Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312459 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TaL

Citaat van: Sven op zo 19 mei 2013 - 11:36
EC ondersteunt GFS zo te zien in de pluim, wel grote spreiding nog maar goed het is LT :) En idd we zullen eerst door een erg zure appel moeten bijten voor we er zijn :)

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Koen-IJM

Dit voorjaar is tot nu toe wel echt een giller. Hopelijk slaat de ECHTE zomer keihard toe dit jaar... En dan niet voor een paar dagen...

jorentje1997

Mocht het november zijn zou ik blij zijn. Maar het is mei??




Ben zelf nog een redelijke ''beginneling'' in het weer maar heb toch eens geprobeerd om de oorzaak aan te tonen op kaart, als het fout is mag je het me gerust zeggen dan kan ik er nog wat van leren  ;)


Sven

Citaat van: jorentje1997 op zo 19 mei 2013 - 12:13
Mocht het november zijn zou ik blij zijn. Maar het is mei??

Ben zelf nog een redelijke ''beginneling'' in het weer maar heb toch eens geprobeerd om de oorzaak aan te tonen op kaart, als het fout is mag je het me gerust zeggen dan kan ik er nog wat van leren  ;)


Het is dat ellendige hoog op de atlantische oceaan wat voordurent die koude lucht uit de noordelijke regionen hierheen stuurt. Die moet gaan wandelen, en gaat ie volgens GFS ook. Maar duurt nog wel even een tijdje :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weerfreak 1337

Komt goed, begin juni treed Prins Zomer binnen ;)
Dat is mijn onderbuikgevoel  ::)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Franky46

Hier In Venlo heerlijk nu rond de 19 graden nu bij veel zon. :D

dondertje127

Dit meen je toch zeker niet? Terug naar 9 á 10 graden, en nu zelfs sneeuw in de buurt? Kom op dit is toch te idioot voor woorden eind mei? Nog even en we krijgen sneeuw in juni. Wat een rampenjaar 2013 wat het weer betreft. We gaan zeker kouderecords breken?
Mijn onderbuik gevoel zegt dat het helemaal niks wordt met de zomer van 2013, en ik hou mijn hart vast voor de komende jaren, aangezien dit de 3e zomer op rij lijkt te worden die koud en nat verloopt.

Gatver wat wil ik graag emigreren :(

(Sorry voor mijn geklaag, dit zal de enige zijn en ik moest het even van mijn hart :()

Leon Eikenaar

Citaat van: dondertje127 op zo 19 mei 2013 - 14:37
Dit meen je toch zeker niet? Terug naar 9 á 10 graden, en nu zelfs sneeuw in de buurt? Kom op dit is toch te idioot voor woorden eind mei? Nog even en we krijgen sneeuw in juni. Wat een rampenjaar 2013 wat het weer betreft. We gaan zeker kouderecords breken?
Mijn onderbuik gevoel zegt dat het helemaal niks wordt met de zomer van 2013, en ik hou mijn hart vast voor de komende jaren, aangezien dit de 3e zomer op rij lijkt te worden die koud en nat verloopt.

Gatver wat wil ik graag emigreren :(

(Sorry voor mijn geklaag, dit zal de enige zijn en ik moest het even van mijn hart :()

Mijn ondergevoel zegt ook dat de zomer ook te koud gaat verlopen,
Als juni ook te koud gaat verlopen dan heb ik geen hoop meer op een mooie warme zomer...

Maargoed gewoon afwachten en kijken hoe het gaat verlopen ;)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

emil

Ik zeg: nog een winterdiscussie starten.  ;D

Romigo

De weervoorspelling voor de komende week is nou niet florissant te noemen. Maar goed, aan alles komt een eind.....ooit  :-\

Is het niet de stroming op grote hoogte, dat ons dit koude weer brengt? Oké, regen heeft de natuur nodig, maar dat kan ook in combinatie met warm weer.  ;)

Romigo

Citaat van: emil op zo 19 mei 2013 - 15:09
Ik zeg: nog een winterdiscussie starten.  ;D

Ik zeg..GOED PLAN!  :)

pietjelol

iemand enig idee wat die buien gaan doen daar in duitsland?

Weatherman

Citaat van: pietjelol op zo 19 mei 2013 - 17:23
iemand enig idee wat die buien gaan doen daar in duitsland?
Volgens het weerbericht van RTL4 gebeurd er weinig, hier en daar kans op wat regen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Citaat van: ron12 op zo 19 mei 2013 - 18:24
buienradar duitsland 2 uur vooruit http://niederschlagsradar.de/h3.aspx?j=-3&srt=loopvorhersage

Je weet dat je sowieso met buien nooit 2 uur vooruit kan kijken he ;)

Weerfreak 1337

Enige lichtpuntje zit in de verre verte..




Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Romigo

Citaat van: Weerfreak op zo 19 mei 2013 - 19:36
Enige lichtpuntje zit in de verre verte..


En over een paar dagen is het allemaal anders. Ach ja, hoop moet je blijven houden. Ooit wordt het warmer.  ;)

GekkeLeo

Ik ben bang dat ik een winterjas aan moet doen zaterdag op ''Emporium''  :-\

Danny

Vrijdag krijgen we te maken met een thermisch dieptepunt in dit bijzondere voorjaar. In de nacht naar vrijdag toe in Limburg neerslag met temperaturen van 2 graden boven 0 in de verwachting geven kans op natte sneeuw al daar.

Ries

Gaat IJsheiligen geweld aangedaan worden?!  :o aan de grond lijkt dat wel te gebeuren...en op 1,50m? Bizar voorjaar is dit.

Powered by EzPortal