Veiliger bij onweer??

Topic gezien door 3874 bezoekers
Gestart door Lightning_Glenn, do 16 mei 2013 - 17:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lightning_Glenn

Wat denken jullie hiervan?

http://www.proidee.nl/concept-store/per-categorie/veiligheid-gereedschap/mfp-paraplu

Is dit veiliger dan zonder paraplu in de hand? of gaat het geen bal uitmaken?

Grote nadeel van deze paraplu is natuurlijk dat je het onweer niet meer zo goed kan bewonderen, want dat ding ontneemt al je zicht naar boven :P

GekkeLeo

Met onweer buiten lopen blijft gevaarlijk. Of je nou onder zo'n plu loopt of eentje met een metalen stok.

jorentje1997

Zoals Leo hierboven al zei, het blijft altijd gevaarlijk maar als ik toch mijn mening mag geven over die paraplu : Het is zever. Er zit dan wel geen metaal in maar bij onweer iets in je hand hebben die boven de rest uitsteekt is gewoon om problemen zoeken.

Als het onweert zoek je ofwel een veilige schuilplaats of je gaat je zo klein mogelijk maken en daar helpt zo'n reuzeparaplu niet bij.

studio dewolf

Nergens is veilig bij een onweer. Auto is veiligst maar niet 100%.

GekkeLeo

Citaat van: studio dewolf op do 16 mei 2013 - 21:11
Nergens is veilig bij een onweer. Auto is veiligst maar niet 100%.
Auto is 100% veilig bij onweer. Bomen daar en tegen zijn gevaarlijk als ze op de auto vallen.

Lightning_Glenn

Citaat van: jorentje1997 op do 16 mei 2013 - 20:18
Als het onweert zoek je ofwel een veilige schuilplaats of je gaat je zo klein mogelijk maken en daar helpt zo'n reuzeparaplu niet bij.
Dit klinkt zo ontzettend logisch dat ik dit topic best wel stom van mezelf vindt nu. ??? :-[

ron12

Hier een voorbeeld hoe het niet moet tijdens onweer
en maar lekker doorlopen ???het was toen zwaar onweer die dag in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

studio dewolf

Citaat van: GekkeLeo op do 16 mei 2013 - 21:45
Auto is 100% veilig bij onweer. Bomen daar en tegen zijn gevaarlijk als ze op de auto vallen.

Voil? , daarom zei ik dat auto is nooit 100% veilig  ;D En ook als de bliksem slaat op auto en je opent de deur dan word je lekker gebakken  :D En ook auto met open dak is niet veilig,hé. Eigenlijk bestaat '100%' nooit. Alles kan,hé  ;)

Giso84

Inderdaad, de auto is niet 100% veilig, ook niet nadat er een inslag is geweest in een auto.
Heb dit in 2008 meegemaakt, de bliksem sloeg in de motorkap en 10 seconden later uitstappen en een enorme schok krijgen van de deur.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

jorentje1997

Auto's zijn natuurlijk niet helemaal veilig, maar dat is niets trouwens. Het is wel 1 van de veiligste plaatsen.

Maar om toch even te tonen dat het wel degelijk mogelijk is:


Jelte

Citaat van: studio dewolf op vr 17 mei 2013 - 15:59
Voil? , daarom zei ik dat auto is nooit 100% veilig  ;D En ook als de bliksem slaat op auto en je opent de deur dan word je lekker gebakken  :D En ook auto met open dak is niet veilig,hé. Eigenlijk bestaat '100%' nooit. Alles kan,hé  ;)
Citaat van: Gis

o84 link=topic=4046.msg59070#msg59070 date=1368868587

Inderdaad, de auto is niet 100% veilig, ook niet nadat er een inslag is geweest in een auto.
Heb dit in 2008 meegemaakt, de bliksem sloeg in de motorkap en 10 seconden later uitstappen en een enorme schok krijgen van de deur.


Toch veilig dus. Voordat mensen hier zich onnodig zorgen maken: in een gewone metalen auto ben je gewoon veilig. De lading die al eventueel zou achterblijven is echt niet veel en niet dodelijk en valt zeker niet in de categorie 'lekker gebakken'.
Het is wel belangrijk geen metaal aan te raken en het zal een beste klap geven. Maar voor zover ik kon vinden zijn er geen gevallen bekend van dodelijke afloop na inslag in een auto, terwijl er wel veel verslagen van zijn. Daarmee is de auto dus behoorlijk veilig.
Overigens moest ik wel lachen om het paraplufilmpje en de vaststelling dat dit erg onverstandig was. Maar aangezien het buiten werd gefilmd vlakbij een boom (die kan exploderen bij inslag) waren de mensen die stonden te filmen net zo gevaarlijk bezig. Uit de regen betekent niet dat je veilig staat. En ja, daar zijn wel veel verslagen over!

studio dewolf

Ja, meest slachtoffers gebeurden na de onweer. Ze dachten dat de onweer weg was maar het was niet waar.

Powered by EzPortal