Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298205 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Ramon Oost op wo 12 jun 2013 - 09:28
Inderdaad, EC bereked dinsdag en woensdag een T850 van 15-20 graden! Met daarbij aan het aardoppervlak de bijbehorende 30+. Kijken of er straks al meer leden mee gaan in de Oper.

00Z pluim van EC laat een zelfde beeld zien als zijn voorgangers. Enorme spreiding met uitersten tussen 15 en >30 graden gedurende de eerste helft van volgende week. Oper blijft vrij eenzaam bovenin het ensemble vertoeven...
Tijdelijk warmer vanaf maandag, dat lijkt vrij zeker, maar die zinderende hitte? Laten we het rustig afwachten, voorlopig nog geen bindende uitspraken over doen.
Ik kan 'm nu niet posten maar dat zal ongetwijfeld straks nog wel gebeuren.

Jan van Ooijen

Slechte run van het Amerikaans weermodel zeg
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kres

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 12 jun 2013 - 12:42
Slechte run van het Amerikaans weermodel zeg
Wat versta jij onder slecht? Laatst was je tegen onweer... :p

Jan van Ooijen

Citaat van: Kres op wo 12 jun 2013 - 12:53
Wat versta jij onder slecht? Laatst was je tegen onweer... :p

Gezien de voorgaande runs is deze ook al aan het aftakelen. het proces is weer begonnen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Ik kijk al niet meer naar het vervolg van de 12z run van GFS
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jornonweer

wat een ramp die 12z run! maximum 18 graden maandag meen je dat????
Danger is real, fear is a choice.

Marsel

Citaat van: TaL op wo 12 jun 2013 - 18:12
Ik kijk al niet meer naar het vervolg van de 12z run van GFS

Haha ik zat er ook net naar te kijken.
Verschil is maar enkele honderden kilometers tov de 06Z oper, maar het scheelt wel letterlijk een jas :D.
Kleine verschuivingen.....en grote gevolgen of iets dergelijks ;).

Ik ben erg benieuwd naar de 12Z EPS data van zowel GFS als EC.

TaL

Citaat van: Marsel op wo 12 jun 2013 - 18:20
Haha ik zat er ook net naar te kijken.
Verschil is maar enkele honderden kilometers tov de 06Z oper, maar het scheelt wel letterlijk een jas :D.
Ik ben erg benieuwd naar de 12Z EPS data van zowel GFS als EC.

Zal je de mensen die 'we krijgen onweer en tropisch weer volgende week' weer horen straks.

Maar inderdaad: een paar 100 km's en het scheelt een jas, ben ook benieuwd waarmee EC komt en de pluimen.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jornonweer

zo zie je maar dat je niet zoals een kip zonder kop moet staren naar de kaarten. zeker niet lt, gewoon lekker afwachten tot het moment zelf daar is! het veranderd toch nog meer dan 20 keer  ;)
Danger is real, fear is a choice.

Marcel1976

12u run van GFS ronduit waardeloos. Maar hopen dat het nog wat gaat verspringen, en GFS kennende doet ie dat wel 'ns. ;) We hebben 't nog steeds over een termijn van 5 dagen vooruit he.

TaL

Zoals het er nu naar uitziet ligt de oper mooi bij het gemiddelde
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jones

Jammer, bij EC is het ook al verdwenen :( gisterenavond zowel EC als GFS +30°C, nu al een dikke 10°C minder

Ramon Oost

Citaat van: jones op wo 12 jun 2013 - 21:25
Jammer, bij EC is het ook al verdwenen :( gisterenavond zowel EC als GFS +30°C, nu al een dikke 10°C minder

Dadelijk maar weer eens de pluim bekijken. Maandag volgens deze hoofdberekening van EC wel nog 25+ in het zuiden en zuidoosten. ;)

Arend

Citaat van: jones op wo 12 jun 2013 - 21:25
Jammer, bij EC is het ook al verdwenen :( gisterenavond zowel EC als GFS +30°C, nu al een dikke 10°C minder

Tja, voor een groot deel van België en Nederland valt het misschien allemaal wat tegen momenteel. Maar hier in het Twentse vind ik het tot nu toe een fantastische zomer. Genoeg dikke twintigers gehad onderhand en die dertigers hoeven wat mij betreft pas in juli en augustus. Je kaartje is voor onze regio trouwens weer prima in orde.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Hittegolf in Duitsland volgende week verwacht http://www.wetteronline.de/14-tage-wetter misschien hier ook wel.  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Citaat van: Marsel op wo 12 jun 2013 - 18:20
Ik ben erg benieuwd naar de 12Z EPS data van zowel GFS als EC.

Nieuwe pluim (EPS) van het Europees weermodel. Opnieuw flinke spreiding van 18 tot (ruim) 30 graden begin volgende week. Oper nu niet in zijn eentje bovenin maar meer rond het gemiddelde. Het gaat er vanaf hangen hoe het hoogtelaag bij Groot-Brittannië zich begin volgende week gaat gedragen.




Marcel1976

Ik denk dat we 't ronduit gaan shaken.....

jornonweer

wordt nowcasten dus. tot en met zondag zeker niet al te hoge verwachtingen inzetten! kan je wel eens bedrogen uitkomen.. gewoon rustig afwachten tot ten vroegste zondag, dan weten we waarschijnlijk meer  :)
Danger is real, fear is a choice.

mauriceb

Pluimen beide modellen

jones

GFS doet weer mee en EC heeft dinsdag er als hete dag in staan :)

Powered by EzPortal