur 2 liter water doorheen gewerkt. En ik kon pas ten 10 uur in de avond weer naar de wc.

dan kun je dus echt spreken van hitte stress
Zo heb ik vandaag gevraagd op het asiel hoe dat moet de komende 2 dagen met honden uitlaten! dat wordt weinig doen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Diem

Citaat van: Scully op ma 17 jun 2013 - 21:01
je kan het raar vinden, maar als je rond het middag uur pas je post kan rondbrengen en het is zo heet. Dan sta je na een half uur te zwaaien op je benen. Vorig jaar heb ik er in een uur 2 liter water doorheen gewerkt. En ik kon pas ten 10 uur in de avond weer naar de wc.

dan kun je dus echt spreken van hitte stress
Ik moet morgen ook de post bezorgen, gewoon rustig aan doen en dan komt het wel goed :)
Lekker genieten van die paar dagen, het is tenslotte zomer. Na donderdag lijkt het weer herfst >:(

Scully

Citaat van: Diem op ma 17 jun 2013 - 21:25
Ik moet morgen ook de post bezorgen, gewoon rustig aan doen en dan komt het wel goed :)
Lekker genieten van die paar dagen, het is tenslotte zomer. Na donderdag lijkt het weer herfst >:(

:-[ Ik hou niet van heet weer. Weet dat dat schelden en vloeken is hier. En sneeuw en regen vind ik niet erg en dat is schelden bij de post :D.

;D Maar ik ben gek op onweer!!!

jones

In de loop van volgende week wel opnieuw herfstweer volgens EC (max. 14° op 23e...) genieten dus van wat er komen gaat!

enrico1972

Hittestress ? Had er tot ik het gisteren las nooit van gehoord en/of last van gehad.
Ben wel blij met de warmte en kan er ook wel goed tegen gelukkig. Gewoon goed eten en vooral veel drinken.
Straks in Krimpen met 4 man/vrouw verkeerregelen en alles in het tempo van ze Zuid Europesche landen door niet te veel te bewegen en rustig aan doen.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Ries

Gaat me ook niet zozeer om de last en gevaar van de warmte zélf, die zal ik niet ontkennen, maar om de sensatie die de tenenkrommende media er direct weer omheenbreien. Nou is het meteen 'oeh spannend; een aanval op het warmterecord'...alles moet een wedstrijd zijn en liefst met zoveel mogelijk gevaar...bah, ben absoluut geen fan van hedendaagse media.

Ondertussen is het hier nog bewolkt (wat mooie lacunosis zonet) en lekker koel met 16 graden :)

Jan van Ooijen

Hirlam doet ook mooi mee met 35 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Komt nu toch weer een hoge wolkenband roet in het eten gooien wat betreft zeer hoge temperaturen vandaag, zo te zien :(

Khim

Ik ben al ontzettend blij dat we nou twee dagen zomertemperaturen hebben! Genieten maar zou ik zeggen. Als er onweer aan te pas zou komen zou leuk zijn, eerst maar genieten van dit weer.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Weerextrem

Citaat van: jones op di 18 jun 2013 - 14:10
Komt nu toch weer een hoge wolkenband roet in het eten gooien wat betreft zeer hoge temperaturen vandaag, zo te zien :(

voor belgië wel ja klopt ;)

maar hoogterug blijft hangen in nl, zo te zien kantelt het weer om naar dld in

nodificatie: bewolking trekt west nl in, kansen op een ontstane buien in west nl!

Powered by EzPortal