Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312425 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jelte

Hebben jullie ander weer ofzo? Vanmiddag heerlijk op het strand gebanjerd. Prima dag! Maar blijkbaar niet overal?

Arend

Citaat van: Weerfreak op ma 13 mei 2013 - 19:15
Tot volgende week dinsdag een hoop millimeters.  :-\

Edit: volgens de laatste uitdraai van GFS dan tenminste :P

Mooi plaatje. Jammer dat velen de schoonheid er niet van inzien.  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

bliksems

de schoonheid van de natheid...
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

dondertje127

Mooie plaat! Hier vanavond ook opklaringen :)

dondertje127

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 13 mei 2013 - 11:42
Het is echt huilen met de pet op in de nieuwe pluim

Jan met de pet :P
Deze was zeker cynisch bedoeld?

Danny

Veel regen op de verwachting voor zaterdagochtend. Vooral in de vroege ochtend staat er een actief gebied met neerslag op de planning bij o.a. GFS. De definitieve positie van het laag dat langs / over Nederland heen trekt begin van de zaterdag bepaald de echte positie van de heftigste neerslag. Voorlopig is dit een band over het midden van Nederland waar in 3uur tijd meer dan 10 mm regen kan vallen op zaterdagochtend.

Danny

Ten opzichte van de verwachtingen gisteren is de neerslag in de nieuwe run van GFS wat geactiveerd. De band over het midden van Nederland lijkt mij ook breder dan de verwachting gisteren was. Net over de oostgrens zaterdagochtend vroeg wordt nu dus 20mm in 3uur verwacht.

matthijs1994

Ja, er staat al dagen in EC en GFS dat de zaterdag enorm nat gaat verlopen. Het verschil is nu dat het naar de nacht en ochtend is gegaan, wat voor velen gunstiger is. Sowieso wordt het een speciale weerdag, want 20 mm in 3 uur is niet heel normaal. Natuurlijk kan het veel extremer.

Energizer85

Zijn er al lichtpuntjes aan de horizon? Volgend weekend misschien? Of valt er nog niks te zeggen? Geen veranderingen te bespeuren op de kaarten?

Jan van Ooijen

Citaat van: Energizer85 op wo 15 mei 2013 - 12:47
Zijn er al lichtpuntjes aan de horizon? Volgend weekend misschien? Of valt er nog niks te zeggen? Geen veranderingen te bespeuren op de kaarten?

Momenteel weinig tot geen veranderingen waar te nemen op de kaarten :(
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Ik hoorde van Margot (MeteoConsult) dat het nog wel mee gaat vallen met de regen. Vallen gaat het zeker, maar mee, dat betwijfel ik aan de hand van de laatste berekeningen. Misschien toch een groot gat graven hier, creĆ«er ik een eigen zwemvijver.  :-\

dondertje127

Jammer dat er weinig verandering is, wat ik hier lees. Toch was het vanmiddag met de zon er even bij toch even best warm als je fietste of wandelde aan het eind van de middag. Heb zelfs nog even onderweg jas en trui uitgedaan en in mijn t-shirt gefietst.

Weatherman

Gisteren was het onverwacht smiddags veel beter dan ze hadden verwacht, vandaag ziet het er voor nu triest uit.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Diem

Kijk de zeewatertemperatuur eens gaan ???
Nu de pluim nog 8)

Energizer85

Komt waarschijnlijk door het warme water wat valt  :-*

Jan van Ooijen

Wat een verschillen tussen het Europees weermodel en het Amerikaans weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mrkos

Welke heeft gelijk denk je Jan?

Harry de Hond

Citaat van: Mrkos op do 16 mei 2013 - 11:43
Welke heeft gelijk denk je Jan?
Ik zou het midden nemen tussen beide.  :P Er is er niet 1 die werkelijk gelijk heeft.
Juist.

Jan van Ooijen

Ik zou het niet durven zeggen, maar als ik toch iets moet zeggen dan ga ik voor het Europees weermodel. Temeer omdat GFS nu alweer aan het aftakelen is ten opzichte van eerdere runs
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Citaat van: Diem op do 16 mei 2013 - 09:31
Kijk de zeewatertemperatuur eens gaan ???
Nu de pluim nog 8)

Goeiedag, dat is snel gegaan zeg  :o
Ben ik uiteraard blij om als kustbewoner :P

Edit: Zelfs al hoger dan 2010 op hetzelfde tijdstip.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal