Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298179 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Zowel GFS als EC komen met deze situatie (zoals Johann eerder beschreef). Maar kijk die temperaturen op het 850hPa vlak! (+-1,5km hoogte). Zo hoog zie je ze niet vaak in onze regio :)




Edit: Helaas nog op de lange termijn, hopen dat het erin blijft staan dus voor ons onweersliefhebbers..

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

mauriceb

Citaat van: wimbaens op ma 10 jun 2013 - 10:49
Als je 20°C in de zomer niet warm vindt terwijl dit volkomen normaal is in Nederland en België zou ik toch eens verhuizen naar Spanje. Dat het aan de kust fris is zegt ook niks over het weer in Nederland, het binnenland is het laatst dat ik gekeken heb maar een kleine strook. Als je kiest om aan de kust te wonen, weet je op voorhand dat je veel frisser zit dan bijvoorbeeld Limburg.

Kan er geen klaagtopic geopend worden, één dag geen zon en het topic staat er weer mee vol.

Niet zo kort door de bocht wimbaens, ik zei ook dat 20 graden normaal is voor de tijd van het jaar. Dat dat lekker is ja, maar om dat nou warm te noemen nee. Zeker niet met een wind uit een Noord hoek.  Ik zeg ook niet dat het 30 graden moet zijn in Juni. Alleen feit blijft dat het t/m vandaag gemiddeld 1,2 graden te koud is voor de Maand Juni ( ja, die duurt nog 20 dagen). Dat was ook hetgeen waarop ik reageerde.
Vandaag om precies 12 uur is het 13,8 graden in mijn achtertuin. Over zomers gevoel gesproken.
En om de keuze van je woonlocatie erbij te halen is natuurlijk niet echt van belang. Ik kan mij niemand herinneren die heeft kunnen kiezen waar hij/zij geboren wordt. Mocht ik dan toch de keuze en de middelen hebben om te verhuizen dan wordt het iig niet N-O Belgie ;)

Marsel

Citaat van: Weerfreak op ma 10 jun 2013 - 11:47
Zowel GFS als EC komen met deze situatie (zoals Johann eerder beschreef). Maar kijk die temperaturen op het 850hPa vlak! (+-1,5km hoogte). Zo hoog zie je ze niet vaak in onze regio
Edit: Helaas nog op de lange termijn, hopen dat het erin blijft staan dus voor ons onweersliefhebbers.

Ik zeg EML.

Inderdaad hopen want we hebben het hier over termijnen waar we ons nog maar even niet aan moeten branden.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op ma 10 jun 2013 - 12:24
Ik zeg EML.

Inderdaad hopen want we hebben het hier over termijnen waar we ons nog maar even niet aan moeten branden.

Klopt, nu we dichter bij de donderdag/vrijdag en de zondag komen lijkt het steeds meer erop dat we net naast de pot piesen, waarbij eerst flink onweer werd berekend. Dus wat je zegt, nog niet op vastpinnen :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Gewoon perfecte run van het Amerikaans weermodel, zondag weer dikke zomerse temperaturen. Helaas geen 30 graden nog

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Marsel op ma 10 jun 2013 - 12:24
Ik zeg EML.
Inderdaad hopen want we hebben het hier over termijnen waar we ons nog maar even niet aan moeten branden.

ter info EML

https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/spanisch-plume

Onder gunstige omstandigheden zijn 35+ goed mogelijk.  :P
Maar goed, 1 run en nog een heeeeeeeeel lange tijd te gaan !


mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 10 jun 2013 - 12:37
Gewoon perfecte run van het Amerikaans weermodel, zondag weer dikke zomerse temperaturen. Helaas geen 30 graden nog

Kijk dat lijkt er meer op, Hopen op wat onweerkansjes :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op ma 10 jun 2013 - 12:56
ter info EML

https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/spanisch-plume

Onder gunstige omstandigheden zijn 35+ goed mogelijk.  :P
Maar goed, 1 run en nog een heeeeeeeeel lange tijd te gaan !

Inderdaad, het is nog maar 1 run. Ook GFS kwam/komt ermee. Wat mij betreft mag het wegblijven dat onweer. Zit er totaal niet op te wachten eigenlijk
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Maar goed, voorlopig nog even van dit beeld genieten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

svdveen

Wat een fijn overzichtelijk en leesbaar plaatje is dat Jan.
Waar heb je die vandaan?

Jan van Ooijen

Citaat van: svdveen op ma 10 jun 2013 - 16:54
Wat een fijn overzichtelijk en leesbaar plaatje is dat Jan.
Waar heb je die vandaan?

Komen van het betaaldaccount van wetteronline af. Als je voor je plaats wilt weten dan hoor ik het wel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Eric

@jan
Zuid-Limburg graag ! (dank!)

jornonweer

ik vraag me iets af, waarom zijn de temps die knmi-kmi voorspellen zo laag? (20-23 graden max) te grote onzekerheid? want gfs EN ec hebben toch mooi weer in hun verwachtingen de laatste dagen?(23-27 max)
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Die kaarten staan gewoon gratis op het internet gewoon de plaats in de buurt in Duitsland intikken waar je woont, dit geval Keulen  of een andere plaats http://www.wetteronline.de/wettertrend/koeln
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op ma 10 jun 2013 - 18:03
Die kaarten staan gewoon gratis op het internet gewoon de plaats in de buurt in Duitsland intikken waar je woont, dit geval Keulen  of een andere plaats http://www.wetteronline.de/wettertrend/koeln

Zo gewoon is dat niet, zal dan echt sinds kort zijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

trommelgeroffel! gfs 12z geeft nog altijd zomerachtige temperaturen aan vanaf zaterdag! :)
Danger is real, fear is a choice.

ron12

zelfs nijmegen staat er op en verbaast me ook ??? zie ik nethttp://www.wetteronline.de/wettertrend/nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: ron12 op ma 10 jun 2013 - 18:18
zelfs nijmegen staat er op en verbaast me ook ??? zie ik nethttp://www.wetteronline.de/wettertrend/nijmegen
Je kunt daar alles bekijken nooit geweest,foutje daar op de site zeker????
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Een winters tintje in de zomer: Vannacht heeft het aan de grond gevroren in het oosten van het land.  ;)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

De winter is dit jaar wel een volhouder zeg  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal