Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298178 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Ja hee, die pluimen mogen wel heel snel veranderen. Wat is dat voor ongein met die vooruitzichten onder de 20 graden na woensdag?

4seasons

Ik ben meestal wel een optimistisch figuur maar word nu wel een beetje moedeloos van dit weer.


Een beetje stabiele periode met dezelfde warme temperaturen zou wel eens aangenaam zijn.


Koen-IJM


hoffies

Inderdaad wat een wind, het knalt er echt over hier aan de kust. Ben wel erg benieuwd met het weer van volgende week, volop zomer of terug naar de lente...  ;)
Twitter: @hoffnar2911

jones


Weatherman

Ook het KNMI gaat wat temperatuur betreft mee, 28 graden op woensdag en 31 op donderdag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Citaat van: Weatherman op zo 16 jun 2013 - 08:18
Ook het KNMI gaat wat temperatuur betreft mee, 28 graden op woensdag en 31 op donderdag.

EC en GFS zijn het helemaal eens, dat wordt woensdag puffen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherman

Citaat van: Arend op zo 16 jun 2013 - 08:57
EC en GFS zijn het helemaal eens, dat wordt woensdag puffen.
Ja inderdaad, ben ik niet zo heel blij mee. Werk buiten met honden uitlaten pfff
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Wat :-\ Het knmi heeft de verwachting qua warmte een dag naar voren opgeschoven, nu is het Dinsdag en woensdag erg warm en valt donderdag weg?? ik snap er niks meer van.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Bespreking door Weerplaza:

http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Tropische+hitte+dinsdag+en+woensdag/1694
CiteerMaar ik heb vanochtend veel weerberekeningen bekeken en ze geven vrijwel allemaal hetzelfde aan: woensdag wordt het puffen.

Zijn we het eens.  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

MisterMarc


Scully

Dat wordt dan niet prettig met de post.....

jones

Het is mij al opgevallen dat op tropische dagen de temperatuur in het warmste plekje van België (Kleine-Brogel) veel hoger uitvalt dan verwacht. Zo verwachtte GFS op 20/8/09 max. 34° en werd het er 38°, op 02/07/10 max. 34° en werd het er 37°, op 19/8/12 max. 33° en werd het er 37°. In Kleine-Brogel mag je op zonnige en hete dagen toch een graad of 3 bijtellen op wat GFS zegt. Nu zitten we bovendien met de laagste zenithoek en langste daglengte van het jaar, wat het effect kan vergroten.

Weatherman

Citaat van: Scully op zo 16 jun 2013 - 11:17
Dat wordt dan niet prettig met de post.....
Ik werk de hele dag met honden uitlaten, ik ben bang dat het erg afzien gaat worden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Ma t/m wo warm tot zeer warm, bovendien toenemend klam en onweersachtig.
Daarna?
Terug bij af....Een vrij zoutloos weertype met een overheersend westelijke stroming zonder thermische uitspattingen en van tijd tot tijd regen of een bui.
EC00Z pluim zegt genoeg  :'(.

Koen-IJM

Dit zou gewoon recordwarmte kunnen gaan opleveren... ongekend hoog!


Scully

Citaat van: Weatherman op zo 16 jun 2013 - 11:25
Ik werk de hele dag met honden uitlaten, ik ben bang dat het erg afzien gaat worden.

Dat wordt voor ons dan weer slepen met waterflesjes!

wimbaens

Citaat van: Koen-IJM op zo 16 jun 2013 - 11:35
Dit zou gewoon recordwarmte kunnen gaan opleveren... ongekend hoog!
Voor hier waarschijnlijk niet, 39°C is nog altijd het record, zit er niet in.

Weatherman

Citaat van: Scully op zo 16 jun 2013 - 11:51
Dat wordt voor ons dan weer slepen met waterflesjes!
Dat denk ik ook + paracetamol  :-\
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Koen-IJM


Powered by EzPortal