Zomerverwachting 2013

Topic gezien door 298157 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 13 mei 2013 - 12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op vr 07 jun 2013 - 00:27
Altijd weer leerzaam die posts van jou! Daar moet je wat meegaan doen man met die kennis. ;)

Marsel is meteoroloog bij (waar ook alweer)? Toch..? :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op vr 07 jun 2013 - 00:39
Marsel is meteoroloog bij (waar ook alweer)? Toch..? :P
Klopt ;). Bij de KLu (Koninklijke Luchtmacht).

Citaat van: Tyshane op vr 07 jun 2013 - 00:27
Altijd weer leerzaam die posts van jou! Daar moet je wat meegaan doen man met die kennis. ;)
Haha, sarcastische zin neem ik aan ;D?

Tyshane

Wat een heerlijke start van de dag, een stuk warmer nu al dan de afgelopen dagen, en alles ademt zomer. Fijn starten met een bakkie leut en met de fiets naar het werk. Heerluk! :D En dan vanavond op het strand een barbecuetje doen. Wat een start van het weekend. ;)


Citaat van: Marsel op vr 07 jun 2013 - 01:37
Haha, sarcastische zin neem ik aan ;D?

Haha, lol! Was met een knipoog; Ik weet toch wat voor werk je doet! Ik vind het gewoon top dat als iemand een vraag heeft dat je dat in detail KAN en WIL uitleggen. Daarmee stop je regelmatig in de topics waardevolle en leerzame info! :)

arjanbruggink

Citaat van: Tyshane op vr 07 jun 2013 - 08:52
Wat een heerlijke start van de dag, een stuk warmer nu al dan de afgelopen dagen, en alles ademt zomer. Fijn starten met een bakkie leut en met de fiets naar het werk. Heerluk! :D En dan vanavond op het strand een barbecuetje doen. Wat een start van het weekend  ;)

Echt een heerlijke start ja. Maar sinds wanneer ligt Epe aan de zee??
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

hoffies

Gefeliciteerd met de nieuwe site en nu weer rap genieten van het mooie weer!

Groeten Antoin
Twitter: @hoffnar2911

Tyshane

Zoals deze prachtige dag is begonnen, zo is deze geëindigd, wat een mooi zomerse dag! Zo mogen we er meer krijgen. :)

Citaat van: arjanbruggink op vr 07 jun 2013 - 09:37
Echt een heerlijke start ja. Maar sinds wanneer ligt Epe aan de zee??

Epe aan zee? Nee, er is geen zee bij Epe zover ik weet! :) Hoezo dan?

mauriceb

Vooralsnog hier in Pijnacker een aardig fris windje, mar denk dat we de 20+ wel gewoon gaan halen. Lekker dag nummer 3 :)

Tyshane

Citaat van: mauriceb op za 08 jun 2013 - 11:04
Vooralsnog hier in Pijnacker een aardig fris windje, mar denk dat we de 20+ wel gewoon gaan halen. Lekker dag nummer 3 :)

Op zich net even jammer dat frisse windje of valt het mee? Hier ook weer ene prachtige dag, we gaan er maar eens van genieten! :D

Mikal

Gister en eergister was het gewoon super hier in Oldenzaal! (Overijssel, nabij Enschede) Lekker die warme wind tegen je aan tijdens het fietsen en/of lopen; echt lekker barbecue weer! Vanaf vandaag jammer genoeg ietsjes kouder maar woensdag (volgens GFS) weer tot de 24/25 graden..

Ik zeg: Laat maar komen die 25+'ers!

Ramon Oost


jones

Nou in dit koude jaar vind ik deze maand nu al niet meer stuk kunnen. :) zeker met de huidige vooruitzichten van volgende week (vooral GFS dan). KMI volgt standvastig EC en heeft dan ook voor donderdag een grijze dag met regen op de site staan, hoewel GFS nog steeds voor een zomerdag gaat. GFS had deze warmte ook beter voorzien dan EC.

Marsel

Citaat van: jones op za 08 jun 2013 - 13:39
Nou in dit koude jaar vind ik deze maand nu al niet meer stuk kunnen. :) zeker met de huidige vooruitzichten van volgende week (vooral GFS dan). KMI volgt standvastig EC en heeft dan ook voor donderdag een grijze dag met regen op de site staan, hoewel GFS nog steeds voor een zomerdag gaat. GFS had deze warmte ook beter voorzien dan EC.
Heerlijk weertje ja :D. Daar waren we wel aan toe.
Alleen bijzonder zuur voor onze kustbewoners en dan met name het noorden en noordwesten. Op veel plekken is het daar gewoon koel gebleven, overigens geheel volgens verwachting met enorme tegenstellingen op korte afstand.
Ook die warme zwoele avonden miste ik door die NNO component, het werd toch herhaaldelijk snel fris. Alleen ver landinwaarts was het echt zomerser te noemen.

dondertje127

Mijn zomerverwachting was niet zo positief, maar ik was erbij vergeten te melden dat ik hoop dat ik helemaal mis zit met mijn voorspelling. Het begin is in ieder geval best aardig gelukkig.

TaL

Citaat van: Marsel op za 08 jun 2013 - 15:17
Heerlijk weertje ja :D. Daar waren we wel aan toe.
Alleen bijzonder zuur voor onze kustbewoners en dan met name het noorden en noordwesten. Op veel plekken is het daar gewoon koel gebleven, overigens geheel volgens verwachting met enorme tegenstellingen op korte afstand.
Ook die warme zwoele avonden miste ik door die NNO component, het werd toch herhaaldelijk snel fris. Alleen ver landinwaarts was het echt zomerser te noemen.

Daar zeg je het, gewoon geen één dag hier warmer geworden dan 16 graden om over die gevoelstemperatuur nog niet te spreken, en deze ochtend zelf opgestaan met lage bewolking en nevel  >:(  >:(  >:(

Ziehier de verschillen tussen kust en binnenland. (foto gisteren en vandaag)

Nee, hier beleef je totaal geen zomergevoel, zelf een lentegevoel krijg je hier niet, zonder (dunne) jas is het gewoon koud en onaangenaam met die koude noordoosten. En er is nog niet rap beterschap op komst helaas.

Mensen die naar de kust gaan in het weekend bespaar je de moeite en geniet op eigen terrein. Hopelijk komt er ook hier rap verandering :(

Nu is het opnieuw niet warmer dan 14 graden en windsnelheden van 35 per uur uit noordnoordoost

TaL
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Toch weer kans op zomerse temperaturen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Citaat van: Tyshane op za 08 jun 2013 - 00:26
Zoals deze prachtige dag is begonnen, zo is deze geëindigd, wat een mooi zomerse dag! Zo mogen we er meer krijgen. :)

Epe aan zee? Nee, er is geen zee bij Epe zover ik weet! :) Hoezo dan?
BBQ op het strand had je het over haha.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Ook het Amerikaans weermodel laat een zomerse dag zien aanstaande woensdag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Wederom een Topdag! Er werden voor deze regio wel wolken verwacht, maar we hebben er geen gezien. Het is de hele dag een zonovergoten dag geweest en niets over te klagen. Iets minder warm dan gisteren, maar door het buitenwerken alleen maar prima! Gaat lekker zo met juni, smaakt naar meer! :D

Citaat van: arjanbruggink op za 08 jun 2013 - 21:22
BBQ op het strand had je het over haha.

Oh lol, ja maar dat hoeft natuurlijk niet in Epe te zijn! :) ;)

Romigo

Even een paar dagen minder warm weer is toch ook niet erg? Het was vanavond opeens wel gevoelig kouder geworden. Zo fiets je zonder jas en dan opeens heb je toch een jas nodig.
Het laag voor de kust van Ierland gaat dat ons de warmere lucht geven?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal