Klimaatverandering is echt, maar de aarde is snel aan het afkoelen

Topic gezien door 8187 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 02 apr 2013 - 14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasneker

@ Klimaatgek,

Iedereen mag op mijn posts reageren, geen durf voor nodig....
Al mijn beweringen worden gestaafd met bewijs en links om het zelf na te lezen, dus hoe je er dan bij komt dat de "beschuldigingen" niet waar gemaakt worden?.
Het zijn geen beschuldigingen, ik weerleg klimaat opwarming ontkenners die met gefingerde onderzoeken komen, of "cherrypicking" data ( deel van een grafiek zo kiezen dat hun daarop een these kunnen maken die door de totale grafiek onderuit word gehaald).

Dat de bron real climate is dan moet je de daarin gegeven bronnen en rapporten maar lezen en DIE onderuit halen als je dat wilt, dat je dan ook flagrant voorbijgaat aan de andere bronnen die ik aanhaal is jouw probleem.
Blijkbaar zie je ook graag de zaak van een kant, en accepteer je bewezen onware sites gericht op het ontkennen van de klimaaatopwarming.

Helaas is volgens jou geen discussie mogelijk, klopt, omdat je niet open ziet naar wat ik produceer.
Dat is jouw beperking niet de mijne.
Ik lees alle links en reageer daarop.
Het enigste verwarrende is je post waarin je wat loopt te roepen over mij. maar niet inhoudelijk ingaat op de stof die ik produceer.
Dan mag je al wat langer meelopen (en volgens jou niet ongeletterd zijn op dat gebied) maar daar is uit je post niks van te merken.
Behalve een persoonlijke aanval  lever je geen opbouwende bijdrage aan deze discussie, maar dat is een patroon wat we wel meer zien.
Als het over taalfouten gaat probeer dan eerst eens hoofdletters etc te gebruiken waar het hoort...
Alweer een bewijs dat het je niet om het onderwerp gaat maar puur speelt op de persoon, van een gebruiker met de naam Klimaatgek had ik anders verwacht.
Ik gebruik geen spellingschecker, WYSIWYG.
Succes,
Cor

Jelte

Citaat van: Jasneker op do 04 apr 2013 - 22:31

I rest my case.


Je kees krijgt behoorlijk wat rust de laatste tijd.  ;)

Mijn berichtje was niet persoonlijk naar jou bedoelt en natuurlijk is het zo dat er wel degelijk aan een slechte website goed onderzoek vooraf kan gaan. Maar ik vond dat je simpelweg een mooi voorbeeld gaf om erop te wijzen dat hoewel de onderliggende rapporten best wetenschappelijk verantwoord zijn, de toon van het hele klimaatdebat zo onwetenschappelijk is geworden aan beide zijden dat het bedroevend is.

Als we elkaars mening (en ik heb het nu over beide kanten van het verhaal) niet eens meer willen respecteren (hoe bizar die dan ook is) en elkaar op persoonlijke aspecten aanvallen in plaats van op argumenten, dan is er geen sprake meer van wetenschap.

Johann

Vanaf 2014 alleen maar kouder

Althans volgens de Russische wetenschapper Chabibullo Abdussamatow.
Artikel in Duits

Russischer Forscher sieht nächste Eiszeit nahen
Ab 2014 soll es immer kälter werden +++ Völkerwanderung nicht ausgeschlossen
Vergrößern Kühlschrank-Winter



Moskau – In Mittelrussland fängt der Schnee endlich zu tauen an, es gibt aber noch eine ganze Menge davon. Deshalb schütteln die meisten Russen beim Thema globale Erwärmung skeptisch den Kopf.

Dennoch erklärt die Moskauer Wetterwarte ,,Wladimir Michelson" die für das Frühjahr unpassende Kälte mit der Erderwärmung. Das arktische und antarktische Eis taue und verbreite Kälte bis in die mittleren Breitengrade, heißt es.

Ein Forscher des Observatoriums Pulkowo in St. Petersburg sieht die Sache indes völlig anders: Er sieht die nächste Eiszeit anbrechen!

Chabibullo Abdussamatow leitet in St. Petersburg das Labor für Raumforschung und verfolgt seit zehn Jahren die Sonnenaktivitäten. Die Sonne werde in den nächsten Jahren deutlich weniger Wärme ausstrahlen, sagt er. Folglich stehe den Erdbewohnern eine ,,kleine Eiszeit" bevor.

Zuletzt hatte es eine zwischen 1645 und 1715 gegeben, vor allem Nordeuropa litt unter Hunger und Kälte.

Neue Gletscher! Harte Winter!

Laut Abdussamatow hat die Erde schon seit 1990 ein negatives Energiesaldo. Bisher glichen die Weltmeere den Wärmemangel durch die darin gespeicherte Energie aus. Nun sei das aber nahe daran zu kippen.

Etwa ab 2014 werde die durchschnittliche Jahrestemperatur anfangen zu sinken und gegen 2050 mit rund 1,5 Grad Celsius weniger als heute den Tiefpunkt erreichen.

Auch die Wassertemperatur im Weltmeer werde um ein Grad zurückgehen.

Der Temperaturabfall werde ab 2015 immer schneller vor sich gehen.

Das Wetter ändere sich generell im Elfjahreszyklus, erklärt Abdussamatow. Und dieser werde von einem 50-Jahres-Zyklus überlagert. Ein bis anderthalb Grad sei nicht viel, reiche aber aus, dass sich auf Grönland neue Gletscher bilden. In Nordrussland werde der sprichwörtliche harte russische Winter einkehren.

Auch der Sommer werde kühler

Die bisherige Erwärmung sei keineswegs besonders groß gewesen, sagt der Klimaforscher. Auch die beginnende Abkühlung werde sich im Rahmen halten. Der globale Wechsel warmer und kalter Zeiten erinnere an das gestreifte Fell eines Zebras. Die russische Akademie der Wissenschaften will jetzt ein eigenes Klimateleskop im All stationieren. Es werde am russischen Modul der Internationalen Raumstation ISS angebracht, sagt Abdussamatow.

Warnung vor Horrorszenarien!

Der Leiter des Zentrums für Russland-Forschung an der Moskauer Geisteswissenschaftlichen Universität, Andrej Fursow, warnt vor Überbewertung apokalyptischer Szenarien. Die gefürchtete globale Erwärmung habe die Ängste vor dem Ozonloch in den Schatten gestellt. Unterdessen sei das Ozonloch von selbst zugewachsen.

Das Eis an den Polen taue wirklich weg, das hänge aber nicht unbedingt mit den Treibhausgasen zusammen, sagte Fursow in einem Interview.

Geologen sprächen in diesem Zusammenhang von gewaltigen Vorgängen im Erdinneren. Der irdische Ofen heize neuerdings stärker!

4 april 2013

Jasneker

@ Jelte
Keesie krijgt inderdaad veel rust ;)

Ben het met je eens, persoonlijke aanvallen hebben hier geen plaats, en is erg zwak als argument om op de persoon te spelen als dat je laatste ( enige) argument is.
Ik vind de discussies hier over het algemeen gemoedelijk en rustig verlopen, ik heb geen probleem met je als discussie medeganger, in tegendeel je voert de discussie met goede argumenten en beschaafd.

De studie naar het klimaat is nog lang niet afgelopen, het jezelf informeren van beide kanten blijft belangrijk, maar dan wel het kaf van het koren onderscheiden.

Als een klimaat twijfelaar met gedegen argumenten komt wil ik daar graag naar zien en ben er open voor.
Helaas blijkt vaak dan weer een dubieuze studie met het nodige "cherrypicking" erin als basis te zijn, zonde van de tijd en verwarrend voor anderen die op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zien, vandaar dat het belangrijk is onzuivere en onware claims ter plaatse te ontmaskeren of dat nu voor of tegen de klimaat opwarming is.

@ Johann

Als stelling dat we een negatieve warmtebalans hebben de laatste jaren het volgende.
Metingen wijzen uit dat de meeste warmte in de lagere zeelagen is gaan zitten, we van 2000 - 2009 de warmste temperaturen hebben gehad, en de afname van de zonnekracht 1 graad is, normaal 1356 watt per vierkante meter, nu 1 watt minder.

Het veranderende weerpatroon is denk ik meer de oorzaak, zoals we ook zagen deze winter met de verstoring van de Jetstream en de warmte bom op de noordpool, vermindering van het ijs en de opwarming van het water daar.

Dat kan lokaal, zeker op het noordelijk halfrond, voeren tot veranderingen in temperatuur en meer extremen veroorzaken.
Warmere lucht houd per graad warmer zijn 7% meer vocht vast dat er ook weer uit moet en kan leiden tot heviger regenval of sneeuwval.

De zon heeft de laatste 35 jaar al op een laag pitje gestaan en toch is de aarde opgewarmd, het nu ontstane patroon van koudere winters hier de laatste jaren heeft dus een andere invloed.

Ook is het ozongat niet vanzelf dichtgegroeid, dat kwam nadat er wereldwijd een verbod kwam op de CFK gassen die voor het ozongat verantwoordelijk waren, de herstelling van dat gat gaat nog decades duren.
Kortom, in dat bericht zitten ook voor de leek die het leest nogal wat "gaten" in.

Maar we gaan het zien, we leven in een meteorologisch en klimaatverandering gezien, interessante tijd.
We moeten kijken naar de langjarige trend voor heet klimaat en niet naar het weer, als de zomer heel warm wordt in Rusland wil ik die man nog wel weer eens horen.
De laatste jaren fikte de boel daar behoorlijk af door de warmte, een teken(tje) dat de extremen groter worden en dat is weer een kleine bevestiging van een veranderend klimaat waar extremen door meer toegevoegde warmte en geologische veranderingen daardoor ( ijssmelt, opwarming van de zee) een grote rol spelen.
De kleine ijstijd had in de middeleeuwen een heel andere oorzaak, en die speelt nu geen rol.

Maar dat is en persoonlijke visie, en heeft niet veel waarde, de toekomst gaat het leren.

Het was een interessant stukje maar gebaseerd op een weer fenomeen van een koude sneeuwrijke winter in Rusland.

klimascepie

Jeetje wat en onzin weer.

Jasneker zou het verstandig zijn om gewoon te stoppen met typen?
Als je namelijk ook maar en ietsje verstand van zaken had gehad wist je dat weer en klimaat verbonden zijn.
Het is namelijk zo dat hoe vreemd het ook klinkt het weer het klimaat bepaald en het klimaat het weer.

Het klimaat wat we hebben is namelijk niks meer of minder dan de opsomming van het weer.

En het weer word weer bepaald door het klimaat.

Eigenlijk hebben we 3 type klimaat.

Het klimaat optimum.
Het klimaat midden.
Het klimaat minimum.

Op dit moment zitten we in de situatie dat we tussen alles in zitten met de neiging naar het minimum.

De rest is eigenlijk vrij simpel en kun je zelf bedenken.

De rest wat je schrijft is gewoon weer flauwekul bovenste plank.
Werkelijk als je echt wist waar het over gaat dan zou je zulke onzin niet schrijven.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jelte

Citaat van: klimascepie op za 06 apr 2013 - 18:14
Jeetje wat en onzin weer.
De rest wat je schrijft is gewoon weer flauwekul bovenste plank.
Werkelijk als je echt wist waar het over gaat dan zou je zulke onzin niet schrijven.

Yo, gast, doe even gezellig zeg!
Dit gaat echt nergens meer over.

Je kunt dingen schrijven als 'ik denk', 'ik vind' en 'mijn mening'.
Persoonlijke aanvallen, doen alsof je de waarheid in pacht hebt en jezelf beter proberen te laten lijken door iemand anders de grond in te trappen mag je wat mij betreft allemaal achterwege laten.

We delen hier met elkaar onze meningen, over 20 jaar zien we wel wat onzin was en wat niet.

Jasneker

Klimascepie
Citeerheel lang onzin verhaal
Probeer eens normaal mee te doen in deze discussie, je maakt jezelf nu onsterfelijk belachelijk met je onzin.
Succes ermee.

Sven

Aangezien het echt te moeilijk is voor bepaalde mensen om normaal met elkaar een discussie aan te gaan, gaat dit topic op slot.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal