Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312441 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Dit is toch echt belachelijk jongens. Wat een ongelofelijk klote weer. Nu ook weer, Duitsland redelijk zonnig, zelf Engeland redelijk zonnig, en wie zit er weer met dat klote weer? Jawel Nederland!! Zo chagerijning wordt je ervan.
De nieuwe run van EC is hopeloos met T850 weer onder 0°C en GFS is ook weer bar slecht. Dit hele jaar 2013 is gewoon slecht. Wanneer houdt dit op? Jaar zonder zomer? Ik geloof het nu al.

jornonweer

lente/zomerweer van volgende week alweer van de kaarten gespoeld zie ik, ongeloofelijk gewoon, 1 weekje lente gehad, wat een rare jaren die 2012-2013
Danger is real, fear is a choice.

Energizer85

Ff afwachten allemaal. De runs verschillen enorm. Ook Amerikaans en Europese modellen verschillen per run. Er is een strijd gaande tussen warme en koude lucht... Nu ziet zondag ineens er wel redelijk uit, met 20ers zelfs misschien. Het kan zo maar zijn, dat de modellen er van de week er weer heel anders over denken. Ik hou in iedergeval hoop, en vind het ook wel intressant om te zien, zo in dat overgangs gebied. Kunnen zomaar leuke situaties onstaan, zoals onweer of plensbuien.

Serge

we zijn nog niet eens op de helft van 2013
Waar is mijn cape

Romigo

Citaat van: Weerfreak op do 16 mei 2013 - 12:58
Goeiedag, dat is snel gegaan zeg  :o
Ben ik uiteraard blij om als kustbewoner :P

Edit: Zelfs al hoger dan 2010 op hetzelfde tijdstip.

Ik weet niet of je daar wel blij mee moet zijn, want dat betekent ook dat er meer regen kan gaan vallen, als de stroming westelijk is.

Johann

Citaat van: Weatherboy op do 16 mei 2013 - 14:03
Dit is toch echt belachelijk jongens. Wat een ongelofelijk klote weer. Nu ook weer, Duitsland redelijk zonnig, zelf Engeland redelijk zonnig, en wie zit er weer met dat klote weer? Jawel Nederland!! Zo chagerijning wordt je ervan.
De nieuwe run van EC is hopeloos met T850 weer onder 0°C en GFS is ook weer bar slecht. Dit hele jaar 2013 is gewoon slecht. Wanneer houdt dit op? Jaar zonder zomer? Ik geloof het nu al.

Getroost !
Vooral het zuiden (Spanje, Italië) kent een heel nat en veel te koud voorjaar.  Momenteel plenst het vooral weer in het noorden van Italië en aan de zuidkant van de Alpen (Südstau). Lokaal tot zondagavond opnieuw 150 tot 200mm of meer. Sneeuw valt er deels tot 1500 meter hoogte.  :(

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op do 16 mei 2013 - 11:04
Wat een verschillen tussen het Europees weermodel en het Amerikaans weermodel

ook de ECMWF members onverminderd koele vooruitzichten voor de LT.  Vanaf 23 mei de mediaan T850hPa gewoon weer 1 tot 3 graden onder het langjarig klim. gemiddelde. Brrr.

Lightning_Glenn

Ik klaag niet snel hier op het forum, maar dit is toch niet leuk meer  :(

matthijs1994

Ja, het zijn natte dagen en zo wordt mei echt een natte maand. Ben benieuwt wat de zomer gaat doen.

Weatherman

Wat een ongelooflijk @+#$$@@ weer zeg, heb echt heel de middag in de regen gelopen en gefietst.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Citaat van: Romigo op do 16 mei 2013 - 16:34
Ik weet niet of je daar wel blij mee moet zijn, want dat betekent ook dat er meer regen kan gaan vallen, als de stroming westelijk is.

Het levert ook weer de nodige onweersbuien op ;)
Bovendien zal bij hogere zeewatertemperaturen de kans op zeewind kleiner worden, waardoor de atmosfeer bij ons niet stabiliseert op onweersdagen, en het ook lekker warm blijft uiteraard :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

ik vraag me toch af waar die nogal bruuske opwarming van het zeewater van komt..

Zeker dat het geen storing is want met dit al maanden te koude weer ben ik nogal wat achterdochtig over de snelle stijging. Ik vind het raar maar als het echt zo is, zoveel te beter dan :)

TaL
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

frankaloe

Citaat van: Weatherman op do 16 mei 2013 - 18:11
Wat een ongelooflijk @+#$$@@ weer zeg, heb echt heel de middag in de regen gelopen en gefietst.
je doet je naam eer aan weathermen  hahah  ::) ::) ::)
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Weatherman

Citaat van: frankaloe op do 16 mei 2013 - 19:14
je doet je naam eer aan weathermen  hahah  ::) ::) ::)
Ja zou naamsverandering aanvragen, haha tja als je honden op en asiel moet uitlaten heb je geen keus.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Weatherman op do 16 mei 2013 - 18:11
Wat een ongelooflijk @+#$$@@ weer zeg, heb echt heel de middag in de regen gelopen en gefietst.
Gelukkig hebben we voorlopig zondag nog :-X. Wellicht een paar ruime twintigers, zowel GFS als EC laten een aardige lentedag zien. Maarja daarna zijn we weer terug bij af >:(.....moedeloos wordt je dr van.

ron12

Citaat van: TaL op do 16 mei 2013 - 18:56
ik vraag me toch af waar die nogal bruuske opwarming van het zeewater van komt..

Zeker dat het geen storing is want met dit al maanden te koude weer ben ik nogal wat achterdochtig over de snelle stijging. Ik vind het raar maar als het echt zo is, zoveel te beter dan :)

TaL
ik denk dat de vissen een kacheltje hebben gekocht de laatste tijd.was veel te koud voor ze  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ikvdd

Citaat van: Marsel op do 16 mei 2013 - 19:22
Gelukkig hebben we voorlopig zondag nog :-X. Wellicht een paar ruime twintigers, zowel GFS als EC laten een aardige lentedag zien. Maarja daarna zijn we weer terug bij af >:(.....moedeloos wordt je dr van.

In België zal het zo'n vaart niet lopen, daar zou zondag wel eens in het water kunnen vallen. 't Is kantje boordje met die regenzone die dan uit het zuiden komt.

GFS zal wel weer bijdraaien richting EC, het verschil is al enkele dagen opmerkelijk te noemen voor volgende week.

Enige dat hier blijkbaar blij van wordt is het gras in de tuin... Staat alweer veel te hoog en er zijn weinig tot geen droge momenten om het af te rijden  :-[

ron12

Herfst in nijmegen,9 graden en het is mistig op dit moment.Totaal vandaag 12.8mm regen gevallen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Dit zou het regengebied voor aankomende nacht / zaterdagochtend vroeg moeten gaan worden. Activering boven en na passage van de Alphen later deze ochtend volgens de verwachtingen.

Marsel

Citaat van: ikvdd op do 16 mei 2013 - 22:06
In België zal het zo'n vaart niet lopen, daar zou zondag wel eens in het water kunnen vallen. 't Is kantje boordje met die regenzone die dan uit het zuiden komt.
GFS zal wel weer bijdraaien richting EC, het verschil is al enkele dagen opmerkelijk te noemen voor volgende week.
Enige dat hier blijkbaar blij van wordt is het gras in de tuin... Staat alweer veel te hoog en er zijn weinig tot geen droge momenten om het af te rijden  :-[

Ja inderdaad, BE ligt al enkele runs duidelijk minder goed met perioden met regen.
Zowel GFS als EC laten Nederland voor zondag ook in de 00Z runs op het uiterste zuiden na wederom ongemoeid met vrij warm weer. Temperaturen 15-20 (langs de kust NNO wind dus koeler) met landinwaarts mogelijk iets boven de 20 graden.

Powered by EzPortal