Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 16

Topic gezien door 193185 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 14 mrt 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nopie

Citaat van: Jan van Ooijen op za 30 mrt 2013 - 16:50
Zei het op twitter ook al, maar geniet er van want aankomende winter zullen vele kwijlen om wat Hellmannetjes te hebben  8)

Deze winter werd er door vele toch ook voorspeld dat het een zachte winter zou worden? Nu viel dat wel mee. Maar eerst komt de zomer ben wel benieuwd wat daar de verwachting van is, weet jij daar al iets meer van Jan?


DSDLimburg

Mogelijke sneeuw volgende week! wel nog LT :D
feel free to create animated gif here
seizoen 2018/2019

Weatherman

Waarom is mijn reactie weg ? ik mag toch wel een mening geven dat deze voortdurende kou, schadelijk is voor de dieren en de natuur ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ramon Oost

Citaat van: Weatherman op ma 01 apr 2013 - 18:15
Waarom is mijn reactie weg ? ik mag toch wel een mening geven dat deze voortdurende kou, schadelijk is voor de dieren en de natuur ?

Natuurlijk mag dat, als iedereen hier ging klagen zou het wel erg onoverzichtelijk worden ;) (ik heb je bericht niet verwijderd)

Weatherman

Citaat van: Ramon Oost op ma 01 apr 2013 - 18:17
Natuurlijk mag dat, als iedereen hier ging klagen zou het wel erg onoverzichtelijk worden ;) (ik heb je bericht niet verwijderd)
Ik klaag niet hoor, maar zeg alleen dat het nu schadelijk wordt.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

just0408

Kan iemand deze twee bovenstaande reacties van Weatherman even weghalen. Hahaha  ;D
Ik ben ook niet van steen.

Weatherman

Citaat van: just0408 op ma 01 apr 2013 - 19:45
Kan iemand deze twee bovenstaande reacties van Weatherman even weghalen. Hahaha  ;D
haha, mij hoor je nooit, maar het is waar wat ik zeg  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherboy

Citaat van: Weatherman op ma 01 apr 2013 - 19:50
haha, mij hoor je nooit, maar het is waar wat ik zeg  ;)

Schade aan de natuur? Wat een kul verhaal, de meeste planten zijn nog lang niet uitgelopen dus hoe kan er nu al schade zijn? Bovendien is het droog en koud, maar de droogte is zeker niet ernstig om grote schade te veroorzaken. Als er over 1 maand nog steeds geen regen is gevallen, en het inmiddels 15-20 graden is, dán wordt het pas zorgelijk.

Weatherman

Citaat van: Weatherboy op di 02 apr 2013 - 02:18
Schade aan de natuur? Wat een kul verhaal, de meeste planten zijn nog lang niet uitgelopen dus hoe kan er nu al schade zijn? Bovendien is het droog en koud, maar de droogte is zeker niet ernstig om grote schade te veroorzaken. Als er over 1 maand nog steeds geen regen is gevallen, en het inmiddels 15-20 graden is, dán wordt het pas zorgelijk.
Ik heb het gelezen  ;) en dan vooral de vogels.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marcellang

Citaat van: Weatherboy op di 02 apr 2013 - 02:18
Schade aan de natuur? Wat een kul verhaal, de meeste planten zijn nog lang niet uitgelopen dus hoe kan er nu al schade zijn? Bovendien is het droog en koud, maar de droogte is zeker niet ernstig om grote schade te veroorzaken. Als er over 1 maand nog steeds geen regen is gevallen, en het inmiddels 15-20 graden is, dán wordt het pas zorgelijk.
Zo, dan mag je even bij mij in de tuin komen kijken (ok ff een stukkie rijden )  :o
Verschillende planten/struiken hebben delen ervan verloren door extreme droogte (wind) waardoor de planten hun vocht in de bladeren niet meer vast konden houden.(in mijn tuin)
In mijn tunneltjes kan ik zeker een 5-10 % wegschmeisen  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weatherman

Citaat van: albalinda op di 02 apr 2013 - 08:53
Zo, dan mag je even bij mij in de tuin komen kijken (ok ff een stukkie rijden )  :o
Verschillende planten/struiken hebben delen ervan verloren door extreme droogte (wind) waardoor de planten hun vocht in de bladeren niet meer vast konden houden.(in mijn tuin)
In mijn tunneltjes kan ik zeker een 5-10 % wegschmeisen  8)
Dat bedoel ik  ;) +1
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Roland

Even weggeweest. Afgelopen donderdag (28 maart) verjaardag gevierd met dikke sneeuwvlokken. Is weer eens wat anders.

Liep net buiten en vond het niet erg aangenaam, al schijnt de zon nu maximaal. De wind is hier echter vrij stevig.

Benieuwd of het weekend nog wat winterse neerslag gaat brengen. Daarna door naar lentetopic  ;)

marctsm

Eens een vraag van mij, het is nu wel 6a7 graden, maar met de wind erbij maakt dat de gevoelstemperatuur wat lager ligt, bestaan dr eigen kaarten waar je die kan aflezen, of bestaat er een manier om hem zelf te berekenen?

Ik kan ook beamen wat albalinda zegt, ik werk voor een groendienst, en je mag me geloven, binnenkort gaat er wel uitkomen hoeveel planten er gewoon kapot zijn, enerzijds door de vorst die al een tijdje duurt, anderzijds door dat het nu toch al ff droog is (en wij zien dat als we onkruid aan het kappen zijn in verschillende plantsoenen
groetjes, marc

Ramon Oost

Citaat van: marctsm op di 02 apr 2013 - 16:57
Eens een vraag van mij, het is nu wel 6a7 graden, maar met de wind erbij maakt dat de gevoelstemperatuur wat lager ligt, bestaan dr eigen kaarten waar je die kan aflezen, of bestaat er een manier om hem zelf te berekenen?
groetjes, marc

Je kan hier: http://www.weerplaza.nl/actueel/ zien wat de gevoelstemperatuur is (moet je het wel even aanklikken). Hieronder zie je een tabel waarmee je hem zelf kunt aflezen. Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.


ron12

14de vorstdag op rij,unieke serie voor deze tijd van het het jaar.Als het tenminste gaat vriezen vannacht.En die kans is heel groot ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherboy

Citaat van: albalinda op di 02 apr 2013 - 08:53
Zo, dan mag je even bij mij in de tuin komen kijken (ok ff een stukkie rijden )  :o
Verschillende planten/struiken hebben delen ervan verloren door extreme droogte (wind) waardoor de planten hun vocht in de bladeren niet meer vast konden houden.(in mijn tuin)
In mijn tunneltjes kan ik zeker een 5-10 % wegschmeisen  8)

Nou dat is dan erg apart. Hier in de omgeving staat werkelijk geen enkele boom of struik nog in blad. Ook de Hortensia's die hebben slechts een zeer kleine knopje nog, dus droogte kan nu nog weinig schade aan richten. Het enige wat hier in de tuin is gestorven zijn de Hebé's, maar dat kwam omdat ze begin maart kapot gezakt waren door die bijzondere natte drab sneeuw en vorst.

Citaat van: marctsm op di 02 apr 2013 - 16:57
Ik kan ook beamen wat albalinda zegt, ik werk voor een groendienst, en je mag me geloven, binnenkort gaat er wel uitkomen hoeveel planten er gewoon kapot zijn, enerzijds door de vorst die al een tijdje duurt, anderzijds door dat het nu toch al ff droog is (en wij zien dat als we onkruid aan het kappen zijn in verschillende plantsoenen
groetjes, marc

Luister nou. Ik heb niet gezegd dat het niet droog is. Maar om nu alweer te beginnen over droogte, schade en laagwaterstand etc. is gedoe om niks. Het is droger dan normaal voor de tijd van het jaar, tuurlijk. Maar omdat het lange tijd koud is geweest zijn er amper planten uitgelopen dus valt er weinig schade aan te richten. Bovendien is de zogenaamde vogelsterfte af te leiden uit het feit dat de Toplaag van de bodem erg droog is. Graaf je een gat en je merkt al meteen dat amper 5 cm eronder de bodem gewoon lekker vochtig is. Helaas voor de vogels, gaan de insecten dieper zitten waardoor ze moeilijk eten uit de grond kunnen halen. Ik ben ook natuurliefhebbers hoor, maar de natuur reguleert het allemaal zelf. Net als in de andere post zei ik: Over 1 maand nog steeds geen regen gevallen, ja dan wordt het een andere zaak.

Marcellang

Citaat van: Weatherboy op di 02 apr 2013 - 17:57
Nou dat is dan erg apart. Hier in de omgeving staat werkelijk geen enkele boom of struik nog in blad. Ook de Hortensia's die hebben slechts een zeer kleine knopje nog, dus droogte kan nu nog weinig schade aan richten. Het enige wat hier in de tuin is gestorven zijn de Hebé's, maar dat kwam omdat ze begin maart kapot gezakt waren door die bijzondere natte drab sneeuw en vorst.



Het zijn vooral de blad vast houdende planten Weatherboy, maar ook bij hortensia's kunnen de knoppen indrogen, maar minder snel, daarnaast heb je bloemknoppen en bladknoppen.
Je kan het ook wel een btje van mensen aannemen die daar dagelijks mee te maken hebben  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Arend

Ik ben helemaal klaar met dit topic, hoog tijd voor wat lente in Twente. Deze kille, droge en winderige toestand is leuk voor de echte wintermaanden, maar nu is het echt genoeg geweest. De natuur vraagt nu om dubbele cijfers en regen. En dat krijgen we ook, maar het gaat allemaal wel tergend langzaam.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

Citaat van: Arend op di 02 apr 2013 - 20:25
Ik ben helemaal klaar met dit topic, hoog tijd voor wat lente in Twente. Deze kille, droge en winderige toestand is leuk voor de echte wintermaanden, maar nu is het echt genoeg geweest. De natuur vraagt nu om dubbele cijfers en regen. En dat krijgen we ook, maar het gaat allemaal wel tergend langzaam.

Arend idd - tergend lamgzaam -  eerste echte regenzone vanuit westen op 10/4 in de prognoses

Powered by EzPortal