Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298171 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vossejongk

Zal die spaanse pluim ons dan de openingsknaller gaan geven voor een spectaculair onweersseizoen :P ?

jornonweer

Citaat van: vossejongk op ma 10 jun 2013 - 21:32
Zal die spaanse pluim ons dan de openingsknaller gaan geven voor een spectaculair onweersseizoen :P ?

volgens de 12z run van vandaag niet :(
Danger is real, fear is a choice.

Ries

Jemig, blijft het hier nu weer de hele dag bewolkt? Brrr...  :(

Jan van Ooijen

Hier en daar toch nog vorst aan de grond -1.8 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Morgen richting 25 graden!

We gaan twee mooie junidagen tegemoet. Vandaag is het na het optrekken van wat mist en lage wolken behoorlijk zonnig. De zon schijnt vooral vanmiddag in grote delen van het land. De wind is eindelijk verdwenen uit de kille noordhoek. De maxima lopen op naar waarden tussen 18 en 22 graden.

Vanavond is het prima weer om nog lang buiten te vertoeven. Morgen wordt het mogelijk de warmste dag van de week. Bij een zwakke zuidenwind loopt het kwik op naar waarden tussen 20 en een zomerse 25 graden lokaal in het binnenland. Later verschijnt er meer bewolking op de nadering van een onweersstoring. Er kunnen vanuit het zuiden enkele regen- en onweersbuien gaan vallen.

De rest van de week blijft het een afwisseling tussen zon en buien. De maxima dalen na donderdag tijdelijk naar 20 graden maar liggen in het weekeinde weer rond de 23.

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Het KNMI heeft alles flink naar beneden gedaan qua temperatuur, dus zeker ook geen onweerskansen meer  :-X
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Echte warmte niet ver van ons vandaag





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jur

Ja dàààg! Echt weer op een doordeweekse dag  :-\
Ach, tis LT... schuift echt wel door naar de 22ste  8)

Jan van Ooijen

Temperatuur op 850 hPa

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

EC pluim: Oper het warmste lid, gemiddelde 20 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Een keer goed stevig onweer aan het einde van de avond mag wel weer eens inderdaad. De regen is voor de tuin ook wel weer welkom :) goed, kijken naar kaarten 8/9 dagen verder dat schiet meestal niet echt op :P
Never Stop Exploring

jornonweer

gfs 06 run slecht tot heel slecht naar mijn mening, al het warme en mooie weer met kansen op zwaar onweer trekken onder ons door richting duitsland. ik ga verhuizen denk ik haha  ;D
Danger is real, fear is a choice.

Reutel

Kan iemand mij vertellen wat de bewolking gaat doen zaterdag 15 juni?  8)

http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen

Marsel heeft vast wel een mooie uitdraai van Volkel voor zijn neus liggen?  ;D


Jan van Ooijen

Citaat van: Reutel op di 11 jun 2013 - 13:12
Kan iemand mij vertellen wat de bewolking gaat doen zaterdag 15 juni?  8)

http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen

Marsel heeft vast wel een mooie uitdraai van Volkel voor zijn neus liggen?  ;D

Zoals het er nu naar uit ziet is het meest licht bewolkt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Reutel op di 11 jun 2013 - 13:12
Kan iemand mij vertellen wat de bewolking gaat doen zaterdag 15 juni?  8)

http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen

Marsel heeft vast wel een mooie uitdraai van Volkel voor zijn neus liggen?  ;D

Vlgs de ECMWF uidraai van vanmorgen ziet het er voor de zaterdag qua bewolking (laag, midden, hoog) als volgt uit:
(in stappen van 6H)

ps. overdag tijdelijk ook kans op neerslag (afh van timing) op frontpassage

mauriceb

Citaat van: Reutel op di 11 jun 2013 - 13:12
Kan iemand mij vertellen wat de bewolking gaat doen zaterdag 15 juni?  8)

http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen

Marsel heeft vast wel een mooie uitdraai van Volkel voor zijn neus liggen?  ;D
Gewoon bij de startbaan gaan staan :) dat is en blijft toch het mooiste !

Reutel

Jan en Johann, bedankt voor de snelle reactie! Ik hoop dat de verwachtingen nog iets beter gaat worden naarmate we dichter bij zaterdag komen zodat de displayteams de hoge show kunnen vliegen.

Het blijft een happening ;)

Ooh, en welkom @ GS reaguurders!

Johann

Vergelijk ECMWF (EC00) ensembles T850hPa komende 15 dagen tussen Nederland en zuid Duitsland. Let vooral op de zwarte lijn (mediaan) die het gemiddelde van de ensembles vertegenwoordigt !

Dat het volgende week warmer gaat worden lijkt vrij zeker, de grote vraag is of de tropische lucht die tot over grote delen van Duitsland gaat uitstromen (enkele members Tx 35-39°C) ook tot over Nederland zal weten te vorderen ! Gaat geheid een interessante week worden (ook onweer technisch)


Bubba

Citaat van: Johann op di 11 jun 2013 - 15:19
Dat het volgende week warmer gaat worden lijkt vrij zeker, de grote vraag is of de tropische lucht die tot over grote delen van Duitsland gaat uitstromen (enkele members Tx 35-39°C) ook tot over Nederland zal weten te vorderen ! Gaat geheid een interessante week worden (ook onweer technisch)

Ik moet nu toch even reageren,(ik lees altijd alleen maar,ik heb te weinig verstand van de materie om me in de discussie te mengen :P)

Maar ik kijk ook altijd even op de site van het KNMI en dan vooral naar de verwachtingen,en daar word al een week gesteld dat het voor volgende week wisselvallig word met temperaturen onder normaal,als ik het hier allemaal een beetje samenvat word het welliswaar wisselvallig maar van temperaturen onder de 20 graden zijn niet aan de orde.

Trouwens,het mooie weer van de afgelopen twee weken hadden ze ook niet echt voorzien. Samengevat het heeft dus geen waarde om naar de lange termijnverwachting van KNMI te kijken,dat is alleen maar slecht voor je/mijn gemoedsrust :o

jornonweer

Citaat van: Bubba op di 11 jun 2013 - 16:18
Ik moet nu toch even reageren,(ik lees altijd alleen maar,ik heb te weinig verstand van de materie om me in de discussie te mengen :P)

Maar ik kijk ook altijd even op de site van het KNMI en dan vooral naar de verwachtingen,en daar word al een week gesteld dat het voor volgende week wisselvallig word met temperaturen onder normaal,als ik het hier allemaal een beetje samenvat word het welliswaar wisselvallig maar van temperaturen onder de 20 graden zijn niet aan de orde.

Trouwens,het mooie weer van de afgelopen twee weken hadden ze ook niet echt voorzien. Samengevat het heeft dus geen waarde om naar de lange termijnverwachting van KNMI te kijken,dat is alleen maar slecht voor je/mijn gemoedsrust :o

inderdaad! kijk maar naar vorige week ;) kmi & knmi hadden temps van 23 graden max verwacht, het werd uiteindelijk 2 dagen 27 en 1 dag 26 graden in het zuidoosten!
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal