Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312583 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

frankaloe

voor alle terrechte en onterrechte mopperaars onderons...
ook die hoopt nog steeds op goei!!! weer  ;D ;D ;D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

dondertje127

Citaat van: frankaloe op wo 22 mei 2013 - 19:12
voor alle terrechte en onterrechte mopperaars onderons...
ook die hoopt nog steeds op goei!!! weer  ;D ;D ;D

:D

jones

Pff alweer hetzelfde patroon voor het zoveelste jaar op rij.. Wij zitten in de regen terwijl Oost-Europa weer gaat lopen met de warmte. Moskou bv.

enrico1972

Net contact gehad met iemand die in Moskou zit en daar regent en onweert het. Op dit moment is het daar niet veel beter dan hier.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Sven

Citaat van: enrico1972 op wo 22 mei 2013 - 20:16
Net contact gehad met iemand die in Moskou zit en daar regent en onweert het. Op dit moment is het daar niet veel beter dan hier.

Niet veel beter? Moskou zit al dagen strak boven de 20 graden, die ene regen en onweersbui zullen ze juist lekker vinden ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

enrico1972

Oké dat was bij mij niet bekend. Ze zit er ook pas en gaat zondag door naar Azië. Het voordeel als je vliegt voor je werk zeg maar ;-)
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Marsel

Citaat van: Shadow112 op wo 22 mei 2013 - 16:15
Toch wel grappig dat sommige klagen over wintertopics waar mensen blijven kijken naar de koudste scenario's. En die zelfde zomer liefhebbers dat doen naar zomerse oplossingen en klagen over mensen die somber zijn.

Mwa, klagen is een groot woord. Observatie, dat lijkt een betere benaming ;).

In geen van de seizoenen is het handig om elk afzonderlijk lid/model erbij te pakken welke het gewenste scenario schetst en die dan meteen als waarheid te bestempelen. Dat hoef ik niemand hier uit te leggen.
Echter, in tijden van crisis, en in dit geval betreft het een 'voorjaarscrisis' laten sommigen zich inderdaad verleiden tot dergelijke praktijken.
In de winter is de nood over het algemeen groter dan in deze tijd van het jaar en dus komt het staren naar en waarde hechten aan de ULT (ultraaaaa lange termijn) vaker voor.
Althans dat is wat ik er dan achter zou zoeken. Misschien onterecht maar we kunnen simpelweg niet ontkennen dat men 's winters op een andere manier naar de output kijkt dan in deze tijd van het jaar.

Koen-IJM

Warmte ver te zoeken. En die spreiding op 't eind... stelt niks voor. 20 graden is nog heel ver weg.

Marsel

Citaat van: Koen-IJM op wo 22 mei 2013 - 23:11
Warmte ver te zoeken. En die spreiding op 't eind... stelt niks voor. 20 graden is nog heel ver weg.
Viel mij ook al op, en zo modderen we lekker door tot diep in juni.
Tot +240h laten zowel GFS00Z als EC00Z een synoptisch vrijwel gelijk beeld zien waarbij de hoogtetrog/het hoogtelaag onveranderd positie kiest voor het noordwesten van Europa.
Wel lijkt die vrij noordelijk liggende Azoor in beide rekenbreinen zo tegen D+10 een keer richting zuidelijk Europa op te schuiven hetgeen dan eindelijk tot verzachting zou moeten leiden. Maarja, dat zijn termijnen waar we ons niet aan moeten branden.

Voorlopig dus nauwelijks verbeteringen. Op termijn iets zachter met Tx tegen of een enkele dag net boven de 15 graden grens. Die zure appel waar Sven het bijvoorbeeld over had lijkt langzaam een onoverkoombare kille berg te worden...
Even de 00Z ensebels van EC afwachten, maar het feit dat zowel EC als GFS een vergelijkbare setting schetsen is genoeg om je zorgen over te maken..

Marsel

Over afvlakking gesproken....
Gaat lang duren op deze manier. Spreiding is ook bijzonder klein t/m ongeveer D+7/D+8.
In principe niets nieuws, mei kan gewoon de prullenbak in.

Ramon Oost

Citaat van: Marsel op do 23 mei 2013 - 11:01
Over afvlakking gesproken....
Gaat lang duren op deze manier. Spreiding is ook bijzonder klein t/m ongeveer D+7/D+8.
In principe niets nieuws, mei kan gewoon de prullenbak in.

Inderdaad, het zal mij benieuwen hoe lang deze drukverdeling stand houdt met het Hoogtelaag bij ons in de buurt en hoog boven de Atlantische oceaan. Er zou toch ooit verbetering moeten komen..
Toch wel leuk en uniek wat meteoconsult vanochtend twitterde: "In de nanacht en ook eerder vanmorgen viel lokaal natte sneeuw (bij +4 graden), zoals te Lelystad en Stavoren".

Energizer85

Misschien vanavond weer een betere run... Zucht

Marsel

Citaat van: Ramon Oost op do 23 mei 2013 - 11:10
Inderdaad, het zal mij benieuwen hoe lang deze drukverdeling stand houdt met het Hoogtelaag bij ons in de buurt en hoog boven de Atlantische oceaan. Er zou toch ooit verbetering moeten komen..

Dat zou je zeggen he ;).
Ik ben al lang blij dat we vanaf maandag die ellendige noordelijke stroming eens kwijtraken. Dat doet voor het gevoel al een hoop goed, en is uiteindelijk ook de rede waarom Tx vanaf maandag langzaam tegen de 15 graden aan zit.

mauriceb

Geen paniek, de oper zit vrijwel de hele pluim onder de average. De sprijding is niet groot maar het gevoel van 13 naar 19 graden wel.
Na Maandag kan alles anders zijn.

vossejongk


jones

23 mei op de middag... Net een hagelbui gehad en de temperatuur is onder 5 (!) °C gedoken... Volgens Putto z'n twitter zijn er ook al meldingen van natte sneeuw

Gerard1995

Citaat van: jones op do 23 mei 2013 - 12:03
23 mei op de middag... Net een hagelbui gehad en de temperatuur is onder 5 (!) °C gedoken... Volgens Putto z'n twitter zijn er ook al meldingen van natte sneeuw

Reinier van den Berg (iets betrouwbaarder nog in mijn ogen :P ) meldde dit vanmorgenvroeg toen die bij hoevelaken reed,

@weermanreinier meldde zojuist vanuit de auto bij knooppunt Hoevelaken ook wat natte #sneeuw op de voorruit

BIZAR!!! :O

mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

ron12

Nog geen sneeuw gezien http://www.buienradar.nl/sneeuwradar maar even van stal gehaald  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Invicta

Zojuist in Amsterdam op de scooter een hagelbui op mijn dak gehad.

Gerard1995

in de buurt Eindhoven is het werkelijk bizar met 3,5 :o :o
Dat is zelfs voor januari frisjes.....!! Verder bijzonder dat er telkens maar een zeer beperkt aantal weerstations uberhaupt in de buurt van de 10 graden zitten!!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal